Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 3008 I Crossover

Marshall1, 7 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 3008 I Crossover 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2011-2016 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kolejne auto będzie takie same!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Dwumas i sprzęgło
Układ elektryczny : Elektronika w zakresie audio
Układ hamulcowy : Klocki i łożysko
5,0
Całokształt
Rewelacyjne auto. Silnik 2.0 HDi to jednostka wielokrotnie nagradzana jako najlepszy silnik w swoim przedziale wielkości. Po 190 tys km konieczna wymiana dwumasy i naprawa przy okazji sprzęgła. FAP jest zupełnie niestraszny w tym aucie - mokry FAP to brak konieczności wypalania filtra, mimo, że auto użytkowane również w mieście. Kolejne auto będzie dokładnie to samo, z tym samym silnikiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała dynamika i kultura pracy. Wydaje mi się, że silnik 1,6 może byc za słaby, a na pewno nie dawałby takiej przyjemności z jazdy, jak 2.0. Spalanie bardzo dobre.
4,0
Skrzynia biegów
Nigdy ze skrzynią nie miałem problemów. Czasem zazgrzyta trzeci bieg, ale zdarza się to bardzo rzadko. Nie ma konieczności wachlowania, jak w benzyniakach - zmiana biegów co 20 km/h, więc jest dobrze. Komputer sam pokazuje, kiedy należy zmienić bieg, aby było ekonomicznie. Kiedy się wciśnie pedał, po prostu rakieta!
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi mimo, że jest dość wysokie i wydawałoby się, że będą przechyły. W samochodzie zastosowano japoński system Dynamic Roll Control, który się sprawdza. Jeden minus - nie jest to typowy francuz - auto jest bardziej twarde i na poprzecznych nierównościach słychać zawieszenie - trzeba się do tego przyzwyczaić. Po przesiadce z miękkiego scenika trochę mi to przeszkadzało, ale trzeba pamiętać, że 3008 ma mocny silnik - tutaj nie może być zbyt miękko.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu jest nie najlepiej. Boczne słupki są szerokie, co bardzo utrudnia manewry na parkingu. Tylna szyba też nie jest za duża. Za to szyba z przodu jest ogromna, to wielki plus - nie ma poczucia, że się siedzi w czołgu.
4,0
Ergonomia
Bardzo mi brakuje jednej rzeczy. Mam wersję allure special edition - radio jest bardzo rozbudowane, pełno pokręteł, ale za to nie ma nad nim miejsca na schowek na portfel. W czasie wyjazdów na wakacje nie ma gdzie trzymać portfela, trzeba go wkładać do ogromnego schowka w podłokietniku, a to nie jest za wygodne, kiedy się płaci na bramkach. Poza tym, ergonomia na wysokim poziomie, wszystko jest tam, gdzie być powinno.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby trochę parują. Trzeba dać więcej nadmuchu, który zaczyna być słychać przy wyższych wartościach nastawu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 191 cm wzrostu. Za mną nikt nie narzeka na brak miejsca na nogi, a i na głowę miejsca jest bardzo dużo, kiedy czasem siedzę z tyłu. Jednym słowem - super!
5,0
Wyciszenie
Mistrzostwo świata. Mimo, że diesel - w aucie jest cisza i nawet przy 150 km/h można rozmawiać cicho. Brawo!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto ma 205 tys km. Wymieniłem klocki, rozrząd, łożysko, dwumas i zregenerowałem sprzęgło, dodałem płyn eolys do FAP. Poza tym - wszystko śmiga. Dwumas w dieslach to standardowa wymiana przy takim przebiegu, mimo tego nie wymieniłbym się na benzynę. Jeśli się to zakłada, nigdy nie potraktuje się tego jako minus.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja! Za te pieniądze są dostępne kaszkaj i sportage, ale starsze o 2 lata. Jeździłem oboma - komfort bez porównania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam wersję z wbudowanym dyskiem na mp3 - potrafi czasem zaszaleć i się zrestartować. Poza tym nic się nie dzieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwumas i sprzęgło, ale przy tym przebiegu...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 3008 I Crossover 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 3008 I Crossover