Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Citan I Tourer Długi

Szczery, 5 lat temu
Silnik 109 CDI 90KM 66kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Citan I Tourer Długi 109 CDI 90KM 66kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
2,07
50% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Nie za twarde, nie za miękkie, nawet załadowany przyjemnie się prowadzi (poza odczuwalnym brakiem mocy)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ hamulcowy
Przeniesienie napędu
2,0
Całokształt
Jednym słowem nie polecam, przy 90 tyś padło sprzęgło, przy 130 tyś turbina i egr wpompowały olej z silnika prosto do dpf. Rezultat? 7K w plecy. Teraz skrzynia wyje przy prędkości 120-140km/h, więc albo wolniej albo szybciej, spalanie na autostradzie przy 140 - 8,6 litra (praktycznie na pusto). Posiadam wersję MIXTO tj. 5 osób + paleta, kosztem przestrzeni bagażowej zrezygnowano z miejsca na tylnej kanapie, mam 190cm i za mną nie zmieści się nawet małe dziecko. Jak dla mnie to Mercedes strzelił sobie w obie stopy i pięty jednocześnie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Jedyny plus to cicha praca na niskich obrotach.
3,0
Skrzynia biegów
Do miasta i poza może być, natomiast na autostradzie to tragedia, przy prędkości 140 km/h wskazówka obrotów wchodzi na czerwone pole. Odbija się to na spalaniu i hałasie w środku.
4,0
Układ jezdny
Dość precyzyjny, moc wspomagania jest ok.
1,0
Karoseria
Skrzypi i jęczy niezależnie czy jest pusty czy załadowany.
Komfort
2,0
Widoczność
Dość duże lusterka, ale przy pakowaniu przeszkadzają blachy zamiast okien w trzecim rzędzie.
2,0
Ergonomia
Tylko jeden schowek na drobiazgi, nawet nie ma gdzie odłożyć telefon. Schowek pasażera jest dziwnie wyprofilowany, ciężko cokolwiek tam schować. Uchwyt na kubek ma głupie wycięcie i przy hamowaniu kubek termiczny z kawą przewraca się do przodu, na szczęście kubki ze stacji benzynowych trzyma lepiej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mało wydajna, w upały trzeba mieć ustawioną na trzecim z czterech biegów. W zimie silnik długo się nagrzewa, ale ogrzewanie ma elektryczne wspomaganie, które zauważalnie przygasa światła.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pisałem już wcześniej, że miejsca brak, no chyba że jedziemy we dwóch z przodu i miejsce na tylnej kanapie nas nie interesuje. Po złożeniu kanapy nie można maksymalnie odsunąć foteli do tyłu, będzie to przeszkadzało wysokim osobom.
1,0
Wyciszenie
Silnik przy wyższych obrotach wydaje nieprzyjemne dźwięki, kabina jest słabo wyciszona i jazda z prędkością 100km/h już jest męcząca.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak słów
1,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze zdecydowanie można mieć bardziej przemyślany samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak - znalazłem jeden plus
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dużo i drogo, turbo, sprzęgło, egr, dpf, skrzynia biegów.

On - zużycie paliwa dla silnika 109 CDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Citan I Tourer Długi