Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Grandtour Facelifting

gosccc, 6 lat temu
Silnik 0.9 TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio IV Grandtour Facelifting 0.9 TCe 90KM 66kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,50
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
5,0
Całokształt
Po kilkunastu latach jeżdżenia używanymi autami kupiłem Clio Grandtour jako nowe z salonu. Miałem dość szukania używanych złotych graalow i zastanawiania się co mógł ukryć sprzedający. Wybrałem segment B w nadwoziu combi, jeżdżę 90% przebiegu w mieście i jestem z wyboru bardzo zadowolony. Rozpatrywałem bardzo wiele aut, każde miało swoje plusy i minusy, stanęło na Clio poniewaz wg mnie ma bardzo dobre prowadzenie, a Renault ma świetne finansowanie
Wrażenia
5,0
Silnik
Brzydko brzmi? OK, w porównaniu do V6 czy V8 z pewnością... dziwnie. Ale czy tak beznadziejnie jak to opisują powoziciele 10letnich tdi? Kompletnie się z tym nie zgadzam. Kwestia przyzwyczajenia. Do 120km/h w zestawie 2 dorosłych + 2 dzieci i bagaż zbiera się bez problemów. Oczywiście nie jest poganiaczem lewego pasa, ale nie jest żółwiem- trzeba się nauczyć korzystać z dobrego zakresu obrotów. I co ważne- nie wymaga to częstego sięgania do lewarka biegów. Wyprzedzanie do 110 km/h bez problemów. Powyżej nie jest tak ze auto nie przyspiesza, ale trzeba mieć większy margines
4,0
Skrzynia biegów
Daje 4 gwiazdki ponieważ zdażyło mi się zahaczenie trójki. Ale pozatym jest bardzo dobrze. Największym plusem jest świetne zestopniowanie, długie biegi sprzyjające dobremu przyspieszeniu i powodujące brak konieczności częstego wahlowania biegami
5,0
Układ jezdny
Zdecydowanie bardzo dobry. Nie jest miękko, nie jest twardo. Auto bardzo dobrze jeździ w zakrętach (jeździłem BMW i Alfą Romeo wiec mam do czego porównywać)
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na kombi z tylu nie za duża szyba tylna. Pozatym jest ok.
5,0
Ergonomia
Nie mam najmniejszych zastrzeżeń, wszystko na swoim miejscu i łatwo dostępne. Przyjazny w obsłudze system multimediów i nawigacja.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ZIma szybkie nagrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę ze jest to auto segmentu B naprawdę nie ma się czego wstydzić. Autem jeżdżę czasem w trasy z żona i dwójka dzieci, i nikt nie marudzi ze jest ciasno. Bagażnik jest ok, podłoga mogłaby być bardziej foremna, ale jw- jeżdżę w 4osoby z wózkiem dziecięcym i daje radę się spakować bez dociskania szyba walizek :)
3,0
Wyciszenie
To chyba największy minus auta- nie jest jakoś nieprzyjemnie głośno, ale daje słaba ocenę za szumy powietrza w kabinie. Pojawiają się od ok 110 km/h, wcześniej jest ok. Silnika do 120 km/h praktycznie nie slychac!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie zero kosztów poza paliwem Spalanie max w jednym z bardziej zakorkowanych miast w PL zima przy największym ruchu 7.6l/100 Spalanie min w trasie: droga wojewódzka z prędkością do 100 km/h udało mi się zejść latem z AC ciut poniżej 4l/100km Spalanie trasa mieszana (30%autostrada 30%ekspresowka plus drogi wojewódzkie)- równe 6l/100km Autostrada, 150km/h- pali ok 7.5l
4,0
Stosunek jakość/cena
Odejmuje jedna gwiazdkę za wyciszenie przy większych prędkościach 6000 km to przebieg mało obiektywny, mógłbym ta kategorie ocenić rzetelnie pozniej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Grandtour Facelifting