Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 208 I GTi

Archie Flow, 5 lat temu
Silnik 1.6 THP 200KM 147kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Peugeot 208 I GTi 1.6 THP 200KM 147kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kurczę, no chyba całość. Po prostu cieszę się, że trafiłem na auto skrojone wprost pod moje potrzeby.
5,0
Całokształt
Przejechałem nim niemal 90 tys. km i wciąż sprawia tyle samo frajdy, co na początku. Świetny deal, zwłaszcza o tyle, że nie mam najmniejszej motywacji by przesiadać się na nic nowszego i droższego. :) Warto tylko pamiętać, że w wersji GTi to nie jest już auto typowo do miasta. W nim zwyczajnie się dusi. Raz, że silnik z turbo wymaga odpowiedniego rozgrzania, a jazda na krótkich odcinkach mu raczej nie będzie służyć, a dwa, że jednak zawieszenie hot hatchy nie jest projektowane z myślą o dziurawych polskich ulicach (choć 208 GTi i tak jest najbardziej komfortowo zestrojonym modelem w klasie!). Za to na trasie jest po prostu nie do zastąpienia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocy zawsze pod dostatkiem, jest diablo elastyczny, na dodatek bardzo przyjemnie pracuje, jak na 4 cylindry, tak że w tej klasie nic więcej wymagać już nie można.
5,0
Skrzynia biegów
Merci beaucoup, panowie inżynierowie, za świetne jej zestopniowanie. Lewarek pracuje precyzyjnie, choć na jego wysokość i skok wielu się uskarża. Faktycznie, nie jest to skrzynka w typie Miaty czy Civika Type-R, ale też nie taki jest charakter tego samochodu, więc wszystko ze sobą pięknie współgra jako całość.
5,0
Układ jezdny
Nie byłem nim ani razu na torze, więc o jeździe typowo sportowej wypowiadać się nie będę, za to na co dzień, zwłaszcza w trasie, sprawdza się doskonale. Kręte drogi to jego żywioł, to oczywiste, ale nawet w mieście da się z nim żyć - nie jest to typowa decha, choć w takich warunkach, na bardzo złej nawierzchni, auto się zwyczajnie męczy.
4,0
Karoseria
Jedną gwiazdkę odejmuję za brak seksownych poszerzeń karoserii, jak choćby w Clio R.S. trzeciej generacji. ;) No i ewentualnie za wielkie i ciężkie drzwi, utrudniające wysiadanie na ciasnych parkingach, ale taki już urok aut trzydrzwiowych. Ach, no i jeszcze za ubogą paletę lakierów, a zwłaszcza brak jakichś prawdziwie żywych kolorów - żółci, pomarańczy, jakiejkolwiek zieleni czy niebieskiego (był w ofercie chyba tylko przez rok). Słabo, jak na tak lifestylowy samochód.
Komfort
2,0
Widoczność
Bardzo nie lubię gdziekolwiek nim cofać - słupki C są bardzo szerokie.
4,0
Ergonomia
Kokpit jest doskonale rozplanowany, mała kierownica to najfajniejszy wynalazek na świecie, a panel klimatyzacji, przeciwnie do większego modelu z iCockpitem, czyli 308, jest w pełni mechaniczny. Dwa cupholdery w intuicyjnym miejscu, fotele wygodne i dobrze trzymają, choć oddałbym nerkę za elektryczne sterowanie z pamięcią. Problem bowiem w tym, że z jakiegoś niezrozumiałego powodu ich skrajną pozycją nie jest "na wprost", tylko zgięcie pod kątem poniżej 90 stopni. Nie wiem po co, a ilekroć odbieram auto z czyszczenia, to zawsze czeka mnie żmudne poszukiwanie "mojego" ustawienia. Szklany dach, z uwagi na brak możliwości jego otwierania, to moim zdaniem zbędny bajer. System audio JBL robi robotę, za to peugeotowska nawigacja potrafi być wyjątkowo nieintuicyjna. Przykład - jedziesz autostradą, przed tobą zjazd w prawo, a masz jechać prosto. Komunikat nawigacji: "skręć w lewo". ¯¯\_(ツ)_/¯¯ Oczywiście, nie jest to regułą, więc tym bardziej wprowadza to niepotrzebny chaos.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na trzydrzwiowego chrząszcza segmentu B, to chyba trudno wymagać więcej. Udało mi się nim zabrać w 4 osoby na 8-dniowy wypad w góry, tak że da się z nim żyć.
3,0
Wyciszenie
Do 130 km/h jest ok, później robi się męcząco.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto serwisowane głównie w ASO, jest drogo, choć za podzespoły, po których trudno spodziewać się promocji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto było dość drogie jako nówka, zwłaszcza w porównaniu do Fiesty ST, ale mimo wszystko warte swej ceny, bo oferowało zupełnie inne, bogatsze odczucia. Przy Fordzie Peugeot sprawia wrażenie małego GT - jest tak dobrze wykończony, wyposażony, no i jak on wygląda w środku! Według mnie gra w tej samej lidze co MINI Cooper S/JCW, będąc w istocie jego tańszą alternatywą - Fiesta ST czy Clio R.S. nawet nie próbują wytworzyć porównywalnie przyjemnej atmosfery w kabinie. Z kolei dziś, na rynku wtórnym, te auta kosztują naprawdę mało jak na to, co oferują, więc 5 gwiazdek w pełni zasłużonych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mechanizm automatycznego zamykania szyby kierowcy się zacina. Przednie czujniki parkowania wariują, gdy jest śnieg na zderzaku. Może i żadna usterka, ale w żadnym poprzednim aucie nie były tak wrażliwe.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nawaliła pompa HP, tuż po gwarancji - na szczęście serwis zaoferował partycypację w kosztach (całość części, czyli ok. 2500 zł pokrył Peugeot, mnie została jedynie robocizna, ok. 300 zł). Miałem jakieś 2 wycieki oleju. Niezależny serwis zaczął czarować coś o konieczności wyjęcia rozrządu, na wiadomość o czym ASO niemal zbladło, kazało natychmiast przyjechać, i usunęło usterkę za całe 200 zł. Z kolei raz niestety było naprawdę grubo. W losowych momentach temperatura silnika nagle wbijała mi na maksimum, choć nigdy w trasie. Do tego przestało działać ogrzewanie, choć bardzo późno to zauważyłem z uwagi na to, że miało to miejsce w rekordowo upalnym sierpniu. Inny niezależny serwis nie zauważył dziury w układzie chłodzenia ani typowych objawów usterki termostatu, uznał jedynie, że wycieka płyn chłodzący. Uzupełnił go i kazał wrócić, jeśli coś zauważę. Nie zauważyłem, zrobiłem 2 duże trasy pod rząd, a po powrocie do miasta od razu wywaliło komunikat z temperaturą. Diagnoza w ASO była jak wyrok - auto jeździło z dziurą w układzie chłodzącym, przez którym nazbierało się mnóstwo jakiegoś drogowego syfu, i czeka go kilka godzin czyszczenia. Plus wymiana części. Rachunek zamknął się na 3 tysiącach zł. Wniosek - serwis albo w ASO, albo w naprawdę pewnym serwisie. Mnie wystarczyły dwie (!) przypadkowe wizyty gdzie indziej (jedna przez brak terminów, druga z uwagi na miejsce wykrycia usterki), bym raz prawie, a raz już niestety skutecznie naraził się na bardzo poważne koszty. NIE WARTO.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 208 I GTi