Szukaj

Lista ocen Peugeot 308 II SW (45) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 17 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Zorba
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Niestety najsłabszy element tego auta... We Focusie mimo, że drążek ma dłuższe prowadzenie jest jakoś przyjemniej. W Pugu jest okej jeśli wrzucamy biegi delikatnie i powoli. Każda szybsza zmiana jest strasznie hałaśliwa jakby łomem się mieszało. Przełożenia są bardzo długie, ja rozumiem, że ekonomia i w ogóle. Ale 6 bieg to kolejno: 100kmh 1500rpm 120kmh 1750rpm 140kmh 2000rom Przy 200 jest niespełna 3000rpm. Jak na taki mały silnik trochę...
2,0
~Damian
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Tutaj jest słabo..... Biegi mają długi skok dźwigni i bardzo haczą. Swoją drogą zastanawia mnie dlaczego Peugot przez tyle lat nie potrafi dopracować swoich skrzyń w tym zakresie. Miałem kiedyś Forda Fieste rocznik 1998 i skrzynia pracowała zdecydowanie lepiej (nie haczyła). Dodatkowy minus aluminiowa gałka zamiany biegów. Wygląda fajnie ale latem po nagrzaniu się wnętrza nie można jej dotknąć - parzy a zimą ręce przymarzają.
4,0
~Robert
Peugeot 308 II
SW 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Skrzynia nie jest mistrzem precyzji, ale można się jej nauczyć. Super zestopniowanie jeśli chodzi o wysokie prędkości. W mieście różnie, jak jedziemy za kimś kto się upiera przy 48-50 to nie wiadomo który bieg użyć, na 3 za szybko, na 4 za wolno. Od 56 jedzie fajnie na 4. Gałka jednocześnie piękna i okropna, zimą lodowata, latem parzy. Ale za to jak wygląda.
4,0
~Paweł
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
W moim przypadku klasyczna przekładnia automatyczna marki Aisin o oznaczeniu EAT6 sprawdza się wyśmienicie. Trzeba również pamiętać o wymianie oleju w skrzyni. Jedna gwiazdka odjęta, bo sporadycznie skrzynia się pogubi, szarpnie, a po redukcji długo trzyma się wysokich obrotów. Poza tym radzi sobie świetnie, powoduje że samochód dobrze się zbiera i jest oszczędny.
2,0
~Grzegorz
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Dramat. Przekładnia z epoki lat 90. Na tamte czasy i taka byłaby nienajlepsza. Lewarek haczy, podczas zmiany biegów 1-3 słychać tarcie. Lewarek zbyt długi i umiejscowiony w taki sposób, że "łamie" łokieć przy wrzucaniu 6. Gałka lewarka z aluminium. W lecie parzy, a w zimie mrozi (konieczne rękawiczki) po wejściu do samochodu. Generalnie fatalnie.
4,0
~jareckiha
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Krótkie biegi od 1-3. Od 4. biegu doskonale przyspiesza. Na początku miałem problem z redukcją biegów od 6. w dół. Teraz bez problemów. Skrzynia działa lekko i płynnie. Nieporozumieniem jest metalowa gałka, która zimą wręcz 'parzy" zanim złapie temperaturę z kabiny.
4,0
~Daniel
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Tutaj mogę powiedzieć jedno 1,2 ciężko wchodzi. Przesmarowałem ostatnio ciegna i trochę się poprawiło. Jedynka bardzo krótka ale już na 3 rozpędza się bez oporów. Gałka lewarka metalowa, podczas upałów można się poparzyć. W zimę zamarza ręka.
1,0
~Mephic
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Najgorszy element samochodu. Biegi zmienia się nieprecyzyjnie, odczuwalne jest szarpanie przy puszczaniu sprzęgła. Lewarek drga przy dodawaniu gazu jak w starym Jelczu. Gałka zmiany biegów wykonana z metalu nie daje się obsługiwać w zimie bez rękawiczek.
5,0
~Laudman
Peugeot 308 II
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Jak to u francuzów, trzeba powiosłować. Poza ty mała wpadka: słabej jakości materiał na obszycie lewarka—od samej eksploatacji się przeciera. Przyznam, że lekka żenada (zwłaszcza, że wszyscy zachwycali się jakością materiałów).
3,0
~wolo
Peugeot 308 II
SW 1.6 HDi 92KM 68kW
Uwaga tylko do skrzyni biegów - chodzi mało precyzyjnie, lewarek drga na 5 biegu oraz na biegu jałowym po puszczeniu sprzęgła dochodzi jakiś turkot. Biegi zestopniowane tak (skrzynia 5 biegowa) że 5 bieg dopiero powyżej 80km/h.
Peugeot 308 II SW