Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

Mephic, 7 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
2,31
43% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsca we wnętrzu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : stukanie zawieszenia
Przeniesienie napędu : szarpanie przy zmianie biegów
Układ elektryczny : problemy z ogrzewaniem
2,0
Całokształt
Skandaliczna jakość wykonania. Samochód trapi masa mniejszych lub większych usterek. Jest to bardzo przykry obraz marki, która udaje, że ich nowe produkty mają wartość większą niż kilka lat temu - nie mają.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny I na tym w zasadzie kończą się jego zalety. Jednostka 3 cylindrowa szarpie, trzęsie się I ewidentnie czuć i widać oszczędności. Spalanie na poziomie zwykłego 1.6 bez turbo, dynamika znacznie większa.
1,0
Skrzynia biegów
Najgorszy element samochodu. Biegi zmienia się nieprecyzyjnie, odczuwalne jest szarpanie przy puszczaniu sprzęgła. Lewarek drga przy dodawaniu gazu jak w starym Jelczu. Gałka zmiany biegów wykonana z metalu nie daje się obsługiwać w zimie bez rękawiczek.
1,0
Układ jezdny
Absolutny skandal - czterokrotna wymiana przednich amortyzatorów, wymiana poduszek, wymiana elementów kolumny a zawieszenie stuka na dziurach (wymiana poduszek pomogła na kilka tys. km, niestety serwis nigdy już nie wymienił jej pomimo zwrócenia im uwagi, że problem nie tkwi w amortyzatorach). Producent olał temat bo twierdzi, że nie jest gwarantem (to kto jest jak nie oni?)
Komfort
4,0
Widoczność
Mocna strona samochodu. Jak na kombi tej klasy widoczność jest więcej niż poprawna, zarówno na boki, do przodu jak i do tyłu. Pomagają czujniki parkowania.
3,0
Ergonomia
Duży bagażnik ale brak schowków i miejsca na więcej niż jeden kubek czy chociażby telefon. Trochę obciach, tym bardziej, że producent ewidentnie przedłożył design nad pragmatyzm. Nie oczekuję nudnego Golfa ale zmuszać pasażera do jeżdżenia z kawą w ręce?
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kolejny słaby punkt - klimatyzacja w zimie (funkcja grzania) uległa uszkodzeniu dwukrotnie w trasie. Na zewnątrz -10 stopni a z nawiewów tylko zimne powietrze. Serwis dokonał wymiany panelu sterującego klimatyzacją ale czy naprawa była skuteczna dowiem się kolejnej zimy (niestety po gwarancji).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z największych atutów. Bardzo dużo miejsca na nogi i po bokach. Wysokie osoby również z łatwością znajdą wygodną pozycję.
2,0
Wyciszenie
Ogólnie auto jest dobrze wyciszone ale odejmuję 3 gwiazdki bo stuki z okolic zawieszenia przedniego są bardzo niepokojące i przez to ma się wrażenie, że podrózuje się autem kilkunastoletnim a nie nowym.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania określam na przeciętne. Wprawdzie wszystkie kilkanaście napraw samochodu w ciągu półtora roku wykonano na gwarancji ale poniosłem koszty dojazdu i czasu na te naprawy. Nie wyobrażam sobie co będzie gdy gwarancja się skończy.
2,0
Stosunek jakość/cena
Zakup tego auta za cenę cennikową to szaleństwo. Jeśli już musisz mieć Peugeota i jesteś gotowy na ciągłe wizyty w serwisie - negocjuj. Marże są bardzo wysokie.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Masa drobnych usterek, od skrzypiącego podłokietnika i lusterka, przez parujące reflektory czy szarpanie przy zmianie biegów.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dużo poważnych usterek, w tym usterki układu ogrzewania, szarpanie silnika przy dodawaniu gazu, dwukrotna usterka check engine, której serwis nie potrafił zdiagnozować.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II SW