Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa A W169 Limuzyna

służbowy, 13 lat temu
Silnik 2.0 160 CDI 82KM 60kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mercedes Klasa A W169 Limuzyna 2.0 160 CDI 82KM 60kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 300 000 km i nic z silnikiem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : czujnik esp drogo !
Przeniesienie napędu : poł osie słabe
Zawieszenie : polskie drogi
4,0
Całokształt
Samochody służbowe dostaja mocno i duzo wychodzi slabych stron takiego auta. bezpieczny mały samochód duzo elektroniki abs , esp , asr
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc w modelu 160/180 cdi nie powala na kolana jest bardzo ekonomiczny min.spalanie które udało mi sie osiągnac 4l.ON/100km trasa.W miesie bez trudu mozna osiagnac 6l. spadkiem mocy w tych modelach moze byc brudny zawór EGR(zbiera sie nagar) z turbina niema problemu!nigdy niebyła rozgrzewana przed jazda i chłodzona po wyłaczeniu silnika. Jak to przy elektronice czasami pojawiają się komunikaty – błędy bez zasadne. Silnik super 300 000 km na szafie bez remontu eksplatowany w warunkach miejskich naprawdę dostaje w kość ! przy większych przebiegach na wolnych obrotach może przeszkadzać dziwne brzęczenie po dodaniu gazu może przestać może to być poduszka pod silnikiem bądź sprzęgło  Z doświadczenia wiem ze należy zadbać o osłony silnika ważna sprawa w a-klasie bez osłony szybko padnie kompresor klimatyzacji ( kompresor na wykończeniu wydaje z siebie dźwięk pukania młotkiem w metal ! ) i rolki paska wieloklinowego tez polecą w służbowym sam. Przebieg ok 100 000
4,0
Skrzynia biegów
Dziala bez zarzutu biegi wskakuja plynie i lekko! żywotnosc skrzyi zalezy jak sie dba jak sie niedba to przy przebiegu 150 000 mozna remontowac. w \"cywilnym\" napewno do 300 000 km bez dotykania.jak skrzynie robie to co niezrobie sprzegła i kola 2 masowego tak wyjete i tak! koszt rosnie.
5,0
Układ jezdny
uklad jezdny super jest tak czuły niesamowicie a dlaczego ! bo maglownica jest z silnikiem \"elektrycznym \" kierownica słucha sie! niestawia oporu! trzeba sie pilnowac przy wiekszych predkosciach. superrr
Komfort
4,0
Widoczność
slupki z przodu duze ale niema sie co czepiac.
5,0
Ergonomia
zaczne od bagaznika super pomysł z luka na koło zapasowe, bagaznik jest uzyteczny w pionie tak obrazowo napisze że torba stadionowa wejdzie to kazdy bedzie wiedział.lewarek fajnie schowany apteczka tez poboku jest porządek ! miejsce kierowca - pasazer niema sie co czepiac ale pasazerowie z tyłu lipa malo miejsca na nogi fotele srednie. lepiej jest w modelu 168 long tam jest duzo miejsca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
pasazerowie styłu tylko elastyczni :) fajnie sie siedzi wysoko durzo widać.
3,0
Wyciszenie
do 100 km / h ok im wiecej tym głośniej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
cos tam sie bawie w jazde ekonomiczna nie jezdzic na luzie wczesniej zdejmowac noge z gazu itd. a-klasa super ekonomiczna od 4L do 9 L na 100/km
3,0
Stosunek jakość/cena
nowy drogi
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czujnik ESP pod kierownica odpowiada za predkosc awaryjna koszt ok 1200 zł czujniczek ;) mozna urawc przyciski od szyb ! 500 zł caly panel albo kropelka 3zł
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poł osie nowe chyba 2000 regenerowane ok 800zł kompresor klimatyzacji reg.chyba 600 zl

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 160 CDI 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa A W169 Limuzyna