Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Captur II Crossover

chris55, 4 lata temu
Silnik 1.3 TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Captur II Crossover 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wyciszenie silnika 1.3 TCe 130KM i kultura pracy w połączeniu ze skrzynią EDC7 zaskakuje i szokuje jak na ten segment to wręcz niespotykane.
Karoseria : Trzeba szczerze przyznać, że nowy Captur 2 w realu jest po prostu śliczny z każdej strony.Dzwięk zamykanych drzwi i jakość spasowania całej karoserii budzi podziw i zaskoczenie.Moim zdaniem Renault tym modelem wkracza w nową erę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzypiąca konsola środkowa niezależnie czy jest to ta zwykła czy też tzw. "pływająca" to jest ona zdecydowanie do poprawki bo plastiki na niej trzeszczą strasznie. https://youtu.be/UX48wAwXltg?t=171
5,0
Całokształt
Jestem właśnie po jazdach testowych i muszę przyznać ,że nowy Captur 2 na żywo zrobił na mnie jeszcze większe wrażenie. Może pominę wygląd tego modelu bo jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje ale mnie i Żonie nowy Captur 2 bardzo się spodobał. Co do wnętrza to fotele z przodu są po prostu mega wygodne i kręgosłup wreszcie mnie nie bolał nawet po dłuższej jezdzie a materiały w kabinie są po prostu fantastyczne. Wyciszenie także na piątkę i widać w porównaniu z poprzednią generacją dużą różnicę. Jednak ten model posiada także swoje wady. Dlaczego w tym modelu nie ma świateł przeciwmgielnych z przodu nawet za dopłatą. Druga sprawa to ta ,że konsola środkowa tzw. pływająca niemiłosiernie skrzypi, także tutaj Renault się nie popisało. https://youtu.be/UX48wAwXltg?t=172 https://youtu.be/tTNpSPAS4hU?t=79 Co gorsza w wersji ze skrzynią manualną i zwykłą konsolą jest jeszcze gorzej i skrzypi ona od samego patrzenia na nią. No i na koniec silnik 1.3 TCE130KM EDC7 Podczas jazdy testowej Capturem 2 zauważyłem pewien problem. Chodzi mi o taką dziwną niemoc tej jednostki szczególnie podczas ruszania na zimnym silniku. Zwłoka tej skrzyni EDC 7 w trybie D jest po prostu zaskakująca i niespotykana .Wciskamy lekko gaz a auto dalej stoi w miejscu. Dopiero mocniejsze wciśnięcie pedału powoduje ,że auto bardzo powoli rusza z miejsca. Przy energicznym włączaniu się do ruchu jest to po prostu wręcz niebezpieczne. Na szczęście jest jeszcze tryb S w którym jest już trochę lepiej. Jezdziłem w tym roku VW T-Roc 1.5 TSI DSG7,Skodą Kamiq 1.0 TSI DSG7 oraz tydzień temu VW T-Cross 1.0 TSI DSG 7 i nawet w trybie normal skrzynia DSG7 od VAG nie miała w tych autach aż takiego laga przy ruszaniu z miejsca jak to ma miejsce w Renault. Francuzi wgrali do silnika1.3 TCe 130KM EDC 7 nowe oprogramowanie aby spełnienić najnowsze normy WLTP 2020 i w ten sposób za bardzo zdusili ten silnik . Z hamulcami bębnowymi z tyłu Renault także poszło po bandzie. https://youtu.be/Y_tI_hotb0Y?t=91 Ostatni minus daję za brak siłowników od maski . https://youtu.be/Y_tI_hotb0Y?t=340 Przecież każda Dacia je posiada także o co kaman. Reasumując tydzień temu odbyłem także jazdę testową VW T-Cross i muszę szczerze przyznać, że Captur 2 w konfrontacji ze swoim głównym konkurentem z Niemiec rozkłada go na łopatki jakością,lepszym wyposażeniem i ceną. Do Ranault Captur możemy sobie dokupić do wersji Intens za 1500zł np. pakiet zimowy, który zawiera podgrzewaną kierownicę i przednie siedzenia oraz uwaga podgrzewaną w całości przednią szybę a także za 300zł antenę tzw. płetwę rekina. W VW T-Cross te frykasy są niedostępne nawet za dopłatą(występują tylko w tym modelu za dopłatą podgrzewane siedzenia z przodu) O dziwo w niżej pozycjonowanej w koncernie VAG Skodzie Kamiq także możemy mieć za dopłatą podgrzewaną kierownicę,siedzenia i przednią szybę.Gdzie tu sens gdzie logika nie mam pojęcia. Tak czy owak należą się wielkie brawa za to dla Renault bo widać, że Francuzi myślą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i bardzo elastyczny o fajnym brzmieniu o bardzo wysokiej kulturze pracy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia EDC 7 pracuje nie gorzej niż DSG 7 od VAG. Dałbym 5 gwiazdek ale za zbyt duży "lag" przy ruszaniu daję tylko 4 gwiazdki.
5,0
Układ jezdny
W trybie D trochę za mocno wspomagany jest układ kierowniczy ale po przełączeniu w tryb sport jest już tak jak być powinno.
5,0
Karoseria
Auto naprawdę może się podobać bo jest po prostu śliczne.Szczególnie w kolorze czerwonym Flamme w połączeniu z czarnym perłowym dachem, anteną "płetwą rekina" i felgach 18" https://youtu.be/Y_tI_hotb0Y?t=9
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.Zarówno z do przodu jak i do tyłu.Bardzo dobre boczne lusterka nie za duże nie za małe takie w sam raz.
5,0
Ergonomia
Doskonałe fotele oraz pozycja za kierownicą sprawia ,że nawet długie trasy nie męczą.Wsiadanie to tego auta to też czysta przyjemność z racji prawie 160cm wysokości.Taka np. Kia XCeed ze swoim 150 cm wysokości nie ma przy Renault żadnych szans.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.Wygodna regulacją Climy dużymi pokrętłami to najlepsze co może być. Jednak climatronic nie jest dwustrefowy jak ma to miejsce w VW T-Cross czy w Skodzie Kamiq.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie zabraknie miejsca nawet dla dwumetrowca z tyłu też jest dobrze jedynie miejsca nad głową jest tak w sam raz.
5,0
Wyciszenie
Tutaj daję 5 gwiazdek bo Renault zrobiło kawał dobrej roboty.Podwójne uszczelki w drzwiach w tym plastikowa osłona progów chroniąca je przed zabrudzeniem.Dodatkowa wyciszająca powłoka przedniej szyby i dodatkowe uszczelnienia drzwi sprawiają, że izolacja akustyczna Renault Captur 2 po prostu szokuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za ok. 3% możemy zakupić pakiet ubezpieczenia OC i AC oraz dodatkowo pakiet pogwarancyjny tzw.Easy Service oraz ochronę pogwarancyjną na 24 miesiące lub 200tys.km.Na duży minus dla Renault za tylko 2 letnią podstawową gwarancję mechaniczną bo konkurencja oferuje jednak dużo więcej.Dlatego dają tylko 4 gwiazdki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze i z tym wyposażeniem naprawdę nic lepszego w tej klasie się nie kupi.Mam porównanie bo wcześniej testowałem Skodę Kamiq 1.0 TSI 115KM DSG7 oraz VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7 i Captur 2 wypada dużo lepiej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno oceniać bo testowałem nowe auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Captur II Crossover 1.3 TCe 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Captur II Crossover