Szukaj

Ocena kierowcy - Mini Countryman F60 Crossover

Przemysław Z, 3 lata temu
Silnik 2.0D 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mini Countryman F60 Crossover 2.0D 150KM 110kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Świetna charakterystyka prowadzenia
Przeniesienie napędu : Fajnie działający napęd na 4 koła w sam raz na bardziej śliska drogę czy strony podjazd
Układ hamulcowy : Bardzo efektywny układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Auto posiada wiele plusów, ale tez pare minusów. Daje duża frajdę z jazdy, myśle ze można spokojnie wybrać się na tor. Natomiast do codziennego użytku przeszkadza średnia jakość wykonania, słabe wygłuszenie, słabo wybierające zawieszenie( na serpentynach świetna zabawa ale podczas jazdy na codzień czuć każda nierówność) oraz sztywny układ kierowniczy. Dodatkowo wnętrze jest mało przemyślane, a stosunek jakości do ceny dosyć słaby. Kupować należy najlepiej z małym przebiegiem roczne auto bo w ciągu pierwszego roku i pierwszych paru tysięcy kilometrów auto traci nawet niekiedy polowe swojej wartości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ładnie pracuje, nadaje się do płynnej i dynamicznej jazdy. Posiada duża ilość momentu obrotowego szczególnie na początku. Powyżej 100km/h niestety zaczyna brakować mocy i rozpędzanie potrafi zająć chwile. Pozytywnym zaskoczeniem jest spalanie przy dynamicznej jeździe w mieście zamkniemy się w 7 litrach. Natomiast po 30 tyś kilometrów musiałem wymienić poduszkę pod silnikiem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa płynnie, biegi w chodzą bez najmniejszego problemu. Podczas dynamicznej jazdy szybko zmienia biegi bez szarpnięć. Skrzyni jest jednak bardzo ustawiona pod spalanie i podczas normalnej jazdy utrzymuje 1100-1200 obrotów na minutę co może negatywnie wpłynąć na trwałość silnika. Mogły by być lepiej dobrane przełożenia przy 120 km/h osoagamy na 8 biegu już 2000 tysiące obrotów na minutę
5,0
Układ jezdny
Układ bardzo precyzyjny, co prawda wspomaganie działa dosyć sztywno, ale jestem to wstanie sobie wytłumaczyć to chęcią uzyskania bardziej sportowego odczucia ze względu na rodowód mini. Generalnie na plus
4,0
Karoseria
Karoseria dobrze spasowana. Blacha dosyć cienka, ciężko mi niestety jeszcze ocenić w jakim stopniu auto koroduje. Należy natomiast uważać na lakier gdyż jest bardzo cienki i nie trudno o drobne ryski.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki A i daleko wyciągnięty dach ograniczają widoczność do przodu. Trzeba niekiedy wcześniej stanąć przed światłami by dach nie zasłaniał sygnalizatora. Polecam wybrać kamerę cofania bo tylne słupki i mała szybka dość dobrze blokują widoczność
3,0
Ergonomia
Bardzo mała ilość schowków. Tylko dwa uchwyty na kubki i to złe umiejscowione jakie kolwiek wyższe napoje przeszkadzają w operowaniu przyciskami na desce rozdzielczej i dźwignia zmiany biegów. Na plus zasługuje podwójna podłoga w bagażniku. Niestety w samym bagażniku pracuje haczyków czy gniazda samochodowego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa dosyć sprawnie. Natomiast ogrzewanie wymaga długiego czasu do nagrzania się około 5-10 minut jazdy. Występują problemy z zaparowywaniem tylnej szyby pomimo nowego filtru kabinowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na pojazd tej klasy przestrzeni jest dosyć dużo. Kierowca nie ma problemu z zabraniem wygodnej pozycji za kierownica. Z tylu pasażerowie maja tez dosyć dużo miejsca. Fotele są wycięte z tylu i spokojnie można w 4 osoby jechać na dalsza podróż. Natomiast środkowe miejsce na kanapie z tylu tylko na bardzo krótkie dystanse.
2,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach wygłuszenie jest akceptowalne jezelo mówimy o jazdę po mieście do 100km/h. jednak przy wjechaniu na drogi szybkiego ruchu robi się strasznie głośno. Jadąc z prędkością 140 km/h musimy krzyczeć do pasażera obok. Jeżeli założymy Bagaznik dachowy to gwarantowany ból głowy od szumu powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest ekonomiczne. Niestety ASO BMW liczy są strasznie duże pieniądze za obsługę. Wymiana poduszki silnika może kosztować ponad 500 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mini oferuje niewiarygodna radość z jazdy auto jest dynamiczne, ładnie narysowane posiadające wiele fajnych rozwiązań. Jednakże jakość wykończenia, użyte materiały, wyciszenie pozostawiają wiele do życzenia. W mojej opini nie jest to auto warte katalogowych 180 tys złotych. Warto jest zastanowić się nad alternatywami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 30 tysiącach kilometrów była potrzeba wymiany poduszki pod silnikiem. Innych usterek nie wykryłem na ten moment, chociaż w najbliższym czasie będę musiał podjechać sprawdzić układ wspomagania bo zaczął dziwnie pracować, oraz układ hamulcowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wydarzyły się żadne poważniejsze usterki.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mini Countryman F60 Crossover