Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 II SW

Mix, ponad rok temu
Silnik 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 II SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Słodko-gorzki... cytując piłkarza. Samochód urzekł mnie wyglądem tak zewnątrz jak i wewnątrz. Posiada jednak kilka irytujących elementów, które pojawiły się w trakcie eksploatacji. Z tego, co czytam komentarze to zrobiłem moim 508 największy przebieg 49800 kilometrów spośród osób dodających wpisy, więc coś tam mogę o tym powiedzieć... 1. Brak czujnika końca płynu do spryskiwaczy - porażka, nie powinno mieć miejsca w tym segmencie i cenie. 2. Fotele są małe, krótkie i niewygodne na dłuższych trasach (mam 171cm) 3. Tylna roleta z systemem zwijania z lat 90tych 4. brak spryskiwaczy reflektorów 5. Fortepianowe badziewne wykończenie, rysuje się na potęgę i odbija światło. Debil, który to zaakceptował ma pewnie sporą rodzinę, która pracuje w innych markach i podziela jego gust i entuzjazm. 6. Garażujesz pod chmurką - szyby bez ramek w zimie mogą Cię zaskoczyć 7. Tak jak u poprzednika przy myciu tylnej klapy na myjni bezdotykowej otwiera się tylna klapa i blokują się drzwi. I takie już trochę czepianie ... Brak USB-C, kiepskie audio, leniwa nawigacja. Jednak wybaczam to wszystko i każdego dnia, kiedy wsiadam i jeżdzę naprawdę sprawia mi to wielką satysfakcję. OK jest ciasny, ma mniej miejsca niż poprzednia generacja, jednak inaczej rozwiązana jest deska, wyżej poprowadzony tunel środkowy i wreszcie duży ergonomiczny schowek w podłokietniku. Jak dla mnie bardzo dobre światła przednie, ciekawe światła tylne i genialnie jak dla mnie narysowane nadwozie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pojemność jaka jest każdy widzi, serce mi krwawi z braku 2 litrów. Niemniej 1.5 i 130 koni to i tak lepiej niż trzy cylindrowa benzyna, czy badziewny - farbowany lis 1,6 THP
5,0
Skrzynia biegów
Aisin 8 biegów, jak dla mnie OK
5,0
Układ jezdny
Na moje potrzeby i umiejętności ok. Zaskakująco mały promień skrętu. Myślisz miękki Francuz - zapomnij. Moja druga 508, która potwierdziła, że jest dość twardo
4,0
Karoseria
Blacha cieniutka, pełno trudnych do mycia zakamarków, porażka jeśli chodzi o wybór kolorów lakieru. Zima pokazała feler szyb bez ramek przy garażowaniu auta pod chmurką.
Komfort
5,0
Widoczność
ok bez uwag
3,0
Ergonomia
Mam 171cm wzrostu, nie mam problemów z miejscem i zajęciem wygodnej pozycji. Jednak fotele to porażka. Minęło 8 miesięcy i blisko 50 tyś kilometrów i fotele w 508SW oceniam na 2=
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mojej ocenie jest super, szybko się nagrzewa i szybko się schładza. Kabina jest dość ciasna, więc nie ma z tym problemu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie wiem jak to napisać ale wnętrze odpowiada wielkością KIA Proceed GT, którą miałem przed tym 508. Nie powinien być zaskoczony ktoś kto kupuje Fiata 500, ma ciasno i mały bagażnik, jednak 508 z zewnątrz kojarzy nam się z samochodem segmentu D... nic bardziej mylnego. Pierwsze podejście robiłem do liftbecka, jednak wsiadanie na tył to porażka, więc wybrałem kombi. Niestety 508 skradło moje serce i nic z tym nie zrobię ;-)
5,0
Wyciszenie
Zaskakująco dobrze, bałem się trochę szyb bez ramek ale naprawdę jest ok
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnio z blisko 50 tyś kilometrów to 4,5l/100. Przegląd był dopiero jeden w cenie standardowej
3,0
Stosunek jakość/cena
jakość ok cena z czapki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie ok poza dwiema wizytami w serwisie. Mogę nie być obiektywny bo auto mi się podoba ;-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się (odpukać) nie dzieje.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 BlueHDi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 II SW