Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Kombi

miedz, 7 lat temu
Silnik 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : przestrzeń wewnątrz auta która zauważa sie dopiero po tym jak przesiadasz sie do konkurencji i widzisz jaka jest roznica
4,0
Całokształt
Chcialbym aby moja opinia komus pomogla przy wyborze tego auta, bo z tego co widzę to ludzie albo wychwalają swoje auta pod niebiosa jak im sie nie psują albo wieszaja na nich psy jak mają składaki z 2 aut i nawet o tym nie wiedza. Dodam iż mam 36 lat, wiele aut za sobą i Vectre traktuje jako typowe auto rodzinne (2 dzieci) plus do ciagłego poruszania sie codzennie do pracy wiec patrze inaczej na auto przez pryzmat tego co mi pasuje a co nie. Zacznijmy od minusów: tych jest bardzo malo ale... mało precyzyjny układ kierwoniczy. Bardziej czuje jakbym płynął pontonem po wodzie niż prowadził auto. To ma oczywiście swoje plusy tj.komfort i mała odczuwalność naszych polskich dziur. Jeżeli ktos pisze lub mowi wam ze to jest auto ktore prowadzi sie precyzyjnie tzn.ze nigdy nie jezdzil takim autem. Opony mam 16/55/215. Jako ze jest to auto rodzinne to spodziewalbym sie jakis schowków, uchwytów na napoje. A tu, nie ma nic. Nawet napoju nie mam gdzie postawić, a zaczyna zwracac sie na to uwagę dopiero przy dzieciach ;-) nastepnie oswietlenie kabiny. Kombi długie jak autobus a jedyne oswietlenie kabiny to jakas marna lampka na przodzie zaraz przy lusterku wstecznym. Zapomnij ze cos znajdziesz jak dziecko cos upuści. Wtedy tylko telefon ze światłem LED. Nastepne - sterowanie dwu strefowym climatronikiem np.zeby zmienic nadmuch z kabiny na szybe przednią - to poprostu labirynt - trzeba wejsc w menu komputera, nastepnie dalej wejsc w sterowanie nadmuchem i odhaczyc lub zaznaczyc kolejno gdzie ma dmuchac. Producent chyba nie przewidział sterowania podczas podrózy autostradą gdzie trzeba patrzec sie na droge i na to co sie na niej dzieje a nie bawić sie funkcjami komputera (bardzo jest to irytujące dla mnie). Wolno się nagrzewa (z układem wszystko mam ok) i rownież nie daje takiego super ciepłego powietrza do kabiny jak np.w innych moich samochodach gdzie naprawdę przy maxymalnym ogrzewaniu nie dało sie wysiedzieć. Tutaj tak nie ma i tego, sporadycznie mi brakuje przy dużych mrozach. Mało precyzyjna skrzynia biegów, może nie jest to aż tak odczuwalne ale miewałem auta ze znacznie lepszymi przełożeniami. I to na tyle minusów, wiec uważam że nie są to aż tak decydujące rzeczy przez które nie poleciłbym komuś kupna tego auta. Plusy: bardzo duże auto, w środku przestrzeni dużo wiecej niż u konkurencji typu mazda 6 honda accord, citroen 5. W szoku bylem jak jechalem "synonimem przestrzeni" skodą octavią (fakt to nie ta sama klasa) ale po przesunieciu sie i zajeciu pozycji jako kierowca z tyłu moje dziecko prawie nie mialo jak wygodnie siedziec. Natomiast w Vektrze prawie że prostuje nogi na swoim foteliku - naprawde to byl dla mnie szok. I wtedy zrozumialem ile miejsca jest w Oplu. Co do bagaznika to octavia ma oczywiscie wiekszy. Vectra bagażnik ze schowkami bocznymi - super przydatne np.gaśnica, klucze itd. Bardzo dobra jakość wnętrza (miękki kokpit), spasowanie poszczególnych elementów (nic nie skrzypi w zimę), bardzo podoba mi sie deska rozdzielcza a szczególnie oświetlenie jej w nocy. Jasne i bardzo czytelne z duża ilościa przycisków (to akurat lubię). Climatronic 2 strefowy chłodzi naprawdę rewelacyjnie. Bardzo komfortowe auto, idealne na nasze dziury (tył wielowahacz-bardzo trwały, nie martwcie się). Tak jak pisalem blizej mu do poduszkowca niż gokarta. Awaryjność - nie powinna zrujnować żadnego rodzinnego budżetu wiec naprawde nie jest zle, a i ceny czesci chyba jedne z tanszych w tej klasie. Silnik - nie interesuje mnie to, że moje auto nie ma "kopa" bo wiedzialem co kupuje. Mnie interesuje to ze podjezdzam na stacje i wiem ze pali mi max 10l LPG. Wole wydawac pieniadze na co innego. Silniki 1.8 doskonale wspolpracuja z LPG, są "niezniszczalne" i