Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Plug-in Facelifting

Piotr, ponad rok temu
Silnik 2.0 300de 306KM 225kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Plug-in Facelifting 2.0 300de 306KM 225kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie dwóch samochodów: elektryka oraz spalinowego na długie trasy. Jednak jest to dużo droższa opcja. Auto jak na dzisiejszy czas idealne na długie trasy oraz sprawdza się też bardzo dobrze na krótkich przejazdach po mieście. Trzeba mieć też na uwadze że kupowanie hybrydy plugin wiąże się z konieczością z codziennego ładowania żeby wykorzystać jego cały potencjał. Nie jest to absolutnie w żaden sposób uciążliwa czynność jeśli mieszka się we własnym domu. Jeśli chce się kupić hybrydę plugin zamiast zwykłego Diesla tylko dla samej oszczędności to raczej się nie zwróci . Bardziej tu chodzi o komfort jazdy. Podczas jazdy w trasie hałas silnika diesla jest wogóle niesłyszalny. Krótki problem stanowi jego pierwsze uruchomienie oraz przyspieszanie. Porównując natomiast hybrydę benzynową i i tą właśnie hybrydę z dieslem to ta pierwsza ma bardzo duże zużycie benzyny na trasie. Generalnie w przyszłości jak się rozwinie sieć stacji ładowań samochodów elektrycznych to rozwiązaniem na pewno będzie wersja elektryczna EQE. Póki co na dzień dzisiejszy bez spalinowego auta na długie trasy jazda elektrykiem jest bardzo trudna i pełna nieprzyjemnych niespodzianek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik spalinowy to tradycyjny 220d połączony z silnikiem elektrycznym 90kW. Tak skomponowany duet spisuje się rewelacyjnie. Z domu zawsze można wyjeżdżać na elektryku i nie słychać tego zimnego klekotania diesla na wolnych obrotach. W trasie to już nikomu nie przeszkadza bo wewnątrz praktycznie go nie słychać. Przy przyspieszaniu najpierw załącza się na maksa silnik elektryczny co powoduje że skrzynia nie zrzuca tak często biegów na niższy. Efektem jest większa elastyczność i cisza w kabinie. Bardzo niskie spalanie na trasie oscylujące w granicach 4,5 l przy zgodnej z przepisami jeździe.
5,0
Skrzynia biegów
9-cio biegowa, znana i dopracowana.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie pneumatyczne jest fantastyczne.
5,0
Karoseria
Dobrze dopracowany sedan.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra
5,0
Ergonomia
system jest dość trudny do opanowania. Szczególności kobiety mają problem żeby dobrać odpowiedni tryb jazdy (dostępny jest: comfort elektryk battery level ekonomiczny sportowy sportowy Plus Naprawdę sporo tego jest ale dla mnie nie stanowi to problemu bo naprawdę daje to maksimum wykorzystania możliwości do jazdy albo oszczędnej albo cichej albo sportowej. To tak jak z aparatem fotograficznym z manualnymi ustawieniami co docenią zawodowcy albo z automatycznym trybem dla leniuchów. Oczywiście można włączyć komfort i komputer automatycznie poza terenem zabudowanym załącza silnik a w zabudowanym czy przy dużym ograniczeniu prędkości jedzie na elektryku. Dobrze dopracowany jest też system jazdy autonomicznej szczególności na autostradzie. Daje sobie dobrze radę. Generalnie na drogach nawet krajowych jest okej jeśli są bardzo dobrze i świeże namalowane pasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trójstrefowa klimatyzacja Mercedesa wiadomo bardzo dobra. Niemniej jednak trzeba zwrócić uwagę na dodatkowy plus jaki daje bateria elektryczna gdyż dzięki niej można nie tylko podgrzać samochód na postoju ale ich schłodzić zdalnie przed odjazdem w gorący dzień. Ponadto można siedzieć w samochodzie w upale i studzić się na jednej baterii około 10 godzin. Ta opcja daje niesamowity komfort.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o kabinę to miejsce dla pasażerów i kierowcy jak to w klasie E jest wystarczająco dużo. Uwaga natomiast bo bagażnik to tragedia!. Bateria jest tak umieszczona że zabiera sporą część pojemności. Jeśli komuś zależy na pojemność bagażnika to musi się mocno zastanowić.
5,0
Wyciszenie
Auto samo w sobie jest bardzo dobrze wyciszone ale celem zwiększenia komfortu akustycznego zamówiłem pakiet akustyczny szyb ( wszystkie szyby są akustyczne czyli przednie i tylne boczne oraz przednia czołowa). W skład tego pakietu wchodzi też wyciszenie ściany grodziowej silnika i dodatkowe elementy wygłuszające na zawieszeniu. Ponadto zrezygnowałem z szyberdachu który wydaje mi się zwiększa szumy nawet zamknięty a nie mówiąc już o jeździe z otwartym dachem. W poprzednim samochodzie chyba tylko 1% jazdy było na otwartym szyberdachu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie spalanie. Oczywiście trzeba pamiętać o doładowywaniu baterii możliwie przed każdodniowym wyjazdem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko w porządku

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 300de 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Plug-in Facelifting