Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II Hatchback 5d

Dawid, 6 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
3,36
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamiczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : niestety trwałość silnika budzi poważne wątpliwości
3,0
Całokształt
Gdyby nie poważna usterka samochód oceniłbym bardzo dobrze. Jest szybki, w miarę cichy i dobrze się prowadzi. System multimedialny mógłby działać sprawniej, a wnętrze mogłoby być bardziej przestronne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wrażenia z użytkowania naprawdę pozytywne, samochód jest szybki i nie pali przesadnie dużo. Godny polecenia, gdyby nie poważna wada, która w nich występuje.
4,0
Skrzynia biegów
Do samochodów japońskich jeszcze daleko, zdarza się, że trójka nie wejdzie.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, a przy tym jest komfortowy. W porównaniu do innych samochodów mam wrażenie, że jest bardziej podsterowny.
4,0
Karoseria
Bez uwag, może ciut nudny design. Nie porywa.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag.
3,0
Ergonomia
Zbyt mało schowków, klimatyzacja w ekranie okazuje się niewygodna nawet po dłuższym czasie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do Octavii sprawia wrażenie ciasnego.
4,0
Wyciszenie
Na autostradzie mogłoby być ciszej, ale nie jest źle.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Droga usterka i podejście marki Peugeot nie pozwoliła mi dać wyższej oceny. Nie można w czasie użytkowania samochodu zmniejszać z 25 do 15 tys. okresów między przeglądowych. To samo tyczy się paska rozrządu, który zwyczajnie rozpada się i powoduje awarię silnika.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu nie jest niska, przeciętnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez większych uwag.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pasek rozrządu, zaczyna po krótkim czasie łuszczyć się i zatyka kanały olejowe. Serwis Peugeot wycenił naprawę (brak ciśnienia oleju) na ponad 6000 zł ! Peugeot o całej sprawie wie, skrócił okresy między przeglądami do 15 tys. km (z 25 tys. km). Skrócony został też czas po jakim powinien zostać wymieniony rozrząd. Peugeot o wadzie wie, ale przerzuca koszty na klientów, mój przypadek nie jest jednostkowy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II Hatchback 5d