Szukaj

Lista ocen Renault Fluence (60) - Ergonomia

Na liście zabraknie 55 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Zakrześ
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Jedyna uwaga do wielkość przycisków na konsoli centralnej. Za małe nieco, bardziej postawiono na design niż na ergonomię. Czasem ciężko trafić, szczególnie zimą w rękawiczkach. Poza tym super - duży schowek pasażera, schowki w drzwiach i podłokietniku. Genialny jostkick do sterowania radiem za kierownicą - nie bój się, momentalnie się przyzwyczaisz i stwierdzisz że to wygodniejsze niż przyciski na kierownicy. Tempomat na kierownicy, duże...
1,0
~mike
Renault Fluence
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Dla kierowcy 190cm super niewygodny. Bardzo płytka przestrzeń z pedałami - trzeba się mocno odsunąć. Z kolei kierownica się nie wysuwa aż tyle więc nie ma wygodnej pozycji za kierownicą. Bardzo szeroki pomiędzy przednimi fotelami przez co nie da się oprzeć rąk na podłokietniku i listwie na drzwiach. Przez to z kolei trzeba trzymać ręce w powietrzu. w połączeniu z bardzo nienaturalnie twardym wspomaganiem kierownicy, w długiej trasie...
4,0
~Flanker
Renault Fluence
Sedan 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Wszystko dobrze rozmieszczone. Trochę kłopotu sprawia operowanie ściemnianiem podświetlenia deski, sterowaniem szyb (mnóstwo przycisków na małej przestrzeni), selektorem tempomat/ogranicznik. Bardzo małe przyciski na panelu klimatyzacji wymagają niestety oderwania wzroku od drogi. Z drugiej strony: znakomity system automatycznych wycieraczek, intuicyjne menu, sporo przydatnych rozwiązań (siatka bagażnika to wreszcie siatka, a nie plandeka,...
4,0
~Przem
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Co do ergonomii nie mam większych zastrzeżeń. Przejrzyście rozplanowana deska rozdzielcza, sterowanie radiem i komputerem pokładowym przy wykorzystaniu klikających przycisków za kierownicą (początkowo nie byłem przekonany do tego rozwiązania, okazało się jednak dużo lepsze, niż sterowanie z kierownicy stosowane w wielu innych markach). Rewelacyjne, komfortowe sterowanie tempomatem/ogranicznikiem z kierownicy w zasadzie pozwala w zupełności...
4,0
~strawberry_kia
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Wszystko w kierownicy lub pod ręką, światła, sterowanie radiem, tempomat. Zrozumiałe wskaźniki. Jak dla mnie zbyt mała diodka zamknięcia drzwi - muszę się przyjrzeć, żeby sprawdzić czy się pali czy nie. Ponadto wyświetlacze są słabo widoczne, gdy prowadzę w okularach przeciwsłonecznych. Do sterowania podczas jazdy wbudowaną nawigacją za pomocą pilota trzeba się przyzwyczaić. Dwa gniazda 12V z przodu i z tyłu. szkoda, że nie ma trzeciego w...
5,0
~Łukasz
Renault Fluence
Sedan Facelifting 1.6 114KM 84kW
To moje drugie Renault, więc pewnie jestem trochę przywyczajony. NIe dajcie sobie wmówić, że np wtopą jest tempomat na konsoli środkowej. Z reguły w testach nikt nie doprecyzowuje, że tam jest tylko przełącznik pomiędzy tempomatem a ogranicznikiem prędkości. Sama aktywacja bądź zmiana prędkości odbywa się z kierownicy. Świetny pilot do radia za kierownicą. Mały minus za ulokowanie R-Link centralnie z przodu, dość dalego od kierowcy - nie da...
4,0
~Jerzy Majchrzak
Renault Fluence
Sedan Facelifting 1.6 16V 110KM 81kW
Jest dobrze. Spotkałem się z marudzeniem o źle umieszczonym (konsola hamulca ręcznego) przycisku wyboru tempomatu/ogranicznika ale to bzdura, bo tempomat czy ogranicznik i tak obsługujesz z kierownicy a wspomniany przycisk naciskasz może raz dziennie. Nisko umieszczony panel radia nie ułatwia kierowcy obsługi , rekompensuje go jednak pilot na konsoli kierownicy który ma przecież wszystkie niezbędne funkcje, a czytelny wyświetlacz jest wysoko.
4,0
~Jarek
Renault Fluence
Sedan 1.5 dCi 105KM 77kW
Tutaj chyba najwięcej można się przyczepić. Dzwignia biegów jakby była za długa. Jak pasażer siedzi wygodnie to przy włączaniu 5 lub 6 zahacza się o niego. Trzeba mocno nacisnąć, żeby uruchomić sygnał dźwiękowy, co w pewnych okolicznościach może być niebezpieczne. Uchwyt do zamykania drzwi od wewnątrz powinien być bardziej w lewo. Obecnie jest zbyt blisko zawiasów i trzeba użyć większej siły żeby poruszyć drzwi, a potem zazwyczaj się trzaśnie...
4,0
~krzych-wwa
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Wszystko jest na swoim miejscu i nie ma większych problemów z obsługą auta. Pilot do obsługi radia i telefonu pod kierownicą jest bardzo dobrym rozwiązaniem, podobnie jak sterowanie tempomatem na kierownicy. Przełącznik trybu pracy tempomatu (ogranicznik/tempomat) na konsoli środkowej nie jest aż taki trudny w obsłudze jak to w gazetach piszą, choć faktycznie miejsce jest lekko dziwne.
4,0
~PaPer
Renault Fluence
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Obsługa samochodu komfortowa, bez odrywania rąk od kierownicy. Tempomat, obsługa radia super. Ogranicznik prędkości zbędny :-) Samochód tak wygodny, że aż usypia. Jydyną wadą jest to, że w wersji color edition fotel kierowcy nie posiada wsparcia lędźwiowego. W mojej opinii fotel Megane I (wersja RXE) był wygodniejszy (20h jazdy bez bólu pleców) No i te pałąki w bagażniku. Why?
Renault Fluence