Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II Hatchback 5d

Mentoro, 8 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo stonowany na zewnątrz - żadnej niepotrzebnej abstrakcji - prosta i stonowana sylwetka. Po wejściu do środka - to zupełnie inny świat. Mocno zastawiałem się na zakupem - szczególnie, że te wyniesione ponad kierownicę zegary, mała kierownica czy też wszystko upchane do tabletu to nie jest codzienność w innych autach. Ale to się sprawdza, jest wygodne i niezwykle przyjemne w użytkowaniu - dodatkowo genialnej jakości materiały w środku. Za każdym razem wsiadając za kierownicę utwierdzam się w przekonaniu, iż był to właściwy wybór na samochód roku 2014.
4,0
Całokształt
Fajne, małe zgrabne auto które więcej zyskuje po bliższym spojrzeniu. Zastosowana technologia zupełnie odmienna niż w moich poprzednich samochodach i wymaga poznania. Nie do końca odpowiada mi belka skręta na tyle, i wolałbym zawieszenie wielowahaczowe - no ale niestety auta są produkowane przez księgowych. Wrażenia, po przejechaniu pierwszych 1300 km są spory plus.
Wrażenia
4,0
Silnik
Tego silnika obawiam się najbardziej. Teoretycznie jednostka zbiera jak najlepsze komentarze i opinie na całym świecie. Francuzi pracowali nad nią wiele lat i z informacji jakie można uzyskać - auta z tym silnikiem z pierwszych dni produkcji mają obecnie po ok. 70 tys. przebiegu i nic się z nimi nie dzieje. Tylko planowane wymiany eksploatacyjne. Dodatkowo brzmienie 3 cylindrów, które mi osobiście przypomina dzwięk wkręcania na obroty w moto. Mimo zrównanej ceny ze 100 konnym dieslem świadomie go nie wybrałem - diennie pokonuję bardzo krótkie odcinki i mój poprzedni samochód mocno się męczył, poza tym dolewanie AdBlue co jakiś czas też mnie odstraszył.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę szarpie, ale nie mieszam w wiadrze z budyniem jak komentuja niektórzy znawcy z blogów motoryzacyjnych. Jak dla mnie za krótka jedynka - mocno irytuje takie zestrojenie. Aha, często dokucza mi 4 bieg, który nawet opornie nie chce się wbić
4,0
Układ jezdny
Nieźle, poprzednio jeździłem wiele lat fordem mondeo mk4, mam za sobą też przygody z focusem - i ciężko to napisać ale auto naprawdę trzyma się nieźle drogi. Do tego super malutka kierownica, która jest genialna. Przednie zawieszenie na poprzecznych nierównościach trochę głośne.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu mam mieszane odczucia - szyba przednia poprowadzona nisko, a wysoko ułożone wskaźniki nie pozwalają maksymalnie obniżyć siedzenia, więc lusterko wsteczne trochę przesłania. Z drugiej strony mam panoramiczny dach - który nie dość że fajnie doświetla wnętrze to jeszcze pomaga w mieście.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, bardzo odpowiada mi dotykowy ekran, w zasadzie niczego nie trzeba szukać. Trzeba się oczywiście przyzwyczaić i w zasadzie bez odrywania wzroku od drogi można zmieniać ustawienia. Szkoda, że nie ma wybierania głosowego telefonu. Regulowany podłokietnik jest też bardzo przydatny i niezbędny - brakuje porządnego miejsca na kubki i schowka na okulary przeciwsłoneczne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna, ładnie odparowuje szyby, brakuje mi oczywiście fordowskiej podgrzewanej przedniej szyby - niestety w mrozie trzeba skrobać, bo czekając aż się samo odmrozi wymagałoby by chyba kilkunastu minut.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest idealnie, dla pasażerów na tylnej kanapie bardzo przeciętnie. To chyba pierwszy samochód w tym segmencie od wielu lat, który ma tak mało miejsca z tyłu. Ale dla dzieci ok, do tego spory bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Tu jest słabo, słychać co głośniejsze samochody jadące obok. Z każdym dniem poznaję ten samochód bardziej, myślę że jełśi hałas będzie mi dokuczał to zastosuję maty wygłuszające na drzwi - bo wg. mnie to one najbardziej odpowiadają za pojawiający się w kabinie hałas.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7.82 litra - taka średnia wychodzi z ostatnich kilku tankowań. Głównie samo miasto, korki, tereny podmiejskie. Nie jest to super osiągnięcie, ale też nie traktuję po dziadkowemu tego auta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tak wyposażone auto, z nowoczesnym silnikiem cena na wyprzedaży rocznika jest na przyzwoitym poziomie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie wiem
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie wiem, i mam nadzieję się nie przekonać w przyszłości

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II Hatchback 5d