Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d

rozo, 8 lat temu
Silnik 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
4,92
23% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód kupiłem jako nowy i wprawdzie przejechałem nim dopiero 500km, to muszę powiedzieć wiele pozytywnego. Na plus zasługuje bardzo ekonomiczny i elastyczny silnik 0.9TCe. Wydawać by się mogło, że taki silnik nie może jechać i tu ogromne zaskoczenie. Nie dość, że pracuje równo i cicho, to doskonale radzi sobie w mieście, jak i na autostradzie. Rozpędzenie się do 160km/h nie jest dla niego większym problemem. Odczuwalna od 1900obr/min turbosprężarka daje o sobie znać i sprawia, że 0.9, prowadzi się jak 1.6. Wnętrze bardzo gustowne, minimalistyczne. Plastiki są dobrze spasowane, nie trzeszczą. Co rzadko spotykane w tej klasie - deska rozdzielcza jest wykonana z miękkiego tworzywa, a sama faktura sprawia przyjemne wrażenie dla oka. Głośniki grają nieźle (4x20W), ale mogłoby być lepiej. Radio, a właściwie nawigacja Media Nav LG, działa bardzo płynnie i nie zawiesza się. Wyciszenie jest na bardzo dobrym poziomie. W samochodzie znacząco nie odczuwa się prędkości. Bardziej od jego wyglądu zewnętrznego podoba mi się jego prowadzenie i dynamika, ale to już indywidualna kwestia. Czy warto wydać na Renault 50 000,00zł? Warto, jeśli chce się nim przejeździć kilka lat. Mój ma gwarancję na 5 lat i wierzę, że tyle też przejeździ bez problemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo zwinny i elastyczny. Jeśli ktoś obawia się zakupu tak małego silnika, to musi się o nim sam przekonać i odbyć jazdę testową zarówno w mieście, jak i w trasie. To co zrobiło Renault z tak małego silnika jest zaskakująco dobre i godne pochwały. Silnik świetnie sobie radzi zarówno przy niskich, jak i autostradowych prędkościach.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, cicha praca samej skrzyni jak i lewarka. Przyjemny w dotyku, obszyty skórą.
5,0
Układ jezdny
Pewne prowadzenie w zakrętach. Doskonale tłumi nierówności i dziury w jezdni. Poziom przenoszenia hałasu do kabiny jest znikomy.
Komfort
4,0
Widoczność
Troszkę mała tylna szyba, ale ogólnie na plus. Dobrze zbudowane lusterka, eliminujące możliwość powstania martwego punktu.
5,0
Ergonomia
Przemyślana. Pod ręką mamy wszystkie pożądane przyciski.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Ogrzewanie sprawdzę zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z tyłu jak i z przodu bez problemu. O dziwo dużo miejsca na nogi dla pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, a ciężko o to w tym segmencie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno coś powiedzieć przy tym przebiegu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby zechciałby być odrobinę tańszy;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno coś powiedzieć przy tym przebiegu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno coś powiedzieć przy tym przebiegu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Hatchback 5d