Szukaj

Lista ocen Mazda CX-5 II (110) - Silnik

Na liście zabraknie 74 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~wiele lat różnymi samochodami
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Nie jestem znawcą, ale dla mnie w użytkowaniu to trochę taki silnik "starego typu", od którego odzwyczaiłem się użytkując w passacie benzynową jednostkę o pojemności zaledwie 1,4 litra, która miała jednak nadal 150 KM i okazała się być niezwykle miłym zaskoczeniem - dynamiczna, elastyczna i bardzo mało paląca. W Mazdzie: - nie wyprzedzisz nie redukując biegu (czasem nawet o dwa stopnie), dopiero wtedy wkręcając silnik na odpowiednio wysokie...
4,0
~RaV
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Silnik jest wolnossący. Nie ma turbosprężarki, dlatego odczucia są inne (nie znaczy, że złe!) od aut wyposażonych w turbo. Pierwsze wrażenie po przesiadce z auta z turbo: mimo 165 KM w Maździe podczas przyspieszania nic się nie dzieje. Samochód rozpędza się liniowo - nie ma nagłego uderzenia charakterystycznego dla aut z silnikiem turbo. Mazdą trzeba po prostu inaczej jeździć - mocniej wciskać gaz, wkręcać silnik na wysokie obroty. Wtedy...
4,0
~Kamilloeus
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Wolnossąca 2,5 litrówka jest wystarczająco dynamiczna, dobrze się zbiera od zera, trochę jej brakuje momentu obrotowego zwłaszcza do 2 tyś. obr./min. i przy wyższych prędkościach. Można nią jeździć szybko lecz się nie ścigać - niestety z 2,0 turbo nie ma szans. Gdy się silnik piłuje aby nagle wykrzesać te 258 Nm momentu obrotowego słychać jak motor wyje - ale z powodu dobrego wyciszenia nie jest to aż takie drażniące. W trybie sport czasami...
5,0
~LemonTree
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Otóż silnik ma 165km. Teoretycznie niewiele, jednak w stosunku do rywali typu Kuga, Qashqai, Tiguan silnik podstawowy 165km już ładnie brzmi. Czytam nie pierwszą opinię typu: brak mocy, słoń, łatwiej ruszyć księżyc. Tak, silnik jest bardzo słaby, nie radzi sobie z samochodem...... jeżeli samochodem tym nie potrafi się jeździć. Samochód pełnię mocy pokazuje przy 6000obr/min. Aby sprawnie nim się poruszać trzeba mieć co najmniej...
1,0
~Johny
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Auto odebrane 31 lipca tego roku. Po zrobieniu 2400 km stwierdziłem iż czas na wymianę oleju po tak zwanym dotarciu. Olej wymieniłem w ASO i po wyjeździe zaczęła się jazda. Silnik zaczął chodzić nieco szorstko a po przyjeździe do domu usłyszałem stuki w silniku. Umówiłem się w ASO na diagnozę i okazało się że uszkodzenia doznał sworzeń tłokowy na czwartym cylindrze bądź też panewki. Jednakże w mailu od ASO otrzymałem informację że jest to...
5,0
~Grzegorz
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Ja bardzo go polubiłem. Jednostka o dwóch twarzach, pierwsza to standardowa jazda gdzie automat ustawia bardzo niskie obroty, żeby ekonomia i cisza w aucie była na bardzo dobrym poziomie. Tyle tylko że ten tryb sprawia wrażenie mega ospałości. Na szczęście jest druga twarz tego silnika, żeby ją ujrzeć wystarczy nie bać się pedału przyspieszenia i dynamicznie po prosty wcisnąć go do końca. Nagle wrażenie że ktoś podmienił nam motor auto zbiera...
5,0
~Damian
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Pod względem silnika mogę powiedzieć same dobre rzeczy. Oczywiście nie ma turbodoładowania, więc jak się go nie wkręci wysoko, to nie jedzie, no i przy prędkości niedopuszczalnej nigdzie w Polsce to szału nie ma (choć pojechał mi szybciej, niż mówi katalog). Jeśli jednak skrzynia akurat nadąża, to można się autkiem fajnie pobawić, powyprzedzać i ostro pojechać górską drogą. Do tego, jak się nie szaleje, to pali 8 litrów. 4x4, prawie 200 koni i...
5,0
~Empe
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
2.0 wolnossący i 165 KM nie zwiastuje nadmiernych szaleństw. Jednak wbrew pozorom jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Nie mam w sobie żyłki rajdowca, ale lubię wdusić od czasu do czasu pedał gazu. Zapewniam, że po redukcji i mocnym depnięciu ta buda idzie do przodu i potrafi dać frajdę. Niestety w automacie w trakcie jazy próbnej nie byłem w stanie tego osiągnąć. Silnik jest cichy i ekonomiczny. Jak wiozłem pierwszy raz współpracowników do...
5,0
~Robert
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW
Po latach silników z turbo, głównie diesli przesiadka na silnik wolnossący może przy pierwszym spotkaniu zdziwić ale po jakimś czasie człowiek się przestawia na inną kulturę i tryb pracy takiego napędu. Wersja 2,5l chodzi naprawdę bardzo dobrze, może nie wbija w fotel przy każdej prędkości ale jak chcesz pojeździć bardziej dynamicznie to poporstu trzeba zbić dwa biegi w dół i od 4tys obrotów zaczyna się zabawa - taki urok silników wolnossących...

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 21

Mazda CX-5 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

4,0
~Seydlitz
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Niewielkie przebiegi roczne, więc w grę wchodziła tylko benzyna. Świadomy wybór silnika wolnossącego o tradycyjnej pojemności 2.0 bez turbo i "downsizingu". Nie jest to mistrz sprintu spod świateł czy szybkiego wyprzedzania kolumny ciężarówek ale generalnie daje radę. Jeśli ktoś potrafi posługiwać się skrzynią biegów i wykorzystuje górny zakres obrotów można nawet wykrzesać z niego trochę dynamiki. Przeznaczony raczej do spokojnej i...
Mazda CX-5 II