Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 2015

Wiesław, 8 lat temu
Silnik 1.6 117KM 86kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 2 tys. km
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 2015 1.6 117KM 86kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : bdb
4,0
Całokształt
Ogólnie auto bardzo pozytywnie wygląda, ma nierdzewne plastykowe nadkola, starej szkoły motor MIVEC z wtryskiem pośrednim, duże koła, niezłe materiały wnętrza, niezłe wyposażenie. Na tle porównywanej w wyborze Hondy HRV z 1.5 tb, to jakościowy kosmos. Mexykańska honda wygląda jak ToY Toy, tak dziadowsko wykonanego wozu jeszcze nie widziałem. ASX jest produkowany w Japonii i to jest kolejny argument in plus. Po jeździe próbnej jednak nie nabyłem wozu, wybrałem MX3 Mazdy 2.0b. Mam nadzieję, że mój skromny komentarz pozwoli Państwu na teoretyczny wgląd w zagadnienie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest katastrofalnie anemiczny dla tego wozu. Ledwie zipie. Przyspieszenie na poziomie małego fiata. Jeśi jednak komuś to powiewa, to da się przepyrkać z punktu A do B. Ja niestety nie jestem obiektywny, gdyż mój TDI w tym porównaniu to rakieta i przyznam się, że benzyną nie jeżdżę już od 10 lat. Jednak, należałoby na jeździe próbnej na spokojnie ten temat rozstrzygnąć. Motor, jak we wstępie będzie na pewno trwały.
4,0
Skrzynia biegów
SB pracuje bez zastrzeżeń, nic nie haczy. Zestopniowanie poprawne. Elastyczność na tym silniku oceniam na żałosną. Trochę irytuje zbyt długa wajha, coś a'la retro jak w Jelczu...
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, zawieszenie jest OK, ale to co zirytowało pasażera na tylnym fotelu, to nieznośny szum dobiegający prawdopodobnie od tylnych kół, cóż poskąpili na wyciszeniu wnętrza wozu od układu jezdnego. Może zmiana opon na super ciche poratuje sytuację, w każdym razie pasażer, właściciel Yarisa 0.9 spisał ASX na straty już po jeździe próbnej właśnie ze względu na niedostateczne wyciszenie kabiny.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność określam na dobrym poziomie. Lusterka zewnętrzne olbrzymich rozmiarów. Jest OK.
4,0
Ergonomia
Nie dopatrzyłem się jakichś większych mankamentów wnętrza, może sterowanie komputerem pokładowym wymaga przyzwyczajenia, jak to w nowym wozie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód odmroził się błyskawicznie, zatem jest bez zastrzeżeń. Włączenie ogrzewania szyb z automatu uruchamia klimę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest OK, ja mam tylko 177cm wzrostu i było OK. Kabina jest szeroka i nie stykaliśmy się łokciami z Panią dealerką w trakcie jazdy. Z tyłu dla dzieci będzie ok, dla dorosłych... okazjonalnie.`
3,0
Wyciszenie
Z przodu może być, ja nie narzekałem, natomiast z tyłu - słabiusieńko, może też i opony były kiepskiej jakości. Niech każdy oceni wg swojego uznania...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena jest jadalna, jednak skłaniałbym się ku co najmniej średniemu poziomowi wyposażenia. Zapasu nie ma, alusy ładniejsze są od średniego poziomu wyposażenia podobnie jak i nakładki na nadkola. Co do spalania to za krótko trwała jazda aby coś miarodajnie stwierdzić. Ale okolice 8l to będzie normal.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest najgorzej. Dopłaty do matalików itp. na poziomie porównywalnym do konkurencji. Samochód jest opatrzony a pod koniec roku powinny pojawić się jakieś rabaty.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód budzi zaufanie i wygląda na solidny. Po jeździe próbnej trudno coś wyrokować...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.W.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 117KM 86kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 2015 1.6 117KM 86kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 2015