Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sedan

Kirdan, 6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 48 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019 - Oceń swoje auto
4,64
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zwinna a jednocześnie oszczędna jednostka. Brak zauważalnej różnicy między jazdą na benzynie a LPG.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Szeroki słupek A ogranicza widoczność.
5,0
Całokształt
Opel stanął na wysokości zadania, wypuścił samochód który ma piękną linię nadwozia, ciekawe wnętrze i świetny silnik. Fabryczna instalacja LPG pozwala na ogromne oszczędności, a przy tym wszystko jest zamontowane fabrycznie, tak jak powinno być - bez żadnych doklejanych na silikon kontrolek. Po przejechaniu prawie 50.000km mogę szczerze polecić każdemu samochody z fabrycznymi instalacjami w Oplu, szczególnie że jako jedna z niewielu marek pozwalają na rozszerzenie gwarancji na cały samochód nawet do 5 lat/150.000km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka napędowa spełnia swoje zadanie. Obiecane 140KM pozwala na dynamiczną jazdę w mieście ale nie poddaje się również na trasie. Nasz egzemplarz można rozpędzić do ponad 220km/h, jazda z prędkościami autostradowymi 140-170km/h nie sprawia żadnych problemów, wyciszenie pozwala na prowadzenie normalnych rozmów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje płynnie, ma bardzo elastyczny trzeci bieg co po zapoznaniu się z samochodem pozwala wykorzystać go do pokonywania rond i zakrętów 90° bez potrzeby redukcji do dwójki. Odejmuję jedną gwiazdkę ponieważ raz na kilkaset przełożeń, szczególnie dla drugiego biegu skrzynia potrafi zgrzytnąć mimo całkowicie wciśniętego sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Nie mam żadnych zarzutów co do układu jezdnego. Wszystko pracuje sprawnie, wspomaganie jest wyraźne ale nie przesadzone. Auto poprawnie reaguje na wszelkie ruchy kółkiem. Zawieszenie dobrze i pewnie wybiera nierówności pozwalając jednocześnie na zachowanie kontroli.
5,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Kamyczek w ogródku. Szerokie słupki A dosyć mocno ograniczają widoczność. Dwa razy zdarzyło się że nie zauważyłem pieszego na pasach, który idąc zgrywał się dokładnie ze słupkiem. Dosyć istotna rzecz która mogłaby być poprawiona.
4,0
Ergonomia
Odejmuję gwiazdkę za bardzo dużą ilość przycisków na konsoli środkowej, które nowego użytkownika wprawiają w konsternację. Naprawdę trudno jest sterować systemem multimedialnym bez uprzedniego zapoznania się z nim, co w wielu innych samochodach sprawia mniej trudności.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna działa poprawnie, silnik grzeje się szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sprawdzone podczas długiej wycieczki z samej północy Polski na samo południe Chorwacji. Ilość miejsca dla kierowcy i pasażera zupełnie zadowalająca. Mimo że zawsze ustawiam sobie fotel dosyć daleko, pasażer za mną nigdy nie narzekał na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Zgodnie z poprzednim opisem, wyciszenie bardzo dobre. Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi można bez żadnego problemu prowadzić w środku rozmowy, zwykłe czy też telefoniczne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie poparte wielotysięcznym przebiegiem kształtuje się na poziomie 10L LPG/100km, a zdecydowana większość kilometrów jest pokonywana w mieście. Jeśli postarać się na trasie, zużycie można ograniczyć nawet poniżej 7L LPG/100km. Do zbiornika nabijemy około 32-34L, w zależności od ceny gazu kosztuje nas to niecałe 50zł lub lekko ponad 60zł. W obu przypadkach pokonanie 100km to granice 15-21zł przy dynamicznej jeździe a dla bardzo spokojnego użytkownika 11-15zł jest jak najbardziej do osiągnięcia. Taki wynik pozwala poruszać się samochodem taniej niż komunikacją miejską czy pociągami nawet jadąc samemu. Przy jeździe w kilka osób koszt poruszania się jest zwyczajnie pomijalny, nawet licząc doroczne przeglądy które są o 60zł droższe i nieco częstsze wymiany oleju (od 2 lat w serwisie Opla sama wymiana oleju to koszt 199zł).
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena samochodu bardzo korzystna, myślę że ciężko o lepszy stosunek jakości do ceny. Nasz egzemplarz składany na zamówienie ze wszystkimi możliwymi opcjami oprócz okna dachowego, webasto i FlexRide zamknął się w 70tys. zł. Warto poszukać odpowiedniego auta u kilku dealerów, porównać ceny, negocjować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W przeciągu całego okresu użytkowania w samochodzie oprócz normalnych dorocznych przeglądów i kilku nadmiarowych wymian oleju w ramach gwarancji zastąpiony został reduktor LPG i szuflada pod fotelem pasażera (z jakiegoś powodu popiskiwała). Lekkie zdziwienie wywołała u mnie kontrolka poziomowania reflektorów, ale okazało się że w tak niecodzienny sposób auto daje czasem znać o spalonej żarówce. Innych awarii jak do tej pory nie trafiliśmy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek w całym okresie użytkowania samochodu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Sedan