Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

Dacho, 6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Opel projektując nową Astrę ustrzegł się wielu błędów VW Golfa, w szczególności awaryjnych silników tsi.
4,0
Całokształt
Nie chciałem turbo - benzyniaka. Niestety, Civica IX już nie było w sprzedaży, Mazda nie raczyła odpowiedzieć na moje maile, zatem postanowiłem kupić niemiecki samochód produkowany w Polsce. Nie zawiodłem się. To najlepszy Opel od wielu lat, pod warunkiem, że z silnikiem 1.4 benzynowym turbo 150 KM oraz przynajmniej w wersji Enjoy z pakietem Biznes Plus. Astrę w tej wersji wybrałem świadomie: nie chciałem mieć układu S&S, elektrycznego hamulca oraz całej masy elektronicznych wspomagaczy. To ja prowadzę auto, a nie ono mnie! Zalety i wady - poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik z aluminium (blok i głowica), bezpośredni wtrysk paliwa, DOHC, zmienne fazy rozrządu, sprężarka o małej bezwładności, intercooler. Świetny silnik - w zasadzie brak "turbodziury", mocny i dynamiczny oraz oszczędny. Wersję 150KM warto wybrać, gdy się jeździ autostradami. Charakterystyka silnika podobna do jednostki wolnossącej - im więcej obrotów, tym lepiej! (max moment obrotowy 2000 - 4000; max moc 5000 - 5600) obr/ min.
4,0
Skrzynia biegów
Gumowata (to nie japoński klik - klik), ale nie jest źle - kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
Komfortowo, świetne prowadzenie, doskonałe hamulce (jeżdżę na 16"). Niezła średnica zawracania, dobrze dobrane wspomaganie kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieźle, choć czujniki parkowania są - jak to rzec - powolne (pisząc wprost - działają z opóźnieniem, trzeba uważać).
4,0
Ergonomia
Małe przyciski klimatyzacji (notabene świetnie działającej). Brak kieszeni z tyłu w przednich fotelach. Czujniki parkowania - piszczą pomimo braku załączenia biegu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna (niestety - wbrew temu co napisali w instrukcji - napełniają nowym "czynnikiem" R-1234yf). Ogrzewanie - nie testowałem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu dużo miejsca. Mały bagażnik, choć ustawny (310 l z dojazdówką). Ze względu na bagażnik tylko 3 gwiazdki.
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo cichy, dobra aerodynamika. Nie ma problemu z rozmową z pasażerem przy prędkości autostradowej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Otrzymałem 10.000 zł rabatu u dealera Opla - Marimex za nieźle wyposażoną wersję z roku 2017: felgi aluminiowe, lakier metalik, pakiet biznes plus, opony zimowe, autoalarm.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobre auto za akceptowaną cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dotyczy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie dotyczy

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Hatchback 5d