mało palą jak na taką wielkość i wagę auta które musza napędzić. Ale zapomnijcie o osiagach. Poprostu kupujcie auto swiadomie, a nie jak co niektorzy tutaj kupują Vectre z silnikiem 1.8 i marudzą że muł. To debil mógł wczesniej poczytac na google ile ma do setki i kupić sobie 2.8 turbo to nie bedzie mial muła ;-) tylko geparda. Blacha pełen ocynk, absolutnie nie ma mowy o jakiejkolwiek korozji. To juz nie te ople z lat 90 ktore gniły już w fabryce. Bardzo przydatną rzeczą jest to że komputer informuje mnie ze np. jest malo płynu w spryskiwaczu lub gdzie i z jakiej strony przepalila sie żarówka w lampie. Przydatne blokowanie przyciskiem wszystkich szyb i drzwi (przydatne przy dzieciach), niekoniecznie przy teściowej ;-) Wymieniam rowno co 10tys olej VALVOLINE - i naprawde mi nie bierze (a wiem ze z tego słyną). Jest to auto ktorym poprostu chce sie jechac i lubi sie je prowadzić, a tez nie w kazdym tak mialem. Bardzo dobra widocznosc na wszystkie strony. Wyciszenie - raczej jak wszedzie w konkurencji ktora nie ma 6 biegu. Tzn.ze przy 130-140 zaczyna sie robić głośno z racji wysokich obrotów. Do tej predkosci - super. Gdybym mial tak w paru zdaniach komus doradzic to naprawde szczerze polecam zakup tego auta jezeli ktos zwraca uwage aby auto bylo w miare tanie w uzytkowaniu, komfortowe, duze i poprostu dobrze słuzyło. Polecam wersje tylko poliftową np.ze wzg.na 2 istotne elementy. Wyglad po lifcie - jednak te nowe swiatla i gril juz nie wygladaja tak jak w starym cadillacu z lat 70 i roznia sie bardzo na korzysc poliftową. No i środek, jest duzo ladniejszy i nowoczesniejszy. Inny kokpit, radio, kierownica. Poprostu duzo przyjemniejsze dla oka i podrózowania w jakims stopniu ;-) I na dzis dzien szukalbym silnika tylko i wylacznie 2l turbo. Niezniszczalny silnik, idealny do LPG, łańcuch zamiast paska, spalanie wyzsze tylko 2 lub 3 litry (ale LPG wiec bym sie nie przejmowal tym) no i najwazniejsze szósty bieg. Niezastapiony w podrózy, a wiedzą to ci którzy mieli auta 6 biegowe i przesiedli sie na 5 biegów. Bardzo brakuje mi 6, no ale kupowalem swiadomie wiec absolutnie nie narzekam. Naprawde moglbym kupic auto duzo drozsze i napewno duzo lepsze ale Vectra jest takim autem ktorego nie chce sie sprzedawac bo spelnia 90% moich wymagan i grosze za nią bym dostał a mam takie duże i komfortowe auto którym "chyba" bede sie toczył aż sama nie "padnie" ;-) Jezeli ktos ma jakies pytania to chetnie odpowiem jako pasjonat motoryzacji ;-) pisz: miedziawa@wp.pl
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonale bo tak jak pisalem nie interesuje nie to nie nie ma kopa tylko to ze pali 10 litrów gazu, wiec taniej niz bym jezdzial na rowerze i kupował napój izotoniczny po wysiłku ;-)
3,0
Skrzynia biegów
długie przełożenia, czasami malo precyzyjny wsteczny!
4,0
Układ jezdny
Jedni wolą precyzje i twardość auta inni wolą pływające komfortowe pontony-Vectra wlasnie jest pontonem ;-)
Komfort
4,0
Widoczność
bez zastrzeżen
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu idealnie rozmieszczone, prócz sterowania klimatronikiem - o tym juz pisalem w "caloksztalcie"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co do nagrzewania mam male zastrzezenia, co co chlodzenia rewelacja. Można kurczaka w srodku mrozić ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Absolutnie pod tym wzgledem bije konkurencje na glowe. Polecilbym komus przejsc sie do kolegi ktory jezdzi autem konkurencyjnym i zajac swoje miejsce kierowcy i dopasowac fotel pod siebie, a nastepnie usiasc z tyłu i zobaczyc ile jest miejsca na nogi na tylnej kanapie. Po czym zrobic to samo w Vektrze. Niezle sie zdziwicie. Gwarantuje.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może i faktycznie są marki które są mniej awaryjne ale tu naprawde nie macie sie o co martwić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Kombi 1.8 ECOTEC 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
8,3
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Kombi