Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 2008 I SUV

Irek B, 9 lat temu
Silnik 1.2 VTi 82KM 60kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 2008 I SUV 1.2 VTi 82KM 60kW 2013-2014 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Design, przestronność, płaska podłoga po złożeniu tylnych siedzeń, mogło by być trochę więcej pojemności bagażnika.
4,0
Całokształt
Elegancki design, jest to sprawa gustu, ale ww. przymiotnik chyba najlepiej oddaje image pojazdu. Podwyższone zawieszenie niezastąpione w trudach miejskiej urbanistyki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Brak tubo - zaleta, dobra elastyczność - maksymalny moment przy 2750 obr, dobra dynamika jazdy - to same zalety jak dla ekonomicznego silnika, a decydujemy się na niego ze względu na jego ekonomiczność przy dobrej trakcji
4,0
Skrzynia biegów
Mam wrażenie trochę "twardego" sprzęgania przy zmianie przełożeń i w przypadku "przekręcenia" obrotów na 2000 i powyżej przy ruszaniu możemy odczuć drgania na pedale sprzęgła ( silnik trzycylindrowy) - ale nie rzutuje to na komfort jazdy, kwestia wprawy.
5,0
Układ jezdny
Nie za twarde i nie za miękkie - dla mnie super. Dobrze trzyma się drogi, nie wyczułem przechyłów na zakrętach. Blisko, żeby nazwać to zawieszenie komfortowym.
Komfort
4,0
Widoczność
Pozycja kierowcy wyższa niż w normalnych "osobówkach" - dużo ciekawsza i przyjemniejsza, ale powoduje do ograniczenie widoczności przed maską przy "ciasnych"manewrach.
5,0
Ergonomia
Bez uwag, stylistyka deski rozdzielczej nie taka standardowa jak w wielu innych pojazdach (brak jednolitej kolumny środkowej), jakość materiałów - klasa "premium".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa wnętrze (zaleta budowy silnika, w którym zestaw zaworów powoduje szybkie rozgrzewanie się głowicy), a w moim przypadku klimatyzacja automatyczna, oprócz komfortu użytkowania daje dużo uroku w designie wnętrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wbrew pozorom, samochód w środku jest naprawdę przestronny, jak na swoje wymiary, czuję więcej przestrzeni niż w Almerze, zwłaszcza widać więcej przestrzeni na nogi tylnych pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Silnik trzycylindrowy - a więc głośniejszy i tembr pracy podobny trochę do silnika pojazdu rajdowego. Nie jest to uciążliwe, trzeba trochę przestawić na inne wrażenia, a jazda do 130 km/h pod względem hałasu też nie jest uciążliwa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - 5,9l/100 - autostrada - do 7l/100km- miasto - 6,3-6,5l/100km - średnie - czyli uważam, że ekonomiczność dobra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena adekwatna, do wyposażenia. A naprawdę można dobrze kupić pojazd przy promocjach wyprzedażowych rocznika. W każdym razie uważam, że ceny nowych pojazdów nie są jakoś wygórowane w stosunku do innych "markowych" samochodów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód roczny, więc bez uwag, oby tak dalej. Jakość wykonania naprawdę dobra, jedyną uwagą jest inna wielkość szczelin, przy tylnych reflektorach, jak ktoś się przyjrzy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za nowy samochód na poważne usterki, przebieg 1000km - bez uwag

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 VTi 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 2008 I SUV 1.2 VTi 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 2008 I SUV