Szukaj

Ocena kierowcy - Mini Mini R50

Mateusz, 3 lata temu
Silnik 1.6 S 170KM 125kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 193 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mini Mini R50 1.6 S 170KM 125kW 2004-2006 - Oceń swoje auto
3,93
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jeżdżąc tym autem drogi zawsze wydają się za mało kręte
Silnik
Inne : Bardzo precyzyjny i bezpośredni układ kierowniczy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Zabezpieczenie antykorozyjne to smutny żart panów z fabryki w Oksfordzie
Inne : Pompy wspomagania padają jak muchy
4,0
Całokształt
Auto jest nie praktyczne, nie wygodne, nie ekonomiczne, jednym słowem wspaniałe. Z tym samochodem jest trochę jak ze szczeniaczkiem, zeżre nam kable, podrapię kanapę i nasika do butów, ale o wszystkim zapomnimy jak tylko na nas popatrzy i zamerda ogonkiem. Jeśli ktoś chce niezawodnego, komfortowego i ekonomicznego samochodu niech szuka dalej. Jeśli natomiast poszukuje nietuzinkowego auta, który dostarczy wiele radości i wspaniałych wrażeń z jazdy to jest to dobry wybór. Przy zakupie radzę dobrze sprawdzić dany egzemplarz i szukać takiego, który ma bogatą historię serwisową. Może traficie na takiego łosia jak ja, który już naprawił większość rzeczy i zostawił trzy worki pieniędzy w serwisie. Trzeba pamiętać, że te auta mają już po kilkanaście lat i sporo elementów jest po prostu zużyte lub z racji wieku utraciło swoje właściwości i wymaga wymiany.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocy jest wystarczająco, większych problemów przez 5 lat nie odnotowałem, jednak lubi brać olej i potrafi sporo spalić. W trasie jest głośny, ze względu na wycie kompresora, za to jest to zaletą przy jeździe rekreacyjnej, co w połączeniu ze strzelającym, basowym wydechem potęguje wrażenia z jazdy i sprawia mnóstwo frajdy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest bardzo przyjemna. Biegi wchodzą z delikatnym oporem, skok lewarka jest krótki. Sprzęgło działa z dużym oporem, co bywa męczące w korkach. W przypadku dynamicznej jazdy, zabawa skrzynią daje mnóstwo frajdy i satysfakcji.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie i układ kierowniczy są rewelacyjne. Komfortu tu nie uświadczymy, ale nie o to chodzi. Samochód bardzo sztywny i twardy, świetnie trzyma się w zakrętach. Układ kierowniczy precyzyjny, szybki, bezpośredni, działa z zauważalnym oporem, co jest zdecydowanie na plus przy jeździe torowej, ale może przeszkadzać przy manewrach na parkingu. Na plus w moim egzemplarzu jest obecność mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu, co przydaje się przy wypadach na tor. Hamulce są okej, ale przy ostrzejszej jeździe na torze szybko się grzeją i trzeba robić przerwy. Radość z jazdy gwarantowana!
3,0
Karoseria
Mimo 18 lat od premiery samochód nadal dobrze wygląda. Ponad czasowe linie, sylwetka rozszerzająca się ku dołowi i charakterystyczny przód mogą się nadal podobać. Na minus zdecydowanie zabezpieczenie antykorozyjne, jest źle. W moim egzemplarzu korozja pojawiła się w dolnej części prawych drzwi, pod tylnymi światłami z lewej i prawej strony oraz na klapie bagażnika w okolicy tablicy rejestracyjnej, a także na wewnętrznej krawędzi.
Komfort
3,0
Widoczność
Niska i pionowa przednia szyba powoduje, że trzeba się wychylać na światłach, dodatkowo szerokie słupki C powodują, że jest spore martwe pole.
4,0
Ergonomia
Samochód w praktyce dla dwóch osób, z tyłu da się zmieści dwie dodatkowe, ale jedynie na krótkich odcinkach. Bagażnik ma tylko 150 litrów, zmieści zakupy i ograniczoną ilość bagażu. Na plus możliwość złożenia tylnych foteli. Z racji rozmiaru wszystko w samochodzie jest pod ręką, a obsługa klimatyzacji, czy radia jest bardzo intuicyjna i prosta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie działają bardzo dobrze. Tryb automatyczny czasami denerwuje niepotrzebnym nadmuchem ciepłego powietrza na nogi, ale zawsze można ustawić nadmuch manualnie. Z parowaniem szyb nie odnotowałem problemów, po 30-60 sekundach od uruchomienia nadmuchu i ogrzewania szyby para znika i w trakcie jazdy nie pojawia się.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco. Z tyłu jest słabo, zwłaszcza jeśli kierowca jest wysoki i ma mocno odsunięty fotel. W takim przypadku z tyłu ludzi wyposażonych w nogi raczej nie zmieścimy, ale nie po to się kupuje taki samochód by wozić pasażerów, ich obecność podnosi masę samochodu, a to źle wpływa na osiągi ;)
4,0
Wyciszenie
W samochodzie jest głośno. W trasie bywa to uciążliwe, zwłaszcza na autostradzie przy 140KM/H. Słychać silnik, wydech i dodatkowo sporo hałasu generuje opływające powietrze. Niektórym może to przeszkadzać, jednak gdy zjedziemy z autostrady na jakąś boczną drogę i posłuchamy sobie strzelania z wydechu, czy wycia kompresora na naszej twarzy z pewnością pojawi się uśmiech i zapomnimy o szumie na autostradzie :)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód ma już te naście lat i zbliża się do magicznych 200k przebiegu, co powoduje, że sporo rzeczy trzeba już w nim wymienić, a tu nic nie jest tanie. Najczęstszą przypadłością są padające pompy wspomagania, ja musiałem wymienić już dwukrotnie. Samochód produkowany przez BMW więc ceny części są premium i trzeba się z tym liczyć. Jeśli chodzi o spalanie to też jest duże. Oczywiście da się w trasie zrobić 7l/100KM, ale to przy bardzo spokojnej jeździe, co w tym samochodzie można porównać do lizania miodu przez słoik. No nie o to chodzi. Realnie w trasie od 8,5l do ponad 12. Przy dużych prędkościach na autostradzie z racji małego silnika i słabej aerodynamiki spalenie rośnie znacząco (można przyjąć 1l na każde 10km/h szybciej). W mieście od 10 przy bardzo spokojnej jeździe do jakichś 15-16 przy bardzo dynamicznej, średnio można policzyć jakieś 12,5. Na torze natomiast okolice 30.
5,0
Stosunek jakość/cena
Taki zdrowo rozsądkowy stosunek ceny do jakość to raczej 3 na 5 gwiazdek, ale ja nie oceniam w ten sposób. Za te pieniądze dostajemy przyzwoite osiągi, świetne właściwości jezdne i ogrom radości z jazdy, stąd 5 moich gwiazdek. Co do jakości to użyte materiały są bardzo dobrej jakości. Skórzana tapicerka w miarę się trzyma, niektóre plastiki są dość twarde i lubią skrzypieć, ale generalnie jest okej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wychodzi kwestia wieku. Niestety ale auto, które ma kilkanaście lat co jakiś czas będzie wymagało wymiany pewnych elementów. Często zdarzają się problemy z jakimiś wyciekami i konieczne jest wymienianie uszczelek i różnych oringów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 5 lat z poważniejszych rzeczy dwa razy wymieniałem pompę wspomagania, raz alternator i musiałem zmienić wydech, ze względu na dziury.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 S 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mini Mini R50 1.6 S 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
10,6
l/100km
13,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mini Mini R50