Szukaj

Lista ocen Mazda CX-5 II SUV (70) - Silnik

Na liście zabraknie 38 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~wiele lat różnymi samochodami
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Nie jestem znawcą, ale dla mnie w użytkowaniu to trochę taki silnik "starego typu", od którego odzwyczaiłem się użytkując w passacie benzynową jednostkę o pojemności zaledwie 1,4 litra, która miała jednak nadal 150 KM i okazała się być niezwykle miłym zaskoczeniem - dynamiczna, elastyczna i bardzo mało paląca. W Mazdzie: - nie wyprzedzisz nie redukując biegu (czasem nawet o dwa stopnie), dopiero wtedy wkręcając silnik na odpowiednio wysokie...
4,0
~RaV
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Silnik jest wolnossący. Nie ma turbosprężarki, dlatego odczucia są inne (nie znaczy, że złe!) od aut wyposażonych w turbo. Pierwsze wrażenie po przesiadce z auta z turbo: mimo 165 KM w Maździe podczas przyspieszania nic się nie dzieje. Samochód rozpędza się liniowo - nie ma nagłego uderzenia charakterystycznego dla aut z silnikiem turbo. Mazdą trzeba po prostu inaczej jeździć - mocniej wciskać gaz, wkręcać silnik na wysokie obroty. Wtedy...
4,0
~Kamilloeus
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Wolnossąca 2,5 litrówka jest wystarczająco dynamiczna, dobrze się zbiera od zera, trochę jej brakuje momentu obrotowego zwłaszcza do 2 tyś. obr./min. i przy wyższych prędkościach. Można nią jeździć szybko lecz się nie ścigać - niestety z 2,0 turbo nie ma szans. Gdy się silnik piłuje aby nagle wykrzesać te 258 Nm momentu obrotowego słychać jak motor wyje - ale z powodu dobrego wyciszenia nie jest to aż takie drażniące. W trybie sport czasami...
5,0
~LemonTree
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Otóż silnik ma 165km. Teoretycznie niewiele, jednak w stosunku do rywali typu Kuga, Qashqai, Tiguan silnik podstawowy 165km już ładnie brzmi. Czytam nie pierwszą opinię typu: brak mocy, słoń, łatwiej ruszyć księżyc. Tak, silnik jest bardzo słaby, nie radzi sobie z samochodem...... jeżeli samochodem tym nie potrafi się jeździć. Samochód pełnię mocy pokazuje przy 6000obr/min. Aby sprawnie nim się poruszać trzeba mieć co najmniej...
5,0
~Grzegorz
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Ja bardzo go polubiłem. Jednostka o dwóch twarzach, pierwsza to standardowa jazda gdzie automat ustawia bardzo niskie obroty, żeby ekonomia i cisza w aucie była na bardzo dobrym poziomie. Tyle tylko że ten tryb sprawia wrażenie mega ospałości. Na szczęście jest druga twarz tego silnika, żeby ją ujrzeć wystarczy nie bać się pedału przyspieszenia i dynamicznie po prosty wcisnąć go do końca. Nagle wrażenie że ktoś podmienił nam motor auto zbiera...
5,0
~Damian
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Pod względem silnika mogę powiedzieć same dobre rzeczy. Oczywiście nie ma turbodoładowania, więc jak się go nie wkręci wysoko, to nie jedzie, no i przy prędkości niedopuszczalnej nigdzie w Polsce to szału nie ma (choć pojechał mi szybciej, niż mówi katalog). Jeśli jednak skrzynia akurat nadąża, to można się autkiem fajnie pobawić, powyprzedzać i ostro pojechać górską drogą. Do tego, jak się nie szaleje, to pali 8 litrów. 4x4, prawie 200 koni i...
4,0
~Seydlitz
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Niewielkie przebiegi roczne, więc w grę wchodziła tylko benzyna. Świadomy wybór silnika wolnossącego o tradycyjnej pojemności 2.0 bez turbo i "downsizingu". Nie jest to mistrz sprintu spod świateł czy szybkiego wyprzedzania kolumny ciężarówek ale generalnie daje radę. Jeśli ktoś potrafi posługiwać się skrzynią biegów i wykorzystuje górny zakres obrotów można nawet wykrzesać z niego trochę dynamiki. Przeznaczony raczej do spokojnej i...
2,0
~tomek
Mazda CX-5 II
SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Główna zaletą silnika jest kulturalna praca i bezawaryjność. Niestety kompletny brak momentu obrotowego od razu daje znać. Silnik trochę ożywa po przekroczeniu 4 tys. obrotów. Jako tako wtedy jedzie ale robi się głośno i spalanie kosmiczne. O wyprzedzaniu 2-óch tirów można zapomnieć - będzie to trwało 5 lat, bez względu na jakie obroty wkręcimy silnik. Zdecydowanie najsłabszy punkt całego auta.
5,0
~jarecki_68
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Było 2,5 w 6 i jest 2,5 w CX-5. Klasyka. Silnik wolnossący, pracujący liniowo i przyjemnie brzmiący o ile go słychać, bo samochód jest bardzo dobrze wyciszony. Daje możliwość wysokiego wkręcenia i jazdy dynamicznej. Przy czym brzmi bardzo przyjemnie. Jednak stworzony jest do jazdy standardowej, gdzie automat ustawia bardzo niskie obroty, żeby ekonomia i cisza w aucie była na bardzo dobrym poziomie.
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
9,1
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~Rafał
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Troszkę za bardzo trzęsie. Trzęsienie jest naprawdę minimalnie odczuwalne na kierownicy. Rozumiem, że pod maską 194 konie, ale może dałoby się to jakoś wygładzić. Dlatego nie 5 gwiazdek, bo poza tym to kawał dobrej maszyny. Czułość funkcja iStop mogłaby być ustawialna, tj. żeby powiedzieć jej, żeby mimo wszystko wyłączał przy działającej klimatyzacji lub gdy jest zimno na zewnątrz.
Mazda CX-5 II SUV