Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan Facelifting

marek_bogacki, 7 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
3,92
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Siedzenia AGR. Bardzo dobrze profilowane, duże możliwości konfiguracji ustawień, duży komfort na długich trasach przy dolegliwościach kręgosłupa.
5,0
Całokształt
Samochód spełnia oczekiwania. Spalanie mogłoby być ciut niższe, ale może się zmniejszy po przejechaniu kolejnych tys. km. Duży komfort wewnątrz. Bryła i stylistyka nadwozia rzecz gustu, ale kilka rzeczy mogłoby być ładniej wyprofilowane.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc dobrze dobrana do masy pojazdu. Wystarczający na spokojną jazdę, oraz przejazdy autostradą. 120 KM można szybko wywołać w razie potrzeby, trzeba tylko pamiętać o minimum obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Bezproblemowa. Czasem dłużej "myśli' przy wkładaniu jedynki w trakcie jazdy. Pozostałe biegi bez uwag. Wsteczny bezproblemowy. Fajna współpraca z kamerą wsteczną, czujnikami parkowania i hamulcem awaryjnym. Na autostradzie byłby przydatny 6 bieg.
4,0
Układ jezdny
Dobrze zgrany. Nie za sztywny, ani za miękki. Duże znaczenie ma profil opon. Bardziej komfortowo przy 195/65x15 niż 205/55x16. Trzeba też przemyśleć wartość ciśnienia w oponach. Pomiędzy 230 a 280 jest duża różnica w komforcie i prowadzeniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Wewnątrz dużo miejsca. Siedzenia AGR spełniają oczekiwania. Z tyłu przy dwóch osobach i przesunięciu foteli w tył duża przestrzeń, nie spotykana w tej klasie samochodów. Bardzo przydatny podłokietnik z przodu.
4,0
Ergonomia
Duża liczba przycisków sprawdza się po kilku dniach przyzwyczajenia się do ich rozkładu i funkcji. Wszystkie elementy sterowania i obsługi w zasięgu ręki. Poprawiono pokrętło menu. teraz wystarczy nacisnąć centralnie a nie w dodatkowy pierścień na obwodzie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zrobiłem trochę mało kilometrów, ale pierwsze wrażenie nie jest najlepsze. Duży przeskok pomiędzy temp. 19 a 20 stp. C. przy ustawieniach AUTO. Nieprzewidywalne zachowanie nadmuchu przy zmianie ustawień temperatury. Być może muszę lepiej poznać specyfikę ustawień.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco szeroko, oraz głęboko nawet dla wysokich osób. Jedyny problem to zapinanie pasów przy podłokietniku, będąc ubranym w kurtkę. Ilość schowków wystarczająca. Duże możliwości ustawień pozycji za kierownicą.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach do 90 km/h bardzo cicho jak za tą cenę. Przy prędkościach 140 km/h, można rozmawiać i słuchać radia co nie w każdym samochodzie się udaje. Wyciszenie spełnia oczekiwania. Jest wyraźnie ciszej niż w Toyocie Yaris.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczyłem, że przy bardzo spokojnej jeździe uda mi się zejść poniżej 7 l/100km. Mówię o średnim spalaniu, jazda głównie w mieście raczej bez większych korków. Na ten moment cały czas jest to 7,9 l/100km. Może z czasem /przebiegiem/ zapotrzebowanie na paliwo zmaleje. Zmieniłem opony na zimowe i pojawił się koszt programowania czujników TPMS. Na szczęście jest tanie wyjście z tej sytuacji. Miłe zaskoczenie przy ubezpieczaniu samochodu. U dealera przy zakupie nowego samochodu oferta ubezpieczenia nie do przebicia przez innych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiony po bardzo długim zastanowieniu i wizycie u całej konkurencji. Za te pieniądze nie znalazłem lepszego wnętrza /fotele, przestrzeń, funkcjonalność, wyposażenie/. Wygląd zewnętrzny może nie przemawia tak jak np. u Nissana Qashqai, ale z tym wyposażeniem kosztowałoby to dodatkowe 13 tys. /nie licząc siedzeń AGR/. Jakość wykonania bez uwag. Nie znalazłem powodu do narzekania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Ale to dopiero pierwszy 1000 km. Można się przyczepić, że wycieraczka pasażera już zostawia smugi. Że trudno intuicyjnie zapanować nad reakcją automatycznej klimatyzacji /może to moje błędy ustawień/.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Trzeba mieć wyjątkowego pecha, żeby w nowym samochodzie wystąpiła poważna usterka. Spokojnie przygotowuję silnik do większych wyzwań i mam nadzieję, że znajdzie to odbicie w dłuższej bezawaryjnej jego pracy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Meriva II Mikrovan Facelifting