Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I Sedan Facelifting

Kuba, 7 lat temu
Silnik 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 I Sedan Facelifting 2.0 BlueHDi 150KM 110kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W niczym nie ustępuje Volkswagenowi. Jednak jeżeli dla kogoś aktywne tempomaty, systemy automatycznego parkowania czy inne bzdety są wyznacznikiem jakości marki, to winszuję... głupoty :)
5,0
Całokształt
Dodaje Ocenę po tygodniu użytkowania, czyli pierwsze wrażenie jakie wywarł na mnie samochód. Za rok zjawię się znowu, by opisać wrażenia po dłuższym użytkowaniu. Robię ok. 30 tys. km rocznie, także ocena powinna być już bardziej precyzyjna :) Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że auto nie odbiega jakością wykonania, oraz precyzją prowadzenia od niemieckiej konkurencji. Sam kiedyś byłem fanem tych właśnie marek, zza granicy zachodniej, jednak po przejechaniu się Peugeotem 508, wyleczyłem się z myślenia, że tylko niemieckie auta są jedynymi słusznymi :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Czytałem różne opinie, w szczególności takie, gdzie Peugeot był porównywany z tym silnikiem do Passata z 2.0 TDI 150 km. Mogę jedynie powiedzieć, żeby nie wierzyć w te brednie, że 508 to muł, a Passat jest najlepszy na świecie, że w porównaniu do Francuza to torpeda... Stek bzdur :) Silniki są bardzo porównywalne jeżeli chodzi o dynamikę. Jeżeli chodzi o kulturę pracy, Peugeot rozwala Passata na łopatki :) Owszem, VW bardzo poprawił silnik TDI, jednak jeszcze im kulturą trochę brakuje do PSA.
5,0
Skrzynia biegów
Oczywiście tutaj też krążyły różne opinie, najczęściej bzdurne :) Skrzynia jest świetna. Biegi wchodzą z odpowiednim oporem, W żadnym wypadku nie haczy. Nie trzeba szukać biegów, świetnie są wyczuwalne pod lewarkiem. Skok lewarka mógłby być troszkę krótszy, ale ogólnie skrzynia jest bardzo poprawna :) Mógłbym jeszcze przyczepić się do słyszalnej pracy poszczególnych przełożeń, jednak u konkurencji nie jest lepiej :)
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Kto by się spodziewał po Peugeocie, że będzie się prowadził jak Audi A4. Tak własnie... dobrze czytacie :) Kuzyn posiada B8 po liftingu i muszę przyznać, że Peugeot zachowuje się dokładnie tak samo na drodze :) z tą różnicą, że w 508 praca zawieszenia jest cichsza ;) Wiem, że dostanę pełno "hejtów" w tym momencie od "fanbojów" czterech obręczy, jednak przykro mi panowie, prawda boli :) Jeszcze na dobitkę powiem, że układ kierowniczy jest bardzo przyjemny, nie za miękki, nie za twardy. Progresywny rzecz jasna, usztywnia się w odpowiednim momencie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest to sedan, więc widoczność nie jest jego mocną stroną, plus za wysoko poprowadzoną linię szyb, co daje bardzo przyjemne poczucie bezpieczeństwa. Minus za lusterko lewe, które ma ograniczone odchylenie... Mam nadzieję, że w przyszłości panowie z PSA to poprawią.
4,0
Ergonomia
Intuicyjnie. Po przesiadce z Niemców, trzeba się przyzwyczaić, jednak obsługa jest również prosta. Mały minus, za niezrozumiałe przypisanie poszczególnych pokręteł na kierownicy, mogli to troszkę lepiej rozwiązać. Fotel kierowcy mógłby schodzić te 5 cm niżej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawna wentylacja, klimatyzacja i ogrzewanie. Cicha praca układu. Kiedy trzeba jest aksamitny. W innym przypadku w ekspresowy sposób potrafi szybko odparować, odmrozić, lub schłodzić auto. Jednym słowem, niczego tu nie brakuje. Jest tak, jak powinno być.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj też niektórzy gadają głupoty, że ciasno... hmmm, mam 185 cm wzrostu i sam za sobą mam jeszcze 10 cm przestrzeni przed kolanami. Rzeczywiście, bardzo ciasne i klaustrofobiczne auto ;)
5,0
Wyciszenie
Świetne, jak przystało na klasę średnią. Nie wymagam tu wyciszenia rodem z A8 czy serii 7, jednak jest na pewno ciszej niż w autach klasę niższych. Silnika prawie nie słychać, przy spokojnej jeździe, ma się wrażenie podróżowania silnikiem o Zapłonie Iskrowym ;) Dopóki nie wykorzysta się tych 370 Nm i nie warknie przyjemnie, jak to na lwa przystało ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jeszcze nie dotarty, a na autostradzie przy 140 km/h, komputer pokazywał mi między 5.5 do 6.5 chwilowego spalania. Oczywiście zależne to było od nachylenia terenu. W ruchu miejskim, średnie spalanie od 7 do 8 litrów. Dla mnie rewelacja. Myślę, że dla czytających również :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest wykonane z bardzo dobrych materiałów. Spasowanie jest takie jak powinno być, czyli nic trzeszczy, nic nie puka, ani nie stuka. W tej chwili nawet Koreańska konkurencja jest droższa, a jakościowo nie dorasta mu do pięt. Tam gdzie inni szukają oszczędności, Peugeot nie robi z klienta idioty i nie oszczędza tam, gdzie nie trzeba.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uznajmy, że na razie mnie to nie dotyczy :) Jednak znajomy ma 508 z 2011 roku, z silnikiem HDI o mocy 140 km i przebiegiem 377 tys. Zgadnijcie co się zepsuło w samochodzie do tej pory... Kompletnie nic :) Wystarczy tylko nie drażnić lwa i regularnie i solidnie dokarmiać :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak wyżej. PSA robi kawał dobrej roboty, szkoda tylko, że nie wszyscy wierzą w te auta.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13

Peugeot 508 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 508 I Sedan Facelifting