Silnik od samego początku bierze bardzo dużo oleju, niestety mieści się w okropnie wygórowanej normie poroducenta - 0,6 l/1000 km, co daje w okresie pomiędzy przegladami (przeglądy co 30.000 km), 18 l. oleju. Łatwo to sobie przeliczyć, że przy pełnej wymianie oleju z filtrem 5,5 l. dolewki dają ponad 3 wymiany w okresie pomiedzy przeglądami!!! Jest to kosztowne i źle wpływa na ekonomikę bardzo fajnego samochodu. Kolejny mankament to bardzo niewygodne przednie siedzenie pasażera (zbyt krótkie siedzisko, niewygoda odczuwana jest zwłaszcza na dłuższych odcinkach trasy) i fatalna szmaciana tapicerka. Przy dość wysokiej cenie zakupu samochodu, można było zastosować materiały welurowe, tak jak to miało miejsce w tym modelu na rynkach zachodnich. W roku zakupu tj. 2001 wszystkie Zafiry 2.0 DTI Elegance na rynek włoski miały piękną welurową tapicerkę i lepsze radioodtwarzacze ( w Polsce CAR 400, we Włoszech CAR 500).
"BRAWO DLA GM POLSKA!!!"
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Dlaczego za wysoką cenę pakuje się nam, bez możliwości wyboru to, czego nikt inny nie chce?