Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Carisma Hatchback

Graveir, 8 lat temu
Silnik 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V GDI 125KM 92kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Duża przyjemność z prowadzenia jak na rodzinność auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Kiepski stan zawieszenia po zaniedbaniach poprzedniego właściciela
Przeniesienie napędu : Sprzęgło do wymiany, kulejący synchronizator 2 biegu
Silnik : Stukająca hydraulika zaworowa
4,0
Całokształt
Generalnie dobre, trwałe auto, zbudowane według starej szkoły, czyli "ma przejechać dużo i służyć dobrze", a nie według nowej, czyli "po gwarancji ma zacząć generować sprzedawcy zyski, a po 200kkm do wymiany"
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik eksperymentalny. Pierwsza jednostka z bezpośrednim wtryskiem. Całkiem elastyczna na 3 i 5 biegu, o dziwo na 4 gorzej. W dolnych obrotach praktycznie brak mocy, każde załączenie sprężarki klimatyzacji czy pompy wspomagania na jałowych obrotach kończy się przygazówką, co oznacza, że każde podniesienie auta z niskich prędkości na 2 to piłowanie na półsprzęgle.
4,0
Skrzynia biegów
Dość precyzyjna, z cieżko wchodzącą jedynką przy poruszaniu się z choćby niewielką prędkością, ale przynajmniej trwała.
5,0
Układ jezdny
Jak na rodzinne auto (to chyba był segment D w tamtych czasach), to bardzo dobrze. Auto fajnie trzyma się w zakrętach, w miarę przyjemnie też amortyzuje niewielkie nierówności. Na progach trzeba uważać - tył potrafi dobić, mimo wielowachaczowego multi-linka.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba, jak to w liftbacku, nie pozwala na precyzyjne manewry. Cierpi się na brak czujników, dopóki nie wyczuje się samochodu. Przód i boki w porządku.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, radio przy jeździe na 3 i 5 biegu w zasięgu dłoni leżącej na lewarku (tak, wiem, to niezdrowe dla skrzyni), panel klimatyzacji w miarę logicznie rozplanowany.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem klimatyzacja bardzo skuteczna, jesienią i wiosną dość skuteczna w odparowywaniu auta (a mieszkam w pobliżu stawów), zimą po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej grzało dość szybko, jednak ciepło było tylko w zasięgu nawiewów, sama kabina nagrzewała się powoli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po prostu wygodne auto. Plus za podłokietnik na tylnej kanapie, minus za brak takowego (bo tego śmiesznego schowka podłokietnikiem nie da się nazwać) z przodu.
4,0
Wyciszenie
Myślę, że wyciszenie można porównać z dzisiejszymi kompaktami. Do 3k RPM silnik cichy, powyżej 120km/h słychać było wycie wiatru.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik o dość przeciętnym apetycie na paliwo - dało się spalić po mieście 9l/100, dało się też bez problemu 12. W trasie przy 4 osobach na pokładzie w okolicach 7, włączając w to ekspresówki, ale bez autostrad. Nowy Space Star mojej żony przy podobnych prędkościach potrafi spalić o wiele, wiele mniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem jako używkę za niewielkie pieniądze - jak na to, co wydałem, to ok.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety, kupiłem egzemplarz mocno zajeżdżony, więc miałem całą masę rzeczy eksploatacyjnych do zrobienia. Niemniej jednak jedyną faktyczną 'awarią' auta, był zepsuty termostat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo wieku i stopnia zaniedbania auto nigdy nie zostało unieruchomione - brawa dla japońskich inżynierów!
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Carisma Hatchback