Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia II Grand Sport

maku, 5 lat temu
Silnik 1.6 Turbo 200KM 147kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia II Grand Sport 1.6 Turbo 200KM 147kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Po przyzwyczajeniu, że zachowuje się nieco inaczej niż zwykłe turbo daje mega frajdę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nieco brakuje automatycznego zamykania klapy i otwierania jej nogą, brak tunelu środkowego na narty.
5,0
Całokształt
Samochód posiadam od dwóch miesięcy, ale przejechałem nim już 10k km, w tym jedną długą trasę do Włoch i spowrotem. Wersja wyposażenia to Elite z kilkoma dodatkami: - wyświetlacz HUD (rewelacja, super czytelny z dobrą rozdzielczością) - ekran pomiędzy zegarami (tak naprawdę trochę gadżet, ale według mnie zwiększa czytelność i łatwość obsługi komputera), - ----pakiet OPC z podgrzewaną i spłaszczoną u dołu kierownicą (rewelacja, zwłaszcza obszycie perforowaną skórą, zapewnia pewny i przyjemny chwyt, bez niej kierownica jest twarda i nieprzyjemna), - aktywny tempomat (sprawdza się świetnie, zwłaszcza na trasie, ale w mieście też dobrze daje radę i raczej można mu ufać). Ogólnie samochód bardzo polecam, zwłaszcza że po zniżkach jest wyraźnie tańszy niż konkurencja, zwłaszcza jeżeli bierzemy pod uwagę mocniejsze silniki. Więcej info poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik daje mnóstwo frajdy z jazdy i ma pazur, ale jest dosyć specyficzny. Można go podzielić na dwie fazy - przed 3000 i po 3000 obrotów. Poniżej 3000 auto jest dynamiczne i bez problemu przyspiesza, nawet bez redukcji można dynamicznie zmienić pas itd. Ale prawdziwą moc czuć dopiero po wkręceniu się wyżej. Przy 3000 uczucie jest uderzenie i uczucie takie, jakby włączało się jakieś drugie ukryte turbo i wtedy Insignia lata :)
4,0
Skrzynia biegów
Nie do końca rozumiem tak negatywne opinie o manualach w nowej Insignii. Fakt, że zdarzało mi się jeździć samochodami z krótszym skokiem lewarka, ale nie jest wcale tak źle. Biegi wkakują płynnie, nic się nie zacina, przyjemny opór przed wskoczeniem biegu. Przy odrobinie wprawy można całkiem szybko zredukować ;)
5,0
Układ jezdny
Tu bardzo dobrze, drogi trzyma się bardzo pewnie, aż się chce ciaśniej brać zakręty. Też miłe zaskoczenie, bo na A1 gdzie często są mocne podmuchy boczne w tym samochodzie są prawie niewyczuwalne.
5,0
Karoseria
Kwestia gustu, ale w tej klasie trudno znaleźć coś ładniejszego i bardziej drapieżnego ;) Na delikatny minus, że czarne plastiki koło szyb bocznych dość szybko łapią mikrorysy od mycia szczotką, nawet dość delikatnego.
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód jest wielki i do tyłu jest kiepsko - bez czujników ani rusz. Kamera cofania mega pomaga i parkowanie nie jest już takie straszne ;)
5,0
Ergonomia
Ogromny plus, bo wszystkie schowki są w zasięgu ręki w logicznych miejscach i do tego dość pojemne. Stojaki na kubki bardzo stabilne. Główny ekran dotykowy bardzo responsywny, przyciski są duże i wygodne, a przy tym ładnie wygląda ;) Infotainment też na bardzo dobrym poziomie, bardzo intuicyjny i każdy smartfonowiec bez problemu wszystko znajdzie. Na minus kilka drobnych bugów w elektronice, m.in. delikatnie wieszająca się kamera cofania (linie toru jazy czasami znikają). Nawigacja prowadzi tak samo dobrze jak ta Googlowa, ale wklepywanie adresu mogłoby być łatwiejsze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko, jak to w benzynach, chłodzi czasami za agresywnie, ale ogólnie jest naprawdę okej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Polecam wsiąść i sprawdzić - kilometry miejsca na nogi dla pasażerów, miejsca nad głową z przodu mnóstwo, chyba tylko Superb może mieć więcej.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze, na postoju silnika nie słychać w ogóle, do 140 jest bardzo przyjemnie, powyżej delikatny szum się pojawia, ale muzyki nie trzeba podgłaśniać żeby to zagłuszyć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć, narazie żadnych nie było ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzięki ogromnym rabatom od Opla nie ma konkurencji, Mondeo, Passat czy Mazda 6 droższe o przynajmniej 20-30 tys. z takim wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia II

Liczba wpisów: 7

Opel Insignia II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia II Grand Sport