Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

Bartosz, 6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy, dynamiczny, ekonomiczny.
Układ hamulcowy : Świetnie radzi sobie z samochodem. Nagle hamowanie nie stresuje.
5,0
Całokształt
Autem jeździmy dopiero kilka miesięcy. Ocena jest jak najbardziej pozytywna, brak zastrzeżeń do samochodu. Pali niewiele jest dynamiczne, ciche, sprężyste zawieszenie oraz dobre wyposażenie. Wszystko czego można oczekiwać od samochodu tej klasy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Póki co na piątkę. Bardzo sprawnie napędza ten samochód. Jest niesamowicie cichy, elastyczny oraz ekonomiczny. Jazda autostradą, to sama przyjemność.
4,0
Skrzynia biegów
Bywają na pewno lepsze skrzynie, a ta jest przyjemna bez większych uwag. W megane 3 było trochę gorzej.
5,0
Układ jezdny
Tutaj jest bezpiecznie i to tyle. W zasadzie nie ma co oczekiwać sportowych wrażeń, ale to nie jest sportowe auto. Przeniesienie napędu jest ciche i gładko pracuje. W Megane było słychać pracę skrzyni biegów i różnych innych mechanizmów, tutaj jest cisza i spokój. Wszystko działa płynnie i miło dla uszu.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest bardzo dobrze. Wycieraczki zostawiają za duży pasek niewytartej szyby po stronie kierowcy to jedyny minus, ale malutki. Do tyłu przez lusterko wsteczne jest ok, lusterka boczne dobrze, ale się szybko budzą podczas deszczu w Megane było lepiej pod tym względem.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką nie ma problemu ze znalezieniem czegokolwiek. Są fizyczne pokrętła i przyciski, normalne zegary oraz fajne sterowanie głosowe. Panel sterowania szybami mógłby być lepiej umiejscowiony, ale nie jest źle.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto kupione we wrześniu, więc nie było już upałów, ale klimatyzacja pracuje dość nieźle. W zimie błyskawicznie robi się ciepło w środku szyby nie chcą jakoś nadzwyczajnie parować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca zarówno na szerokość jak i nad głowami. Z tyłu również sprytnie wygospodarowano przestrzeń dla pasażerów. Nawet dość wysocy i dobrze zbudowani znajomi nie narzekają. Ostatnio wzięliśmy fotelik i dziecko na szczęście nie kopało przedniego fotela.
5,0
Wyciszenie
Silnik naprawdę porządnie wygłuszony, w zasadzie cały przód tak jest zrobiony, od słupka B zaczyna się oszczędzanie i to trochę słychać, ale tylko trochę. W zasadzie najwięcej szumów dobiega z bagażnika i tylnych nadkoli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko paliwo i wymiana oleju, a cena wymiany jest bardzo atrakcyjna 199 złotych. Auto ekonomiczne, sprawia, że koszty są niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezapelacyjnie trudno dostać tak dużo za tak mało. Chociaż Astra I tak nie jest tania, to jakość i ilość wyposażenia za tę cenę sprawia, że całkowicie się to opłaca.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co może drażnić, to poskrzypujace zawieszenie. Trudno uznać to za usterkę z typu nawet drobnych, raczej akustycznie nieestetycznych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletnie nic się nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Hatchback 5d