Szukaj

Lista ocen Peugeot 308 II SW (45) - Silnik

Na liście zabraknie 17 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
1,0
~Paweł
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Największa i najkosztowniejsza bolączka tego samochodu. Od początku (auto kupione w salonie) silnik potrafi w trakcie przyśpieszania przerwać co bywa bardzo irytujące. Odpowiedź serwisu ten silnik tak ma. Przy 23 tyś na trasie silnik odmówił posłuszeństwa trząsł się jak galareta i i nie miał mocy. Laweta 300 km i w serwisie okazało się że trzeba wymienić świece ( wg. serwisu normalna wymiana po 40 tyś). Przy 34 tyś w trakcie jazdy urywa...
5,0
~Zorba
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Jak na 120KM jest naprawdę dobrze. 300NM robi swoje tylko bardzo długie przełożenia skrzyni biegów trochę ograniczają odczucia. Przy delikatnej jeździ naprawdę mało pali. Minusem jest natomiast grzanie w zimę. O ile w kabinie szybko robi się ciepło, bo jest elektryczną nagrzewnica o tyle sam silnik nagrzewa się bardzo długo przy temperaturach -10. Ostatnio po 25km spokojnej jazdy miał niewiele ponad 70 stopni... Termostat sprawny, bo...
4,0
~Paweł
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Silnik 1,2 PT 130 KM charakteryzuje się świetnymi osiągami, zarówno w spalaniu jak i dynamice jazdy. Jedną gwiazdkę odejmuję za charakterystykę pracy. Peugeot jest co prawda dobrze wyciszony, ale wciąż nieco irytuje praca trzycylindrowej jednostki. Jeśli chodzi o słynny pasek rozrządu - tak, jest to silnik "specjalnej troski" - trzeba sprawdzać, zmieniać olej co 10 kkm. Krótko mówiąc - jak dbasz tak masz. Odwdzięczy się za to bezproblemową...
5,0
~James_Enfield
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Dynamika 3 cylindrówki PureTech jest po prostu szokująca. Jednostka potrafi zawstydzić konkurencję nawet z wyraźnie wyższą mocą. Auto jest bardzo elastyczne zarówno przy ruszaniu jak i wyprzedzaniu. Kultura pracy mniejsza niż w 4 cylindrowcu, ale pamiętajmy - to tylko 3 cylindry a auto i tak jeździ płynniej niż niejeden TSI. W środku cicho i przyjemnie, a przy mocniejszym dodaniu gazu wydaje się, że pod maską mamy dużo większą jednostkę....
5,0
~aop
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 110KM 81kW
Dostatecznie dynamiczny bo ma spory moment obrotowy 205 Nm i daje bardzo dobrą elastyczność od 1800 obrotów. Do jazdy z prędkością 160 km/h potrzebuje tylko 3000 obrotów (5-ty bieg). Lepszy byłby tu oczywiście silnik 1.2 130 KM. Niestety w wersji Access (bez tabletu) taki silnik był (nie wiadomo dlaczego) niedostępny w Polsce. System Start&Stop pracuje bardzo dobrze ale jest zbędny i dosyć denerwujący gdy trafia się po krótkiej jeździe na...
5,0
~wolo
Peugeot 308 II
SW 1.6 HDi 92KM 68kW
Silnik jak najbardziej ok. minimalne średnie spalanie jakie osiągnąłem na dystansie 73km to 3.1 l . średnie spalanie z 4tys km to 4.8l z czego połowa z klimą. Silniczek cichy. bez dwumasy i ad blue - jeszcze z euro 5. Troche mocy brakuje - te 10-15 km więcej było by idealnie. Ale - jak ktoś nie potrzebuje ścigacza - wyprzedzić też się da. Dynamika porównywalna ze skoda fabią 1.2 tsi 105km - mam takie drugie auto więc mam porównanie.
1,0
~Masakrus
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
po 50.000 km wymiana zdartego do 0 paska rozrządu (hot oil). Po 80.000 znów to samo. Nie po to kupiłem nowy samochód klasy kompakt, zamiast używanego średniej klasy, żeby każdy wyjazd na wakacje zaczynał się albo kończył dwutygodniową naprawą silnika. Mega turbo dziura - trzeba przewidzieć 2 sekundy wcześniej, ze będzie się chciało ruszyć na skrzyżowaniu typu rondo.
1,0
~Robert. M
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 110KM 81kW
Dramat, spalanie oleju prawie jak benzyny. Wyskakiwał błąd silnika, po podłączeniu pod kompa, wskazywało na katalizator. Pewnie już zawalony olejem. Silnik generalnie jest nie do remontu, z uwagi na zużycie bloku. Szkoda że nie zrobiłem szczegółowego researchu przed kupnem, bo zaoszczędziłbym sobie stresu.
5,0
~Daniel
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Nigdy nie odczułem braku mocy, silnik wystarczający do poruszania się po mieście i po trasie. Oczywiście mówimy o normalnej jeździe, to nie jest auto wyścigowe. A wygodny rodzinny kombi. Nigdy nie miałem problemów z dpf, adblue. System dobrze zaprojektowany znosi trudy jazdy w miescie.
5,0
~Greg
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rewelacja. Miałem wątpliwości co do tego silnika i jak się okazało niesłusznie. Idealna benzyna do miasta, ale i w trasie daje radę. Auto nie jest ciężkie, 1200 kg, i spokojnie osiągam 9 s. do setki. Silnik to jedna z mocniejszych stron tego auta.
Peugeot 308 II SW