Silnik
: 231KM w aucie które waży lekko ponad tonę + launch control = smutne miny kozaków w BMW których z łatwością robisz na światłach :)
5,0
Całokształt
Auto w którym można się zakochać od pierwszej jazdy. Jeżeli szukasz samochodu, który ma Ci dostarczyć frajdy z jazdy, to jest to samochód dla Ciebie. Stosunek mocy silnika (231KM) do masy auta (1200kg) sprawia, że każda przejażdżka to świetna zabawa a z auta nie chce sie zwyczajnie wysiadać.
Samochód jest doskonale wykończony, ma doskonałe właściwości jezdne, prowadzi się fenomenalnie a mocy jest wystarczająco dużo, żeby cieszyć się z jazdy jak dziecko.
Jeżeli nie miałeś / miałaś okazji przejechać się MINI, a szukasz małego auta do zabawy, to zdecydowanie rekomenduję jazdę testową. Ja po 10 minutowej jeździe testowej wiedziałem, że to będzie mój samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała pojemność silnika w stosunku do gabarytów samochodu. 231KM w aucie które waży lekko ponad tonę zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy. Auto jest tak dynamiczne, że po prostu chce sie przyspieszać :)
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do "typowych" automatów dostępnych w "normalnych" a nie "usportowionych" autach, ta skrzynia jest kapitalna. Biegi zmienia szybko i bardzo fajnie reaguje na dociśnięcie gazu (natychmiastowa redukcja o 1-2 biegi i wrzucenie silnika na 5000-6000 obrotów)
5,0
Układ jezdny
Jedna z największych zalet tego auta. Doskonałe prowadzenie i pewność za kierownicą. Z aktywnym zawieszeniem można w trybie sportowym wejść w zakręt z dużą prędkością a auto zachowa pełną przyczepność.
5,0
Karoseria
Karoseria jak karoseria :) Nie ma się do czego przyczepić - jest ok.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie kupujesz MINI Coopera dla panoramicznej widoczności. Po zmianie z auta o "normalnej" widoczności (czyli zwykłej przedniej szybie) widoczność jest przytłaczająco niewielka. Trzeba się przyzwyczaić do tego, że na światłach trzeba stanąć trochę dalej niż zwykle i najczęściej i tak się gimnastykować żeby zobaczyć co się tam dzieje :)
5,0
Ergonomia
Wystarczy przejechać 10km i od razu wiadomo co gdzie się znajduje. W dobie YouTube wsiadasz do samochodu prawdopodobnie po obejrzeniu 10 filmików w detalach wyjaśniających działanie każdego przycisku, więc to żaden problem.
Ekran centralny jest ok. System operacyjny 1:1 z BMW. Kierownica doskonale leży w dłoniach a dostęp do przycisków jest dobry w każdej pozycji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w każdym innym samochodzie - jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To auto ma jedno zastosowanie - ma dostarczać frajdy z jazdy. Bagażnik to dramat a tylna kanapa montowana jest dla żartu. Obiektywnie nie jest to auto w którym zabierzesz znajomych na wyjazd 1000 km :)
4,0
Wyciszenie
Cztery gwiazdki tylko dlatego, że wyciszenie w tym samochodzie jest ZA DOBRE. Życzyłbym sobie słabszego wyciszenia na rzecz bardziej słyszalnego wydechu, który ma genialny dźwięk. Jeżeli nie masz wydechu JCW aktywowanego przez BT to w środku nie będzie aż tak głośno słychać wydechu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ASO BMW to trzeba się liczyć z kosztami, które mogą być 2 a nawet 3 razy wyższe niż u znajomego mechanika. Jeżeli nie ASO, ale dobre części, to też będzie drożej niż w zwykłym samochodzie.
Spalanie - u mnie 12,6 - 13,0 - jeżeli chcesz jeździć dynamicznie i strzelać z wydechu to mniej niż 12 raczej sie nie uda.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto wykonane jest świetnie. Jakość materiałów wewnątrz jak i na zewnątrz oraz jakość części - to jakość premium. Za 100 - 120 tys na pewno można kupić inne fajne samochody, ale jeżeli szukasz połączenia dynamiki, frajdy z jazdy, designu i jakości premium - to MINI to jedyna możliwość. W tym przedziale cenowym (mówię o autach używanych) nie ma konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory auto nie sprawiło mi żadnych problemów. Przy bardzo dynamicznej jeździe (częste przyspieszanie i wkręcanie wysokich obrotów żeby strzelić z rury) MINI może być olejożenre, ale w granicach rozsądku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Jeżeli serwisujesz sie w ASO i dbasz o auto, raczej samo z siebie nie powinno Cie niczym zaskoczyć
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 231KM 170kW
[l/100km]