Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 3008 II Crossover

tborowsk, 5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 3008 II Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość wykończenia. Nietuzinkowy wygląd.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Nigdy nie sądziłem, że kupię francuskie auto, jednak zdecydowałem się i chętnie obalam stereotyp, aby nie kupować auta na F. Samochód jest świetnie wykończony. W segmencie aut popularnych nie ma drugiego takiego samochodu. Obejrzałem chyba wszystkie w cenie do 130 tys. zł. Zatem wykończenie i praktyczność na wysokim poziomie. Jedynie przyczepiłbym się do sposobu wyłączania systemu auto start stop. Trzeba wchodzić w opcje i jest to uciążliwe. Bagażnik jest duży, podłoga jest regulowana w dwóch poziomach w standardzie. Duży plus za montowany w standardzie isofix na przednim siedzeniu oraz opcja złożenia na płasko przedniego siedzenia. Do przewiezienia dłuższych przedmiotów jak znalazł. Często te opcje są za dopłatą w innych markach. Mam wersję wyposażenia Allure+ z dodatkami z silnikiem 1.2 pure tech w automacie 6-stopniowym. Zapakowałem do auta praktycznie wszystko, co możliwe. Silnik jest w miarę dynamiczny, na pewno bez zacięcia sportowego, ale do komfortowego podróżowania i w miarę dynamicznego wyprzedzania w zupełności wystarczy. Automat zmienia biegi dość płynnie, chociaż czuć że nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa. Apetyt na paliwo umiarkowane, pali mi średnio 7,5-8 litrów na 100 km. Przejechałem już 14 000 kilometrów, wiec wynik jest według mnie miarodajny. Nie jestem piratem, ale jeżdżę dość dynamicznie, ale nie szybciej niż 140 km/h. Cykl mam typowo mieszany, mniej więcej po równo miasto i trasa. Generalnie mogę z czystym sumieniem polecić samochód. Trudno o podobny komfort i praktyczność oraz porównywalny wygląd w tym segmencie. Być może Rav4 z 2019 roku oferuje podobnie praktyczny i ładny samochód, ale jednak dużo droższy. Za swój egzemplarz zapłaciłem 124 tyś. zł i wziąłem praktycznie wszystko z opcji dodatkowych plus automatyczna skrzynia biegów. Nie znam marki która zaoferuje tak dużo w tej cenie. Nawet Skoda Karoq jest sporo droższa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest ok
4,0
Skrzynia biegów
Dość szybka, ale nowsza generacja jest chyba lepsza
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń.
5,0
Karoseria
Ok
Komfort
5,0
Widoczność
Ok
5,0
Ergonomia
Ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h super.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest nieźle
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć lepszy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 3008 II Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 3008 II Crossover