Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d

roman zabawa, 10 lat temu
Silnik 1.6 e-HDI 92KM 68kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 208 I Hatchback 5d 1.6 e-HDI 92KM 68kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,46
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd - lakier, felgi 16, dodatki wersji Allure, chromy, ledy i szklany dach. Samochód robi niesamowite wrażenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : awaria przekładnia przy 5 tys km
Karoseria : slaby lakier
3,0
Całokształt
Bardzo ładny i przestronny jak na swoje rozmiary samochód. Megafunkcjonalny i ergonomiczny. Wyposażenie jak dwie klasy wyżej (navi, system JBL - 9 głośników, ponad 300 watów, tempomat, podgrzewane siedzenia). Mało pali, dość dynamiczny i ogólnie przyjemny. Minusy - głośne i nietrwałe zawieszenie, słaba skrzynia oraz dyskwalifikująca awaria przekładni.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma zapas mocy do wygodnej jazdy na codzień, ale sportowcem nie jest. Na trasie trzeba wyciskać z niego 100% i ostro zmieniać biegi, żeby powalczyć z kolumnami tirów. Po zakończeniu gwaracji czeka go chiptuning - brakuje dosłownie 20-30 Nm, żeby ten samochód zaczął jeździć jak trzeba. Silnik ma nieprzyjemmy dźwięk pod obciążeniem, na niskich obrotach kultura pracy jest bardzo OK. Ogólnie spodziewałem się więcej po 92 KM i 230 Nm w tak małym samochodzie. Start-stop działa idealnie.
2,0
Skrzynia biegów
Wydaje się mało solidna. Ma się trochę \"plastikowe\" wrażenie przy zmianie biegów. Nie jest intuicyjna, długie drogi prowadzenia, źle zestopniowana (na dole \"nie jedzie\") i mało precyzyjna. Drążek jest też za nisko usytuowany - trzeba sięgać głęboko i wyciągać rękę (185 cm wzrostu). Na początku kilka razy utknąłem na skrzyżowaniach, bo jedynka nie chciała wskoczyć. Teraz jest w miarę OK (10 tys km).
3,0
Układ jezdny
Niska trwałość (opis w sekcji usterki). Belka skrętna z tyłu czyli tył może uciec w zakręcie, przeciętny komfort, samochód jest krótki i skacze jak żaba. Zawieszenie z przodu jest bardzo głośne na dziurach i wydaje się mało solidne. Prowadzenie ratuje tylko układ kierowniczy, zaskakująco precyzyjny jak na francuza. Do tego mała kierownica (super) i progresywne wspomaganie. Daję w sumie 3, ale było 2 gdyby nie duże koła (195 na 16 cali) - samochód lepiej trzyma się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku, szyby nisko poprowadzone, duże lusterka, a do tyłu nie ma dramatu. Radzę sobie bez czujników.
4,0
Ergonomia
Mocna strona tego samochodu - super są: ekran dotykowy i nawigacja oraz system JBL, mało przycisków na konsoli, pełnowymiarowe koło zapasowe (alufelga 16 cali!), wskaźniki nad kierownicą są dobrym pomysłem (ja wszystko widzę, a wiem, że niektórzy krytykują to rozwiązanie). Duże schowki we wszystkich drzwiach, wygodne przednie siedzenia z dobrym trzymaniem bocznym (wyglądają na kubły), rewelacyjna kierownica i aż 2 wejścia USB. Wnętrzne jest bardzo jasne - efekt szarej tapicerki i deski oraz dachu panoramicznego. Bez sensu jest ręczny, do którego nie ma dobrego dostępu jeśli masz podłokietnik. Brak wskaźnika poziomu płynu do spryskiwaczy. Ogólnie jest mało schowków i tragiczne są uchwyty na napoje. Postawisz tam tylko małą puszkę 0,33 lub małą kawę z McDonalda, a i tak możesz wyjąć napój razem z uchwytem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klasa - chłodzi i grzeje bardzo sprawnie. Dwustrefowa klima ma fajne tryby pracy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na miejski samochód, który ma mniej niż 4 metry, to jest rewelacyjnie. Pamiętajcie, że pod podłogą bagażnika jest jeszcze pełny zapas.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie bardzo dobrze, gdyby nie głośno warczący silnik przy mocnym przyśpieszeniu i tłukące przednie zawieszenie. Szumy powietrza są wg mnie bardzo małe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z komputera to 5,6 litra przez 10 tys km, ale samochód jeździ w 80% po mieście do 10 kilometrów dziennie. Jeśli wyjeżdża na trasę, to głównie na autostradę/ekspresówkę i wtedy leci 130-150 i też trudno spodziewać się, że spali 4 litry (tylko 5 biegów). Mój rekord niskiego spalania na trasie to 3,9 litra przy normalnym wyprzedzaniu. To dobry samochód dla kogoś kto dojeżdża do pracy spod miasta i jedzie do 100-110 km/h. Wtedy spalanie będzie na poziomie 4,0-4,5 litra.
3,0
Stosunek jakość/cena
Byłoby 4 gdyby nie awaria przekładni. Daję 3 i deklaruje, że jest to mój pierwszy i ostatni Peugeot. Nowe samochody nie mogą mieć takich usterek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zawiesił się ekran dotykowy, ale rano było już OK. Lakier rouge-noir jest bardzo miękki. Odłazi na krawędziach drzwi (w moim 8 letnim Volvo lakier w tych miejscach jest cały - a drzwi otwieram tak samo).
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterka przekładni kierowniczej przy 5 tys km dyskwalifikuje ten samochód. Stuki, skrzypienie, luzy w kierownicy. Przekładnia została wymieniona na gwarancji - inaczej kosztowałoby mnie to jakieś 7 tysięcy. Nieporadność serwisu, który próbował to diagnozować ze 3 razy i się nie udawało. Niepotrzebnie wymieniono jakieś końcówki drążki. Strach co będzie dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-HDI 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 208 I Hatchback 5d 1.6 e-HDI 92KM 68kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
5,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 208 I Hatchback 5d