Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia II Sports Tourer

Janusz, 5 lat temu
Silnik 1.5 Turbo 165KM 121kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Insignia II Sports Tourer 1.5 Turbo 165KM 121kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Czas na aktualizację opinii jaką tu zamieściłem niecały rok temu. Ogólnie musze przyznać, że to auto jest lepsze niż moja o nim opinia. Przede wszystkim auto jest jak dotąd całkowicie niezawodne. Miałem obawy co do trakcji, ale zweryfikowałem to w czasie zimowego wyjazdu w Alpy. Zakup łańcuchów okazał się zupełnie niepotrzebny, a auto dzielnie wspinało się pod naprawdę strome podjazdy. Przy okazji opony letnie okazały się częściową przyczyną dość dużej głośności. Ku mojemu zdziwieniu na zimowkach hałas zdecydowanie mniej przeszkadza. Jako auto rodzinne na długie podróże Insignia nadaje się bardzo dobrze - przede wszystkim dzięki bardzo przestronnemu wnętrzu. Pakowanie na dłuższy wyjazd pod namiot to w porównaniu do poprzedniczki przepaść. Da się zmieścić pewnie z 40-50% więcej gratów. Zużycie paliwa mogłoby oczywiście być mniejsze, ale... szczerze mówiąc zacząłem jeździć trochę wolniej i przy prędkościach rzędu 140km/h tragedii niema. Rewelacyjne są światła - zdecydowanie warto dopłacić do ledów. W prawdzie dalej nie kupiłbym Insigni kombi 1.5 ale chyba tylko dlatego, że pojawił się w ofercie silnik 1.6 który wydaje mi się idealnym napędem do tego samochodu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest wystarczający, ale skoro w ofercie jest 1.6 turbo 200KM to niema co się aż tak bardzo ograniczać.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestopniowana, ale biegi mogłyby wchodzić nieco precyzyjniej.
5,0
Układ jezdny
Na śliskiej nawierzchni (np posolony mokry asfalt zimą) wydaje się, że koła przednie są zbyt słabo dociskane i trakcja jest słaba. W gorach na śniegu okazuje się że wcale tak nie jest. Na suchym asfalcie auto potrafi bardzo dużo jak je poprosić. Komfort może mógłby być ciut lepszy ale całościowo zawieszenie jest sporym plusem tego auta.
5,0
Karoseria
Duużo miejsca. Rewelacja.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże auto, Pomagają czujniki, które mogłyby być mniej nerwowe.
4,0
Ergonomia
Brakuje mi kilku dodatków które miałem w poprzedniej Insigni jak np. fotele egr z pamięciami. Standardowe są dobre ale do egr sporo im brakuje. Ewidentnym minusem jest umieszczenie pokrętła sterowania światłami, zasłoniętego przez kierownicę. Trzeba się nachylać żeby go znaleźć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu - klima i ogrzewanie sprawdzone w czasie wakacyjnych i służbowych wyjazdów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja!
3,0
Wyciszenie
Tu trochę przyoszczędzili, ale nie jest tak źle jak wydawało mi się na początku (głośne opony)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto służbowe. Trochę pali ale jest niezawodne i pewne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Insignia to rozsądny wybór. Tak ją chyba będzie pozycjonował koncern PSA w porównaniu do lifestylowego 508. Ja chyba zostałbym przy Isigni ale wolałbym nieco mniej rozsądne 1.6 turbo i trochę uprzyjemniających życie dodatków.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Turbo 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia II Sports Tourer