Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 2016

JaJanusz, 6 lat temu
Silnik 1.6 117KM 86kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 2016 1.6 117KM 86kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Czuję się pewnie w tym samochodzie.
5,0
Całokształt
Jeżdżę ASX od pół roku. Wybierając miałem założenia: 90% jazdy po mieście, wysoki prześwit do jazdy po łódzkich dziurawych drogach, duży bagażnik, bezawaryjność. Jeśli chodzi o stosunek tych parametrów do ceny to wg. mnie ASX jest idealnym wyborem. Bezawaryjność zapewnia mi 5 lat gwarancji, należące się jak psu zupa. Bez żadnych dopłat itp dodatkowych ubezpieczeń, a to świadczy o jakości wykonania (nadal w Japonii). Bagażnik w ASX jest dużo większy niż w Fordzie C-Max, chociaż jak porównuje się parametry techniczne w tabelkach to teoretycznie powinny być prawie takie same. Prześwit i manewrowość w mieście - idealna - po wiosennych roztopach nie musiałem się zbytnio martwić ukrytymi w kałużach dziurami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Patrząc na parametry silnik wydaje się słaby. Polecam wybrać się na jazdę próbną, a i pamiętać, że to japończyk. A oni ruszając do boju drą ryja. Czyli wkręć go na 4000 obrotów i zobacz jak sobie poradzi z wrogami. Oczywiście nie jest to demon szybkości, ale na pewno nie będziesz zawalidrogą
4,0
Skrzynia biegów
Tu mam zastrzeżenia, lubię docisnąć i szybko zmieniać biegi. Mam wrażenie, że nie mogę tego robić ta szybko jakbym chciał i muszę jakieś 0,25 sekundy poczekać na położeniu "luz" zanim przeskoczę z 3 na 4. Poza tym strasznie brakuje 6 biegu na trasie, ale w końcu crossover to autko z założenia miejskie.
5,0
Układ jezdny
Komfort jazy - dużo lepiej niż w Ford C-Max. Są zakręty, które pół roku temu pokonywałem 70 km/h mając wrażenie, że zaraz się poturlam. Teraz 90km/h i nie ma takiego wrażenia.
Komfort
5,0
Widoczność
360 stopni ok.
5,0
Ergonomia
Nie ma sensu czytać instrukcji obsługi. To jest jedna z zalet tego samochodu - prostota. Powiem więcej wysublimowana japońska prostota, na pewno nie prostactwo. Wszystkie pokrętła pod ręką, po miesiącu obsługiwałem na pamięć, bez patrzenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa prawie natychmiast. Zimą rozgrzanie zajmuje więcej czasu, ale tak samo jest we innych pojazdach. Pasażerowie nadmuch mają na nogi i to co doleci z przodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183cm, siedzenie ustawione na max do góry, nadal mam miejsce nad głową. Wg. mnie miejsca jest dużo. Brakuje wyposażenia dla pasażerów z tyłu (kieszenie na drzwiach i oświetlenie).
4,0
Wyciszenie
Wahałem się czy nie dać 3 gwiazdek. Samochód słabo wyciszony, a przy 5 biegowej skrzyni na trasie męczący. Przy 120km/h szum wiatru jest porównywalnie głośny z silnikiem ale to efekt fajnego (dla mnie) kanciastego profilu, o słabym współczynniku oporów powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gazu nie mam bo to "nówka nie śmigana", a na gwarancji mi zależy ale i tak koszty są na razie OK. Ale co ja mogę po 6k km powiedzieć?
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg. mnie najlepszy stosunek, dlatego go wybrałem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic, usterek brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też brak, jakichkolwiek. Samochód ma jeździć i już.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 117KM 86kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 2016