Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Facelifting

Tomasz, 2 lata temu
Silnik 2.0 E220d 194KM 143kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Facelifting 2.0 E220d 194KM 143kW 2020-2022 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort długich podróży, też męczą, ale nie aż tak.
5,0
Całokształt
Z pewnością większe wrażenie robi wnętrze tego samochodu niż wygląd zewnętrzny. W wersji business edition z pakietem AMG prezentuje się świetnie, ale nadal lepiej wewnątrz. Beżowa tapicerka i drewniane okleiny to według mnie najlepsze zestawienie kolorystyczne w tym modelu (plus jedyny słuszny kolor lakieru - czarny). Na pierwy plan przy ocenie samochodu wybija się komfort podróży na długiej, szybkiej trasie - jest bardzo dobrze. Wyciszenie wnętrza, amortyzacja, wygoda foteli, ergonomia - wszystko na najwyższym poziomie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i oszczędny, niemal go nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
Płynne przejścia, sporadycznie wyczuwalne zwłaszcza redukcje. Łopatek przy kierownicy używam jedynie do hamowania przy dojazdach do świateł.
5,0
Układ jezdny
Z przodu opony 245, z tyłu 275, plus napęd na cztery koła i pneumatyczne zawieszenie o możliwej regulacji - to musi dobrze jeździć.
4,0
Karoseria
Sama "linia" na kolana nie rzuca, ale nie mam też większych zastrzeżeń. Pamiętam tylko, że w czasie pierwszej wizyty w salonie lepsze wrażenie zrobiły na mnie proporcje limuzyny klasy A niż E.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest doskonała, a dzięki czterem kamerom pozwala na manewrowanie na parkingu tylko w oparciu o obraz na ekranie.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, łatwa i intuicyjna obsługa, którą można opanować nawet bez instrukcji (tą zawsze pod ręką - aplikacja). Rewelacyjna możliwość regulacji wielu ustawień z domu za pomocą komórki. Wysyłanie celu podróży do nawigacji w samochodzie pozwala przyśpieszyć "rozruch" i wyjazd. Nie najgorzej działa komunikacja głosowa z samochodem. Sprawdza się zwłaszcza w nawiązywaniu połączeń telefonicznych i dyktowaniu SMS-ów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Drobny "smaczek" - klimatyzacja w trakcie rozmowy telefonicznej zmniejsza obroty wentylatora żeby nie przeszkadzać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szeroki tunel znacząco zawęża przestrzeń z przodu, ale szybko się przyzwyczaiłem do "ciaśniejszego" wnętrza. Wygoda na tylnych siedzeniach bez zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
To jedna z największych zalet tego samochodu. Jest tak samo cicho przy 50 km jak i 140. Słyszalne są głównie szumy toczenia, zwłaszcza na betonowej nawierzchni.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo względny podpunkt. Na pewno nie jest to samochód dla liczących się z każdym groszem. Nawet wymiana opon jest dwukrotnie droższa od standardu (19 calowe, run flat) to jeszcze rozumiem, ale dlaczego ich przechowanie jest też dwa razy droższe? Natomiast spalanie jest na przyzwoitym kosztowo poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba nie będę się czepiał ceny przy tej jakości. Jedynie pomarudzę przy cenie opcjonalnego oprogramowania - tu mogło by być lepiej (taniej).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po czterech miesiącach i 7tys. km niewiele można powiedzieć. Brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 E220d 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Facelifting