Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018

yasieq, 8 dni temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018 - Oceń swoje auto
3,29
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów "masełkowogładka"
Silnik : spalanie smiesznie niskie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Odpryski na lakierze , rysy po guziku od marynarki lakier z pewnością można zabezpieczyć ale może lepiej gdyby producent użył normalnej farby?
2,0
Całokształt
Napisałem 2 opinie ale cenzura usunęła nawet nie poinformowali mnie i nie napisali dlaczego. Taki standard. Na dole link do poprzedniej opinii. Widać wyraźnie, że prawda w oczy kole. Auto oceniam jako samochód bardziej dla emeryta, gumowy układ kierowniczy zniechęca do szybkiej jazdy. Jeżeli chodzi o zalety to wysoki komfort zawieszenia aczkolwiek studzienki bardzo czuc, spora przestrzeń w srodku, dobrze grające radio duży bagażnik dobre światła ledowe i fantastyczna skrzynia automatyczna bardzo podobnie pracująca jak ta którą miałem w lexusie 2001 czyli na prawdę klasa. Jeżeli chodzi o wady to dziadowskie stołki z króciutkim siedziskiem które nie dają podparcia dla ud (a mam tylko 184 cm wzrostu) w starych BMW e36 były porządne fotele Recaro z rozsuwanym siedziskiem ale w Japonii jak widać ten patent jest jeszcze nieznany:) fatalne wyciszenie a właściwie jego brak powyżej 90 km/ h hałas jest jak na skuterze w czasie wichury no i sam silnik pod względem mocy nie powala mówiąc oględnie. Na okrasę dodam, że jakkolwiek komfortowe zawieszenie nie za zbytnio spisuje się nie tylko na zakrętach ale również w czasie szybkich przejazdów autostradowych na prostych odcinkach. Powyżej 150 km/h samochód myszkował, układ kierowniczy bardzo zniechęcał do przekraczania prędkości a w zakrętach jako użytkownik prywatnej starej hondy stream z ogromnym przebiegiem muszę stwierdzić ,że nowa mazda 6 tez bardzo tutaj odstaje (niestety z tyłu) Ktoś tam się burzył,że niemiecka prasa chwaliła mazdę 6 że taka "sportowa" Warto pamiętać, że dla niemieckiej prasy motoryzacyjnej królem aut i tak będzie VW a w kwestii zgadywania " z której strony chlebek jest posmarowany" prasie niemieckiej nic nie dorówna więc nie chce mi się komentować bzdetów z niemieckiej prasy.. W kwestii prowadzenia stara mazda mx5 NA była fantastyczna ale ta jest po prostu grzybowozem do spokojnej jazdy ,zdania nie zmienię Link dopoprzedniej niepoprawnej opinii.. https://www.autocentrum.pl/oceny/mazda/6/iii/sport-kombi-facelifting-2018/silnik-benzynowy-2.0-skyactiv-g-165km-od-2018/ocena-kierowcy-i222170/
Wrażenia
2,0
Silnik
Bardzo oszczędny ale bez turbo moc odczuwalna jak 1.4 TSI
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dopracowana z trybem manualnym chodzi mięciutko jak w starym lexusie ale raczej nie zwiększa spalania bo samochód jest megaoszczędny
2,0
Układ jezdny
Układ jezdny gumowo/balonowy . Do tego irytujący system naprowadzania na pas który zwłaszcza przeszkadza na zakrętach. Przy dłuższej jeździe na wprost pojawia się komunikat "trzymaj rece na kierownicy" chociaż rąk od kierownicy nie odrywam. Bierze się to prawdopodobnie z tego, że trzeba co jakiś czas wiercić kierownicą jak na starych filmach, żeby system mógł wyczuć obecność kierowcy..zmyślne doprawdy..
3,0
Karoseria
Miękka blacha, beznadziejny lakier ale sama bryła przesliczna i funkcjonalna
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność przez szyby jest fantastyczna a lusterka duże
2,0
Ergonomia
Słabo ponieważ fotele dziadowskie. Uda wiszą w powietrzu brak podparcia boczki takie sobie . Stare fotele Recaro to marzenie dla użytkownika mazdy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik działa idealnie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca i z przodu i z tyłu. Podparcie kolana zrobili mięciutkie więc noga nie boli przy dłuższej jeździe no ale te stołki..
1,0
Wyciszenie
Wyciszenie?? dobre pytanie Co to takiego?
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie maleńkie ale cena w zestawieniu z jakością i ogólnym standardem auta raczej kiepsko. Samochód przy spokojnej jeździe przez lasy w nocy z prędkością 70-90 km h spalił mi tylko 5.3litra w Warszawie przy normalnej jeździe zazwyczaj 8.8-9.8 litra czyli jak na duże kombi w automacie super.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mieszane uczucia. Niezła mechanika ,fantastyczna ekonomia jazdy , dobry komfort resorowania ale kiepskie prowadzenie (chociaż niemiecka prasa motoryzacyjna uważa inaczej..haha) całkowity brak wyciszenia fabryczna powłoka lakiernicza na pewno słabsza niż ze zwykłego warsztatu lakierniczego
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co 2 dni komunikat, że samochód nie widzi kluczyka no ale jechać zawsze jedzie czasami wystarczy poruszać kluczykiem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek i awarii ponieważ przy takim przebiegu nawet polonez się nie psuł

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018