Sprzedałem 8 letnią Omegę (290 tys. przebiegu)i przesiadłem się do nowej Zafiry. Mam wrażenie, że przesiadłem się na stare taczki. Wszystko skrzypi, wali, buja na zakrętach i przy silnym wietrze. Ciągle coś się psuje. Pojemność bagażnika wynika z jego objętości ale jak się rozsypią zakupy w bagażniku to przy otwieraniu klapy wszystko masz na butach. Reasumując to zwykła astra ale z dodatkiem marketingu. W rzeczywistości nie oferuje więcej miejsca od przeciętnego kombi
Wrażenia
3,0
Silnik
całkiem elastyczny ale to dzięki ciasnemu zestopniowaniu skrzyni biegów
2,0
Skrzynia biegów
Za ciasno zestopniowana, przydałby się 6 bieg bo powyżej 130 bardzo głośno, skrzynia haczy,
3,0
Układ jezdny
za twardy, skacze na nierównościach dopiero w 7 osób dobrze się prowadzi
Komfort
2,0
Widoczność
Tragedia, przedni słupek zasłania pół zakrętu
1,0
Ergonomia
podłokietnik przeszkadza w zmianie biegów, materiały marnej jakości, ciągle się urywają przełączniki sterowania radiem przy kierownicy, panel od radia też już się zepsuł
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się nagrzewa i szybko chłodzi, pokrętła skrzypią
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
siedzi się jak na taborecie, absolutny brak trzymania bocznego, nie można ustawić odpowiednio podgłówka, pólka pod siedzeniem kierowcy cięzko się otwiera, aby ustawić fotel trzeba otworzyć drzwi bo inaczej nie mieści się ręka
trasa 9 gazu, miasto 11 gazu. Łożysko przedniego koła 500 zł !!!
3,0
Stosunek jakość/cena
Niska jakość niska cena. Proponuję kupić dwa lata starszą omegę i nie tykać dziadostkiej zafiry
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 40tys. łożysko przedniego koła (500zł), zepsuty panel radia, zepsute sterowanie radiem w kierownicy, ciągle psująca się tylna wycieraczka, firmowe dywaniki zawadzają się o pedały, rozczelniła się pompa serwa i zgubiłem wspomaganie hamulców i kierownicy, ciągle odpada osłona silnika, cięzko zamykająca się tylna klapa