Szukaj

Lista ocen Mazda CX-30 (121) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 119 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Artur
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Wszyscy Chwalą, że tak wspaniale wybiera się biegi. Nie, jest mocno przeciętnie. Nie ma możliwości by jednostajnym ruchem zmienić bieg z 2 na 3, wówczas trafia się pośrodku. Wybierak w małym Rio z 2018 r. pracuje bardziej precyzyjnie, chociaż Ceed z 2021 ma podobnie. Wg mnie producenci cofają się w tym zakresie. Porównując z VAGami z przełomu tysiąclecia, japońscy producenci cofnęli się. Szkoda. Co do przełożeń - plusem jest bardzo długa 2...
4,0
~Robert
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Skrzynia manualna. Jest świetna. Nie jestem aż tak bardzo zaskoczony, bo w trójce skrzynia była również bardzo dobra. Chciałbym dać 5, ale nie dam, ponieważ jeden mankament jest jednak denerwujący - czasami pojawiają się trudności z wrzuceniem jedynki ... zwłaszcza przy ruszaniu spod świateł ;-) Na forum MazdaSpeed inni użytkownicy też o tym wspominają i dodają, że w serwisie podobno twierdzą, że ten typ tak ma. Ja o to nie pytałem, ale jeśli...
5,0
~lognith
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Niektórzy narzekają na rzekomą ospałość tej skrzyni. Ja nie mam takich spostrzeżeń. Działa sprawnie i całkiem komfortowo. Trzeba mieć na uwadze, że to tradycyjna (choć zmodyfikowana) skrzynia hydrokinetyczna, zatem np. zmianę biegów czuć, choć nieznacznie. Trzeba trochę doświadczenia, żeby operować nią w optymalny sposób (kwestia umiejętnego operowania pedałem gazu), ale ogółem naprawdę nie mogę o te skrzyni powiedzieć złego słowa.
5,0
~adamM
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Nie mam zastrzeżeń do skrzyni biegów. Automat ma 6 biegów i działa płynnie. Czuć delikatnie przerzucanie z 1 na 2 i z 2 na 3 - dalej już praktycznie bardzo płynnie. Dość szybko reaguje na kickdown. Łopatki przy kierownicy działają bez zacięć. W trybie "SPORT" auto jedzie bardzo żwawo, bo biegi przerzucane są przy wyższych obrotach silnika.
4,0
~Artur
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Reaguje całkiem sprawnie, niewielkie opóźnienie podczas nagłego przyspieszenia. Zbyt szybko podnosi biegi podczas długich i stromych zjazdów, uniemożliwia hamowanie silnikiem co skutkuje szybkim grzaniem się hamulców. Nie szarpie, a przynajmniej nie bardziej niż manual. Przy spokojnej jeździe zmiana odbywa się bezszelestnie.
3,0
~Bartek
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Nie rozumie zachwytów nad skrzynią w tej Mazdzie. Przeciętna, uszła by gdyby nie niekomfortowe uczucie jakie towarzyszy często zmianie z 1 na 2 bieg. Czuć haczenie, dziwny nienormalny opór - w młodości jeździłem Fiatem Seicento i zmiana 1 z 2 przypomina mi tamte czasy...
3,0
~Bartek
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Nie rozumie zachwytów nad skrzynią w tej Mazdzie. Przeciętna, uszła by gdyby nie niekomfortowe uczucie jakie towarzyszy często zmianie z 1 na 2 bieg. Czuć haczenie, dziwny nienormalny opór - w młodości jeździłem Fiatem Seicento i zmiana 1 z 2 przypomina mi tamte czasy...
3,0
~Michał Kwiatkowski
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Tutaj dobre 3 dwujka nieco się haczy jedynki co któryś zaś nie można wrzucić jadąc od zera, stary kierowca wie co zrobić dwa róży sprzęgło lub z 3 na jedynkę, Mazda wie o tym i mówi że tak czasem jest , Szkoda że na YouTube nikt testując mazde o tym nie mówi
5,0
~Anna
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Dopasowuje się do użytkownika - jadąc na tempomacie, praktycznie nie odczuwa się zmiany biegów. Przy tradycyjnym stylu jazdy, można ją wrzucić na wysokie obroty bez problemu, i jeśli się chce, to to poczuć. Ze względów głównie ekonomiczny rzadko z tego korzystam.
Dziennik kosztów dla Mazda CX-30
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~pab567
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Jest dobrze ale mogłoby być lepiej - szybkością zmian biegów ustępuje skrzyniom dwusprzęgłowym. Najbardziej denerwuje szarpnięciem gdy pod światłami system iStop, skądinąd świetnie działający, włączy silnik sam (a nie na skutek naciśnięcia na pedał gazu).
Mazda CX-30