Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 206 Hatchback

Darek, 11 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 206 Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1998-2009 - Oceń swoje auto
2,85
28% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : niezłe zabezpieczenie antykorozyjne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : nietrwałe łożyska tylnych wahaczy
Silnik : nietrwała uszczelka pod głowicą
Przeniesienie napędu : nietrwałe osłony przegubów półosi
2,0
Całokształt
Samochód fajnie zaprojektowany, niestety niska jakość wielu podzespołów. Chyba najbardziej znana wada tych samochodów to niskiej jakości łożyska i uszczelnienie tylnych wahaczy (trwałość ok. 70 000 km, kosztowna naprawa). Kolejne wady to: nietrwałe uszczelki pod głowicą (wycieki z kanału olejowego na zewnątrz oraz do płynu chłodniczego, trwałość do ok 100 000 km), hałasująca skrzynia biegów na wolnych obrotach po 100 tyś, problemy z wrzucaniem jedynki i wstecznego, nietrwałe nagrzewnice wnętrza (zapach płynu chłodniczego w kabinie i wycieki, wymiana kosztowna wymaga zdemontowania deski rozdzielczej i po montażu przeważnie już cała klekocze), brak możliwości wymiany samych sworzni kulowych przednich wahaczy, niskiej jakości nitrylowe osłony przegubów półosi napędowych, brak wogóle osłony przegubu kardana w układzie kierowniczym (znacznie obniża jego trwałość), niskiej jakości a do tego horrendalnie drogie przełączniki zespolone kierunkowskazów, korozja podłogi w tylnej części pojazdu (brak bitumicznej powłoki ochronnej), brak osły śruby podtrzymującej kosz koła zapasowego (wiecznie zapieczona, nie do odkręcenia w sytuacji awaryjnej), niska jakość oryginalnego klucza do kół. Do zalet zależy zaliczyć dobre zabezpieczenie antykorozyjne pozostałej części karoserii. Części na wolnym tynku droższe o ok 20% w porównaniu do VW. ASO bardzo drogie (kołpak dla przykładu kosztuje ok. 200 PLN za sztukę). Reasumując ładny samochód, dobrze zabezpieczony przed korozją ale posiada wiele podzespołów niskiej jakości, co powoduje, że staje się drogi w utrzymaniu i szybko traci na wartości. Moim zdaniem jest to produkt Peugeota (obok 307), który jest odpowiedzialny za wiszące nad producentem widmo bankructwa i przejęcia przez GM.
Wrażenia
3,0
Silnik
2,0
Skrzynia biegów
1,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 206

Liczba wpisów: 41

Peugeot 206 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 206 Hatchback