Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 II SW

Radosław, 4 lata temu
Silnik 1.6 PureTech 180KM 132kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 II SW 1.6 PureTech 180KM 132kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo przyjemnie się prowadzi, nie czuć wysokich prędkości, podobnie jak w segmencie E i F.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : jak dla mnie dziwne zachowanie automatu (ale to moja subiektywna opinia, po prostu jestem przyzwyczajony do innych przełożeń i trybów).
4,0
Całokształt
Samochód dobrze się prezentuje, nie wygląda jak typowy Peugeot. Pierwsze skojarzenie gdy go zobaczyłem, to Passat CC /Arteon lub Dodge Charger po faceliftingu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Podstawowa wersja 180 KM wystarcza do komfortowej jazdy, ale nie zapewni wyższych wrażeń. Takie dadzą dopiero mocniejsze silniki.
3,0
Skrzynia biegów
Dziwne przełożenia przy jeździe miejskiej, w umiarkowanym korku. Potrafi szarpnąć przy nagłej zmianie biegu, ze względu na 8 krótkich przełożeń co chwilę zmienia z 2 na 3, 3/4 itd.
5,0
Układ jezdny
4 tryby jazdy, w zupełności wystarczą na tę klasę samochodu. Irytujący jak dla mnie jest system Auto Start/Stop, który załącza się za każdym razem po uruchomieniu auta, można go wyłączyć. Powoduje on gaśnięcie silnika na postoju, ale również przy staniu w korku, a nawet na światłach, i automatycznie odpala kiedy puścimy hamulec. Nie lubiłem tego i zawsze wyłączałem ten tryb, jednak potrafił się po jakimś czasie załączyć mimo to.
5,0
Karoseria
Najlepszy element tego samochodu. Pierwsze wrażenie jak najbardziej Ok, drugie i trzecie tak samo. Jak na segment D bardzo się wyróżnia, dlatego bardziej zaliczyłbym do E.
Komfort
3,0
Widoczność
To akurat słaby punkt. Przednie słupki bardzo szerokie i mocno pochylone, lusterko wsteczne małe i zastawiające przednią szybę. Mam nadzieję, że szybki facelifting to poprawi.
4,0
Ergonomia
Całkiem niezła, chociaż kierownica jest dosyć mała i lekka, ja akurat wolę bardziej masywne. Zastawia też manetki, które mogłyby być nieco dłuższe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem jak ogrzewanie, bo nie użytkowałem auta zimą, chociaż zapewne bardzo dobre. Jednak klima chłodzi tylko przy umiarkowanych upałach. Kiedy na zewnątrz robi się ponad 30 stopni, świeci słońce i samochód stoi w nagrzanym miejscu, to powietrze nawet na maxa jest tylko letnie. W amerykańskich samochodach z poprzedniej dekady, którymi jeździłem, była znacznie bardziej wydajna, można było zmarznąć. Tutaj udaje się to tylko przy mniejszym słońcu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu na pewno wystarczająca (mam 187 cm wzrostu i nie narzekam). Z tyłu nie siedziałem, ale wydaje się, że jest trochę ciasno.
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie bardzo dobre (miałem porównanie z samochodami segmentów D, E, I). O ile ktoś nie przesiądzie się z samochodu luksusowego, to nie powinien narzekać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie jak na to, co oferuje auto i jak wygląda. Przy prędkości autostradowej 140 km/h około 2200-2300 RPM.
3,0
Stosunek jakość/cena
Hmm, myślę ze 130 tys. to sporo w porównaniu z konkurencją. Raczej nie wróżę wysokiej sprzedaży. Gdyby był o 10-12 cm dłuższy i miał mocniejsze silniki, to ok, ale tak...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zauważyłem, za krótko go użytkowałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 II SW