Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Citan I Tourer

Axh, 7 lat temu
Silnik 1.5 109 CDI 90KM 66kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes Citan I Tourer 1.5 109 CDI 90KM 66kW 2012-2019 - Oceń swoje auto
3,08
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Blokujące się drzwi
2,0
Całokształt
Auto zostało mi użyczone na jakiś czas. Zrobiłem nim około 1000 km i jestem bardzo zawiedziony. Z podobnych aut miałem już okazję jeździć Peugeotem Partnerem i wydał mi się on znacznie lepszy. Do auta zniechęciła mnie nieprzemyślana ergonomia, usterki i BARDZO uboga podstawowa wersja.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wydaje mi się wystarczająco dynamiczny. Nie miałem okazji jeździć z ciężkim ładunkiem, ale myślę że i z tym auto by sobie poradziło (choć w bólach).
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi ok, z wyjątkiem wstecznego, który czasem nie chce wskoczyć (elektryka rejestruje wsteczny, włączają się tylne światła, a silnik ciągu nie dostaje).
3,0
Układ jezdny
jest ok (nic nie zwróciło mojej uwagi)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność to największy plus tego auta. Jest świetnie przeszklone, lusterka są wielkie i łapią bardzo duży obszar. Parkuję bez większych problemów, mimo że auto jest dużo większe niż to którym jeździłem do tej pory
2,0
Ergonomia
Jest źle. Żeby zapiąć pasy trzeba wepchnąć rękę głęboko w małą szczelinę między podłokietnikiem a fotelem i trafić dokładnie w punkt... i nawet to nie gwarantuje sukcesu, bo zaczep do zapinania pasów jest uszkodzony i w 3 na 4 przypadkach nie łapie. Osłonę przeciwsłoneczną można otworzyć tylko jeśli złapie się tak jak przewidzieli projektanci (a ja jestem leworęczny i odruchowo łapię inną ręką). Podstawka pod kubek jest tylko jedna i nawet nie próbuje niczego trzymać. Przy próbie włączenia spryskiwaczy co chwile włączam kierunkowskaz lub długie światła. Podstawowa wersja jest tak biednie wyposażona, że nawet nie zdawałem sobie sprawy, że w nowym aucie może brakować takich "gadżetów". Nie wspomnę o luksusach jak komputer czy lusterko dla pasażera, ale brakuje nawet licznika kilometrów przejechanych w trasie! Na plus hamulec ręczny. Chodzi bardzo lekko a trzyma świetnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na brak miejsca nie można narzekać.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest wyciszony prawidłowo, ale przejeżdżając obok TIRa zawsze ma się wrażenie że okna są niedomknięte.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mi powiedzieć, bo mój egzemplarz nie posiada nawet licznika kilometrów w trasie (tego z możliwością zerowania), a jestem zbyt leniwy żeby zapisać stan licznika gdy zatankuję, ale to jest diesel i do tego mały... więc musi być ok ;)
1,0
Stosunek jakość/cena
Podobno renault kangoo jest o 10000 tańszy. Ten mercedes nie jest od niego w niczym lepszy.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drzwi tylne się zacinają (zawsze gdy otworzy się je do końca, to żeby zamknąć trzeba już szarpać jakby się chciało klamki powyrywać), pasy kierowcy się nie zawsze zapinają. Akumulator był już wymieniany.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie chciało wystartować po tygodniu stania w garażu, wymiana akumulatora pomogła, choć musiało najpierw interweniować ASO (to oni stwierdzili że to wina akumulatora, choć jak dla mnie wyglądało to inaczej: światła się świeciły normalnie, rozrusznik nawet nie próbował kręcić, a samochód zgłaszał awarię hamulców). Daję ocenę przeciętną, bo jednak ostatecznie można to uznać za drobną usterkę.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 109 CDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Citan I Tourer