Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-3 Crossover Facelifting

kd, 5 lat temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 121KM 89kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-3 Crossover Facelifting 2.0 Skyactiv-G 121KM 89kW 2018-2022 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Automat + elektryczny ręczny z funkcją auto hold - tylko ręce na kierownicę i w drogę. Ten auto hold to mega pozytywne zaskoczenie.
Inne : Jakość materiałów - oczywiście są i plastiki, ale bardzo dobrej jakości, w mojej wersji jest przyjemna skóra - ogólnie czuć w nim, że jest wyżej od marek popularnych, choć oczywiście jeszcze nie premium.
5,0
Całokształt
Auto bardzo dobre pod jednym warunkiem - wiesz, że jest to mały samochód, idealny do miasta. U nas w rodzinie jako drugi pojazd - super. Ale nie wyobrażam sobie, aby był to jedyny pojazd, gdyż byłby za mały. Żonie bardzo przypadł do gustu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do miasta - wystarczająca dynamika. Prędkość rozwija w bardziej harmonijny sposób niż przy turbinie.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze, ale nie na tyle, abym był zachwycony. Być może to kwestia przyzwyczajenia. W trybie sport ciągnie do 4-5 tys. obrotów i jest głośno, normalnie dość harmonijnie, choć jak na mój gust za mało żwawo. No ale zawsze można operować manetkami - sprawdzają się dobrze.
5,0
Układ jezdny
Jest bardzo dobrze, tylko trzeba się przyzwyczaić, że reaguje na każdy, nawet najmniejszy ruch kierownicą. Bardzo precyzyjny. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Pomimo niewielkich rozmiarów dość dobrze wybiera nierówności.
5,0
Karoseria
Wygląda bardzo dobrze. Dodatkowa powłoka ceramiczna (na zamówienie w salonie) pozwala fajnie podciągnąć oryginalny kolor (mój - ciemnoniebieski). NIe oceniam trwałości.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, choć odejmuję jedną gwiazdkę za kiepskiej jakości kamerę cofania (niska rozdzielczość, brak dynamicznych linii).
4,0
Ergonomia
Jest dobrze, manipulator do multimediów jest OK. Punkt odejmuję za zbyt zagmatwane ustawienia tempomatu adaptacyjnego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest lato, więc sprawdziłem tylko klimatyzację - szybko, sprawnie obniża temperaturę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest jej mało, ale to takie auto - kompaktowe. Bazuje na Mazdzie 2, a nie 3, więc nie można oczekiwać cudów. Mały bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę - bardzo dobrze. Naprawdę głośno zaczyna się robić dopiero powyżej 160 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Orientowałem się w kosztach przeglądów i będzie OK. Dealerskie pakiety ubezpieczeniowe są dość dobre, więc warto skorzystać. Przy bardzo ciężkiej nodze spalanie po mieście 8,5l/100km, ale spokojnie można zejść do 6-7 l/100km, a w trasie nawet mniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wysoka, możliwa skóra i część udogodnień z klasy premium, m.in. adaptacyjne światła LED długie, jednak jest to dość mały samochód i w dobrym wyposażeniu jak na swoje gabaryty jest dość drogi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-3 Crossover Facelifting