Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Carisma Hatchback

Tyskownix, 9 lat temu
Silnik 1.8 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 265 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Carisma była moim pierwszym samochodem, które kupiłem po odebraniu prawa jazdy. Na początku poszukiwałem czegoś niemieckiego, uchodzącego za niezawodne np. oklepany Golf III, czy Audi 80. Na carismę trafiłem przypadkiem, kupiłem ją po dość niskiej cenie wraz z sekwencyjną instalacją gazową STAG-4 i silnikiem 1,8 16v (i tu zaskakujące spalanie jak na tę moc, w trasie schodziłem do 8l gazu - i to nie jadąc jak emeryt). Szczerze mówiąc na początku obawiałem się tego samochodu. Naczytałem się o drogich częściach, wysokim spalaniu czy innych komentarzy, które pewnie dotyczyły egzemplarzy powypadkowych lub kończących żywot. Części może i drogie, ale przez 1,5 roku użytkowania oraz przejechaniu 20000 km wymieniłem jedynie klocki hamulcowe, przewody zapłonowe i niewielki remont zawieszenia (~30zł). Auto praktycznie w ogóle się nie psuło pomimo tego, iż codziennie pokonywałem dystans około 100 km niekoniecznie w trasie. Blacha, wbrew opiniom, bardzo dobrze się trzyma, nawet w aucie z 1995 roku. Silnik rewelacja. Mimo, iż to benzyniak, spokojnie dało się wyprzedzać na trasie bez redukcji, a przy niskiej wadze niejednego młodego sportowca pewnie by zaskoczyła. Instalacja gazowa nie sprawiała żadnych problemów, wymieniałem tylko filtry i tankowałem ;-). Plusem auta jest także dobrze zaprojektowane wnętrze. Z tyłu jest miejsca dla trzech zawodników NBA słusznego wzrostu, a bagażnik nieraz wiózł wózek dziecięcy i masę zakupów (pomimo butli gazowej zamontowanej w miejscu koła zapasowego i konieczności wożenia koła zapasowego w bagażniku). Jedyne, do czego można się przyczepić to skrzynia biegów z renault, w której wbijanie biegów wymaga nieco doświadczenia oraz widoczność przez tylną szybę, którą pogarsza spoiler zamontowany w mojej wersji. Zawieszenie, które daje dość duży komfort i pewność prowadzenie również nie należy do najtrwalszych (ale który samochód zniesie trudy polskich dróg?). Ogólnie jeździłbym tym samochodem do końca jego dni, tak mi przypadło do gustu, gdyby nie pewna Pani, która postanowiła sprawdzić wytrzymałość blach w naszych samochodach na skrzyżowaniu. Niestety, Carisma w starciu z Roverem 75, uderzona pod kątem, nie miała praktycznie szans ze swoimi cieniutkimi blachami i oddała życie za pasażerów. Polecam Carismę każdemu, kto szuka niezawodnego i dużego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
11,50 zł
7,7
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Carisma Hatchback