Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Grandtour Phase II

systembolaget, 8 lat temu
Silnik 1.2 16v 75KM 55kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 93 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 16v 75KM 55kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,54
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Samochód posiadam od roku, przejechałem nim do tej pory ok. 35 000 km. Jest zupełnie przeciętny. Nie wyróżnia się wyglądem zewnętrznym. Wewnątrz jest dość brzydki z uwagi na niskiej jakości twarde plastiki, z których wykonane jest niemal całe wnętrze. Wnętrze utrzymane jest w mało porywającej, szarej kolorystyce. Pomimo dość niskiej estetyki, samochód jest ergonomiczny i co jest jedną z jego większych zalet, jest bardzo prosty konstrukcyjnie. Nie kupiłbym jeszcze raz tego pojazdu, ponieważ potrzebuję większego samochodu z silnikiem diesla, lepiej przystosowanego do pokonywania tras o długości ponad 1000 km. Niemniej uważam, że jest to dobra propozycja dla osób, które pokonywać będą tym samochodem krótsze odcinki. W mojej ocenie najlepiej spisuje się na trasach do 100 km, nieprzebiegających przez autostrady.
Wrażenia
3,0
Silnik
W czasie dotychczasowej eksploatacji nie miały miejsce żadne awarie silnika. co być może wynika z jego prostej konstrukcji. Jest to jednak silnik za słaby do tej wielkości samochodu. Sprawia wrażenie jeszcze słabszego, niż jest w rzeczywistości.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa poprawnie, biegi za wyjątkiem wstecznego załączają się lekko i precyzyjnie.
3,0
Układ jezdny
W mieście w porządku, przy nieco większych prędkościach - nieprecyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, duże lusterka wsteczne.
4,0
Ergonomia
Wnętrze urządzone prosto i bardzo ergonomicznie. Wszystkie przełączniki intuicyjne, we właściwych miejscach. Fotele stosunkowo wygodne. Nieco uciążliwy brak podłokietnika po prawej stronie, podłokietnik po lewej stronie nie spełnia swojego zadania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawny i prosty w obsłudze manualny system klimatyzacji. Klimatyzacja i ogrzewanie są wystarczająco wydajne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę i wielkość samochodu miejsca w środku jest zaskakująco dużo.
2,0
Wyciszenie
Samochód posiada mierne wyciszenie. Już przy niewielkich prędkościach jest w nim głośno. Przy dużych prędkościach hałas jest uciążliwy. Silnik wydaje nieprzyjemny dźwięk.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunkowo duże spalanie jak na tak mały i słaby silnik. W mieście dochodzi do 8 l./100km, tyle samo na autostradzie przy prędkości 130-140 km/h, w trasie przy prędkości 90-110 km/h można zejść do 6,5 l/100 km. Samochód nie jest awaryjny, a nawet gdyby był, części nie są drogie, a prosta konstrukcja obniża koszty ewentualnych napraw.
3,0
Stosunek jakość/cena
Używane egzemplarze w niewielkimi przebiegami można nabyć w korzystnej cenie, choć uważam, że za podobną cenę na rynku można znaleźć pojazdy bardziej komfortowe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 30 000 jedyną usterką było zabrudzenie się klocków hamulcowych, co powodowało uciążliwe piszczenie. Naprawa polegała na wyczyszczeniu klocków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyły się do tej pory żadne poważne usterki. Samochód ma niecałe 5 lat i stosunkowo mały przebieg.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16v 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio III Grandtour Phase II