Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV

lookoff, 6 lat temu
Silnik 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mitsubishi ASX I SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Idealne auto przeciętne. Tak bym określił ASXa. Ostatnio zacząłem rozglądać się za nowym samochodem i porównując różne auta do Miśka zawsze coś znajdę na plus u niego, czego brakuje w innych samochodach. ASX ma szereg zalet, o których się nie myśli, dopóki nie przyjdzie nam zmienić pojazd. Silnik? 150 tys. km. bez awarii. Dosłownie tylko wymiana oleju, płynów i filtrów. Nic poza tym. Pancerne zawieszenie, do tej pory w ogóle nie ruszane. Wystarczająco przestronny, funkcjonalny, ale wciąż kompaktowy. Łatwo nim parkować i manewrować w mieście. Duży prześwit (jeden z największych w tej klasie) pomaga wjechać albo zaparkować tam, gdzie osobówką już nie podjedziesz (bo Ci szkoda zderzaka;)). Wygląd - mi się tam bardzo podoba a jego sylwetka w ogóle nie zestarzała się. Panuje w nim klimat typowych aut japońskich (prostota) ale to trzeba zaakceptować przed zakupem. Ja przekładam niezawodność nad wyrafinowanie i przez to bardzo doceniam mojego Miśka. Nie jest ani szybki, ani luksusowy (słabo wyciszony), ani największy (w kabinie czy bagażnik), ani tani (serwisowanie/naprawy w ASO to spory wydatek, chociaż bez problemu można go serwisować poza ASO z uwagi na prostą konstrukcję). Mimo wszystko jest świetnym kompanem na co dzień, dobrze sprawdza się na wycieczkach w 4 osoby i ogólnie jest bezstresowym pojazdem :) Idealny przeciętniak :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Super trwała prosta jednostka na łańcuchu. Kompletnie bezawaryjna. Zbyt słaba na ten samochód, ale przynajmniej mało pali. Trasa z klimą 6-6,5 litra, miasto (Kraków) 8-9 litrów. Mam znajomego z Lancerem 1.8 143KM, różnicy specjalnej w mocy nie ma, ale za to jest dramatyczna w spalaniu :P Idealny byłby tu silnik 2.0 150KM, oferowany w USA i na wchodzie (Rosja/Azja).
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest zbytnio precyzyjna, tylko 5 biegów. Za to trwała i totalnie bezobsługowa.
5,0
Układ jezdny
Jak na autko o takich gabarytach prowadzi się bardzo dobrze, pewnie trzyma się w zakrętach. Nierówności i dziury są tłumione. Po prostu :P
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność do przodu i na boki - zalety podniesionego nadwozia. Do tyłu gorzej ale większość Miśków ma seryjne czujniki parkowania - bardzo pomocne, załatwiają temat.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i wygodnie. Podoba mi się złącze USB schowane w podłokietniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu trochę ciasnawo, ale to w końcu kompakt. Jest krótszy od Lancera Sportbacka!
2,0
Wyciszenie
Moim zdaniem obok zbyt słabej jednostki benzynowej druga i ostatnia wada tego pojazdu. Po prostu nie jest wygłuszony. Silnik buczy i przeszkadza już od 3 tys. obrotów. Jazda autostradą 120-140km/h nie należy do przyjemnych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, nie psuje się, a serwisować można poza ASO. Ewentualne koszty napraw blacharskich w ASO mogą zaszokować, dlatego lepiej nie rezygnować z AC.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione za 70 tys. PLN na wyprzedaży zimowej. Bardzo dobrze wydane pieniądze. Aktualne ceny używek z początku produkcji uważam za atrakcyjne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero, nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna wada to rdzewiejąca klapa w modelach przed liftem, która bez problemu była wymieniana na nową przez ASO. Warto sprawdzić czy była wymieniana przed zakupem. Poza tym, to nic a nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MIVEC 117KM 86kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi ASX I SUV