Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia II Sports Tourer

Piotrek, 6 lat temu
Silnik 2.0 CDTI 170KM 125kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia II Sports Tourer 2.0 CDTI 170KM 125kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mniejsza turbodziura w porównaniu do poprzednika. Większy moment i moc. Znacznie lepsza elastyczność i przyspieszenie.
4,0
Całokształt
Porównuję do poprzedniego modelu. Pod każdym względem nowy model jest lepszy od poprzedniego. Nie jest natomiast lepszy od najlepszych w grupie. np. jakość zastosowanych materiałów i jakość wykończenia wnętrza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mniejsza turbodziura w porównaniu do 163 KM. Silnik bardziej elastyczny. Moim subiektywnym zdaniem lepiej brzmi od poprzednika.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to jakość DSG czy PowerShift, ale nie jest to też najwolniejsza skrzynia na rynku. Szczególnie że porównuję ją do 2 sprzęgłówek. Bywa że przy starcie od 0 km/h potrzebuje chwilę czasu aby "zapiąć" bieg. Jeśli używamy łopatek, poza wolniejszym czasem zmiany biegu niż w DSG czy PowerShift, nie ma się czego przyczepić.
4,0
Układ jezdny
Lepiej tłumi nierówności niż poprzedni zawias. Nie ma tendencji do dobijania do felgi jak miał poprzednik przy feldze 18". Mam wrażenie, że zestrojona jest bardziej komfortowo a mniej sportowo od poprzedniczki.
Komfort
4,0
Widoczność
Przedni słupek + lusterko boczne zakrywa spory obszar. Tutaj konkurencja ma więcej do powiedzenia. Trzeba się wychylać aby zobaczyć czy ma się kogoś na pasach. Do tyłu widoczność lepsza niż w Insignii A. Do tego można zaprogramować w oprogramowaniu pochylenie lusterek w dół po wrzuceniu wstecznego biegu.
4,0
Ergonomia
Moim zdaniem jest lepiej. Przyciski są pogrupowane funkyjnie, osobno klimatyzacja, osobno systemy wspomagania, osobno radio. Większość funkcji dostępnych z kierownicy. Mogę przyczepić się do trudnego dostępu do podświetlenia deski i kontrolera świateł za kierownicą w lewym dolnym rogu. W trakcie jazdy trzeba to robić na dotyk.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa prawidłowo, choć mogła być z ustawieniem z dokładnością do 0,5 C a nie 1,0 C. Ogrzewanie kierownicy działa bardzo szybko. Po kilkunastu sekundach jest już ciepła. Wentylacja foteli działa lepiej niż w poprzedniku. Na maks. mocy nie ma już wibracji fotela.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znacznie więcej miejsca w 2gim rzędzie siedzeń.
4,0
Wyciszenie
Wyposażenie standardowe (bez laminowanych szyb bocznych): znacznie lepiej niż w poprzedniczce. Przy niskich obrotach silnik jest bardzo słabo słyszalny. Śmiem jednak twierdzić, że producent zaoszczędził na wyciszeniu drzwi, które wydają się papierowe i wykonane z "gołej" blachy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty podobne jak u konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena katalogowa jak u konkurencji. Po rabatach cena bardziej konkurencyjna w porównaniu do konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ze stwierdzonych usterek przy odbiorze: 1. Nadkole w prawym przednim kole nie dolega równo do blachy, 1 cm szczelina będzie przepuszczała dużo soli zimą. Mają to poprawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co bez awarii.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia II Sports Tourer