Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa M W163 Terenowy

Symetra, 8 lat temu
Silnik 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 252 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mercedes Klasa M W163 Terenowy 3.2 V6 (320) 218KM 160kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
3,23
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronność wnętrza i dźwięk audio.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Karoseria
2,0
Całokształt
Auto wygodnie zawieszone, bardzo przestronne, dobrze wyposażone, ale niestety wrażenie psuje trzeszczenie i stukanie elementów wnętrza, głównie w okolicach bagażnika. Skóra dobrej jakości, ale łuszczą się elementy pokryte pseudoskórą. Dźwięk systemu audio BOSE jest doskonały - nie słyszałem chyba lepszego. Zaskoczyła mnie duża awaryjność, o czym dalej, oraz powszechna korozja karoserii. Niestety wysokie koszty utrzymania.
Wrażenia
2,0
Silnik
Ponoć trwały i dobrze znosi gaz, ale ja chyba źle trafiłem. Od początku były jakieś problemy z wypadającymi zapłonami, błąd czujnika położenia wału itp. Później długo było ok., aż w końcu pojawiły się ponownie wypadające zapłony. Okazało się, że problem tkwił w wyciągniętym łańcuchu rozrządu - wymiana poza ASO 2,5 tys. zł. Do tego po rozebraniu silnika mechanik stwierdził straszny nagar, czego przyczyną najprawdopodobniej była zła eksploatacja przez poprzedniego właściciela, tzn. bardzo rzadkie wymiany lub stosowanie bardzo złej jakości oleju (kupiłem auto z przebiegiem 189 tys. km).
3,0
Skrzynia biegów
Ponoć bardzo trwała - nie było żadnych problemów, choć w moim aucie czuć pewien luz przy ruszaniu i hamowaniu silnikiem (możliwe, że z mojej winy, bo przez kilka miesięcy auto jeździło na innych oponach na tylnej osi, choć o identycznym rozmiarze, ale nowych, co przy stałym 4x4 jest niedopuszczalne). Biegi zmienia powoli, przy spokojnej jeździe jest ok., ale po mocnym wciśnięciu gazu szarpie i przy głośnym wyciu silnika z trudem próbuje wykrzesać trochę dynamiki. Nadaje się tylko do spokojnej jazdy, pośredniego wariantu nie da się osiągnąć - albo jedziesz spokojnie, albo piłujesz auto, co nie jest przyjemne. Moim zdaniem, to kwestia 2 ton masy auta, która wymaga znacznie większej mocy - myślę, że min. 250 KM. Jechałem wersją 400 CDI właśnie z taką mocą i tam było znacznie lepiej.
4,0
Układ jezdny
Amortyzacja komfortowa, do dynamicznej jazdy nie nadaje się, układ kierowniczy jak w amerykańskich autach - mało precyzyjny, ESP reaguje zbyt późno (miałem Accorda i tam ESP mrugało, zanim poczułem, ze auto się ślizga - tu jest odwrotnie). Jeżdżę na oponach szer. 275/55 R17 i to nie jest dobry wybór - na równym asfalcie jest ok., ale przy nierównościach i szczególnie w koleinach auto robi się niebezpieczne, skacze i buja się nadmiernie. Polecam fabryczne, chyba 235 mm. 4x4 sprawuje się bardzo dobrze, szczególnie na ściegu skutecznie rusza auto z miejsca - zimą na światłach wszystkie 4x2 zostają daleko w tyle. W terenie nie testowałem dużo, więc nie wypowiadam się - jest reduktor, stały napęd działał raczej prawidłowo, prześwit przyzwoity, jak na SUV-a, tylko można sobie uszkodzić delikatne zderzaki na podjazdach czy zjazdach. W głębokim śniegu system hamowania kół gubił się i napęd przestawał ciągnąć - trzeba było mieszać przód/tył, żeby się "obudził".
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra: dobre przeszklenie, duże lusterka, słupki nie przeszkadzają bardzo.
4,0
Ergonomia
Do przycisków podnoszenia szyb na tunelu środkowym nie przyzwyczaiłem się do dziś, poza tym całkiem dobrze. Wyposażenie bardzo bogate (czujnik deszczu, zmierzchu, 4 szyby auto, klima automatyczna, przednie fotele elektryczne).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby rzadko parują, przy zaszronionych szybach nadmuch działa bardzo skutecznie. Automatyczna klimatyzacja działa ok., tylko przy 4 osobach i deszczu trzeba czasem przełączyć nadmuch z trybu auto na szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze jest naprawdę duże, a fotele przednie wręcz za szerokie (a mam 189 cm i 100 kg), słabe trzymanie boczne. Tylna kanapa szeroka, nawet trzy osoby się zmieszczą bez większego problemu, miejsca na kolana bardzo dużo. Bagażnik ogromny (630 l).
3,0
Wyciszenie
Silnik zbyt mocno słychać w środku. Brzmienie V6 jest bardzo przyjemne, lekko basowe dzięki ogromnemu tłumikowi centralnemu, ale na dłuższą metę zbyt głośne w środku.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis w ASO koszmarnie drogi, ceny oryginalnych części kosmiczne (np. końcówka spryskiwacza szyby - 150 zł, zbiornik spryskiwacza - 500 zł, tłumik centralny - 2000 zł), zamienników niestety mało. Średnie spalanie LPG przy większości jazdy miejskiej - 19 l (w mieście - nawet powyżej 20 l, trasa - 12-15 l spokojna jazda, szybciej lub dynamiczniej 18-20 l). Spalanie pewnie podwyższają szerokie opony w moim aucie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie są drogie w stosunku do konkurencji, ale też i nie oczekujcie zbyt wiele za te pieniądze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W przypadku mojego auta katastrofa: 1. przetwornica ksenonu (z wymianą 250 zł), 2. 3x zepsuł się mechanizm podnoszenie szyby w drzwiach kierowcy (nowy 500 zł!), 3. fiksowało oświetlenie zegarów, 4. przecieka zbiorniczek płynu spryskiwaczy, 5. cieknie spryskiwacz reflektora, 6. wyciek oleju z silnika, 7. zacięty uchwyt kubków z tyłu, 8. nie zamykała się popielniczka, 9. zacięta roleta schowka na tunelu, 10. zacinający się pływak poziomu paliwa, 11. przerdzewiał tłumik centralny (nowy 2000 zł), 12. nie działa nawigacja (chyba czytnik padł), 13. zmieniarka CD czasem szwankuje, nie wykrywa wszystkich płyt. 14. elektronika oświetlenia wariuje czasem na postoju, gdy zostawimy przełącznik świateł w trybie auto, czyli z follow me home i automatycznych świateł nie mogę w zasadzie korzystać.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. padła pompa ABS/ESP (regeneracja 700 zł), 2. 2x padł alternator, 3. padł przepływomierz powietrza, 4. luz w kolumnie kierownicy - stukanie i błąd czujnika ESP, 5. pęknięty wąż wspomagania, 6. 4x wymiana podpory wału (250 zł z robocizną), 7. problem z długim odpalaniem auta - ponoć przyczyną jest pompa wtryskiwaczy, 8. wyciągnięty łańcuch rozrządu, 9. duży nagar w silniku. 10. wymiana wału napędowego - luz na krzyżaku, ale trzeba wymieniać z wałem. Nie uwzględniam tu wymiany świec (12 sztuk), paska klinowego, tarcz czy klocków hamulcowych, gum w zawieszeniu, wahacza, końcówek drążków, bo to wymiany eksploatacyjne.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 (320) 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes Klasa M W163 Terenowy 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
16,0
l/100km
18,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes Klasa M W163 Terenowy