Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

krzyssiek, 10 lat temu
Silnik 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : przestrzen w srodku -calkiem sporo jak na tak srednie auto kosztem pewenie bagaznika - wieksze auta w srodku to tylko najwyzsza polka -passaty, Audi A6, (a4 ciasniej), form mondeo,
4,0
Całokształt
Za tą cene polecam - tanie czesci,wiecej trzeba placic za robocizne, nigdy na trasie mnie nie zawiodl, dobry samochod na poczatek, sinik bez wodotryskow -prosta konstrukcja i to proste naprawy,
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze w mieście i na tłocznej trasie,słabo wyprzedza ale tak poza miastem to 100-110 mozna dawać, potem jest głośno ale na autostradzie to i 130-140 mozna bez problemu, tylko że robi się głośniej Usterki silnika: Złamany plastikowy kruciec pompy wody przy 115tys (zamiennik wziałem bo miał kruciec metalowy- kosz całkowity 450zł ), 2 x strzelił czujnik cisnienia oleju -2 x 35 żł (uwaga mechanika - ten typ tak ma i może zaraz po wymianie paść znowu - u mnie tak co 20 tys), wymiana łańcucha napedowego, rolki napinającej i innych czesci przy tej naprawie przy 110tys -na moją prosbe bo wydawało mi sie ze benzyna powinna ciszej chodzić i trzeba to zrobic -teraz silnik pracuje ciszej a koszt tej naprawy 850zł -mile zaskoczenie , uszczelnienie wału korbowego prawa strona 150zł,lewa strona 500zł (tutaj wiecej robocizny bo skrzyniebiegow trzeba bylo wyjac). Z silnika na tyle ...
3,0
Skrzynia biegów
Na początku wydawało mi sie ze cezko wchodzi 1 ale jakos albo sie przyzwyczailem albo sie wyrobila bo po prostu jak wzialem samochod to mial 100tys po 2 latach - same trasy - nikt chodzily biegi 4-5 a nie jedynka.
3,0
Układ jezdny
Na starcie wymiana (przy 100tys) łozysk prawej strony - tutaj całe piastu kół - po 350zł za szt daje razem 700zł, potem tyl: amortyzatory, tarcze, klocki - jakies 1200zł
Komfort
3,0
Widoczność
Szyby parują podczas deszczu jesienia gdy na dworzu ponizej 10C
4,0
Ergonomia
moze byc za tą cenę
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
parują szyby,klima reczna, starego typu nie włączy się ponizej 10C wiec nie odparuje mi tych szyb podczas deszczu wiosna i jesienia
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok z przodu ,z tylu nie jest zle - przymierzalem sie do wiekszych aut wiec dla zainteresowanych - wiec miejsca z tylu jest tylko w octavi, superb passacie, ford mondeo, opel isnignia, vectra, audi A6.Inne auta jak audi A4, ford Focus, vw bora/Jetta - tak samoalbo i mniej - szczególnie A4 i Jetta ciasniej z tylu
3,0
Wyciszenie
do 80 km po miescie super, potem glosniej ale znosnie do 110, powyzej bardzo glosno choc silni naprawde jest glosny pow 130-140 na austostradzie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 8,5 lato,zima 9 przy predkosciach 40-70 ;-),trasa 5,5-6 przy 110-140 full klima przy 28C cala polska w 10 godzin pelen wóz bagaznik po dach ze pod nogami jeszcze poupychane , ale tu uwaga -trasa oszczednie 80-90 - pali 6,5 wiec nie oplaca sie jezdzic wolno ;-)
4,0
Stosunek jakość/cena
dastaje sie duzo przestrzeni w srodku, bagaznik sredni - na rodzine 2+2 troche za maly, na jazde zgodnei z przepisami OK,super na miasto, na trase bez wyprzedzania OK - daje rade spokojnie 110-120,powyzej glosny,z wlaczoną klima nie da sie wyprzedzac, odczuwalnie klima osłabia silnik, obroty pow,3tys to glosnie w srodku, spalanie przyzwoite -grzech narzekac,
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
stacyjka - musialem do \"klucznika\" podjechac ten pskinal chyba jakim smarem wd40 albo cos innego i koniec problemów z ciezko chodzaca stacyjką -koszt 0zł czas naprawy 1 minuta i 2 minuty przepraszalem ze zawracam dupe ;-) ogrzewanie tylnej szyby - zwarta instalacja ogrzewania tylenjszyby i napedu wycieraczki tylnej szyby (przy zalaczeniu ogrzewania zima właczala sie wycueraczka tylka )- samemu zaizolowałem bo sie przewody powyginały i zaczeły pekac przy klapie bagaznika - czeste codzienne otwieranie dla wózka dzieciecego przez 3 lata i sie zrobiło - podobno te modle czesto mają a ze elektryk nie mial czasu a pokazal gdzie i co zrobic to kuoilem tasme izolacyjna i po problemie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki silnika: Złamany plastikowy kruciec pompy wody przy 115tys (zamiennik wziałem bo miał kruciec metalowy- kosz całkowity 450zł ), 2 x strzelił czujnik cisnienia oleju -2 x 35 żł (uwaga mechanika - ten typ tak ma i może zaraz po wymianie paść znowu - u mnie tak co 20 tys), uszczelnienie wału korbowego prawa strona 150zł,lewa strona 500zł (tutaj wiecej robocizny bo skrzyniebiegow trzeba bylo wyjac). Z silnika na tyle ... wymiana prawych lozysk (polskiei dziury) 2 x 350zł bo cale piasty kół (łożyska są w piastach) reszta to eksploatacja: amortyzatory tyl, tarcze tyl, klocki tyl - 1200zł, akumulator przy 140tys - za duzo po miescie jezdze, ceny juz nie pamietam...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra G Hatchback