Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Pajero IV SUV 5d

Don Padre, 10 lat temu
Silnik 3.2 Di-DC 170KM 125kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mitsubishi Pajero IV SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW 2006-2017 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Dla przyszlych wlascicieli - bezpiecznie, wygodnie - moglo by być ciszej - o sportowej jezdzie nie mysl - to nie auto do scigania - ale jest mocne i twale. trzeba pamietac zeby po 140tys napiać łańcuszek rozrządu (bo moze przytrafic sie niemila niespodzianka i rozrzad do wymiany - luzują się napinacze - koszt napięcia łańcuszka okolo 1600pln a naprawa po zerwaniu to 6-7tys pln - tak przytrafilo sie znajomemu nie przypilnowal i przy 180tys.km peklo). Najwiekszy "problem" sprawia dpf / filtr cząstek stalych - jest upierdliwe jak sie zapala kontrolka dpf i zaczyna wypalanie sadzy z filtra - kupa dymu i chwilowe spalanie wzrasta do 18 litrów (filtr dpf to niby zmniejszenie CO2 / takie dyrektywy UE o ochronie srodowiska - szkoda gadać na ten temat) zdaża sie to rzadko ale mi zdazylo sie 3 razy przez te 5 lat/150tys.km- najlepiej to przepalic jadac na obrotach okolo 2500 przez 20-30min (najlepiej autostrada lub na postoju gdzies gdzie nikomu nie bedzie przeszkadzal okolo 30min ryk duzego silnika). Tyle na temat tego auta - radio gra, mp3 czyta (zmieniarka 6plyt). Naped bez zastrzezen w terenie swietnie tez sobie radzi (chociaz do katowania to go szkoda - ale male proby byly na poligonie i daje rade - zima to dla niego zaden problem) jakby go podniesc o pare cali dac mu dobre A/T to terenówa nie do zdarcia - heavy duty. Ogolnie polecam to auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
mocny
5,0
Skrzynia biegów
automat zmienia biegi jak trzeba / manualnie tez mozna (czasami delikatnie szarpnie powyzej 100km/h ale nie przeszkadza to wcale - ten typ tak ma)
5,0
Układ jezdny
b.dobry - w czasie jazdy do 100km/h mozna przelaczac na 4x4 lub tył. Wygodnie bezproblemowo. Wiedzie w wiele miejsc. Przechyla sie na zakretach no ale tak musi byc - to nie osobówka.
Komfort
4,0
Widoczność
b.dobrze
5,0
Ergonomia
dobrze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tez jest dobrze - chlodzi i grzeje kiedy powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma sie do czego przyczepic - moze do 3 rzedu ale to tylko lawka dla najmlodszych w rodzinie (dzieciaki lubia tam siedziec).
3,0
Wyciszenie
Tu nie najlepiej (chociaz ludzie mówią że się czepiam) ale ja uwazam ze jest za glosno - podobno od rocznika 2009 juz lepiej z wyciszeniem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic sie nie psuje. Klocki od 80pln do 300pln "najlepsze", tarcze od 160pln do 700pln "najlepsze" i olej z filtrami to podobnie jak w innych cenowo - oleju przy wymianie trzeba 9 l. filtry od 50pln do 150 "najlepsze". Oczywiscie nie jezdzimy do aso mitsubishi bo to zlodzieje cenowi a do tego partacze (przecwiczylem na wlasnej skórze podczas trwania gwarancji). No i spalanie 12-12,8 litra w miescie nic mniej i wiecej trasa spada do 9-10 nie mniej i nie wiecej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc super a cena mogla by byc nizsza - zreszta jak ze wszystkim w tym kraju
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
filtr czasteczek stalych - utrata mocy na czas "przepalenia" filtra - trwa to pare minut.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 3.2 Di-DC 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Pajero IV SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
74,00 zł
12,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Pajero IV SUV 5d